MisaKacenka píše:Ahoj,
(puvodne jsem to chtel napsat jen jako SZ, ale aby se to info rozsirilo i do fora, pisu i sem)
Je to hlavne otazka pro Vas, kteri mate a pouzivate nabijecky CTEK, a hlavne pak pro Advetrure-bikera
Hlodal sem nabijecku a narazil na CTEK (reklamni banner nahore) a docela me zaujaly jeji vykony, rozmery a prislusentsvi
Nejspise pujdu do CTEK MULTI XS 3600, ktera ma tzv. zimni nabijeni, za necelych 1600,-
DOTAZ:
K nabijecce je konektor, ktery nastalo pripojim k baterce, pokud nemam cigaretovku, a necham ho tam - asi to neni zaroven i M8 indicator comfort, ze?
Kdybych to pouzival na 2 akku zaroven, pri udrzovacim proudu, po jake dobe bych je mel cca prohazovat, aby se obe zaroven udrzovaly?
Kdyz prijedu z jizdy, za zimniho pocasi, pichnu akku na nabijecku a necham ji tam treba do rana, kdy zase vyjedu - akku se mi nabije do max a tam ji bude nabijecka udrzovat, nebo jen udrzuje stav, se kterym sem prijel? (doufam, ze je to srozumitelne
)
A posledni - ctu spravne, ze je to i na tzv. bezudrzbove gelovky?
Diky
Ahoj MisaKacenko.
Pokusím se ti odpovědět...
- Nabíječka se skládá: Nabíječ, konektor pro stálé připojení k baterii ( bez signalizace stavu ), konektor pro připojení k baterii pomocí kleštiček, krabice, návod.
- Nabíječka CTEK 3600 neumí nabíjet dvě baterie najednou, musela by to být nabíječka speciálně vyrobená se dvemi nabíjecími okruhy ( dvojité připojení)
- Zánovní baterie dle kapacity se můžou při nečinnosti napojit na dobití jednou za měsíc, starší baterie při nečinnosti doporučujeme cca 1x za 14 dní. Pokud jezdíš a alternátor ti dobíjí jak má, tak stačí dle potřeby např. 1x za měsí a půl připojit na dobití.
- když přijedeš po jízdě a připojíš na baterii nabíječku, vždy se dobije do maxima ( v závislosti na době nabíjení ). Dobíjení po každé jízdě je zbytečné!, pokud celý den jen neposkakuješ někde ve městě...
- CTEK nabíjače jsou použitelné díky své patentované technologii použitelné na všechny druhy baterií, vč. gelovek. CTEK pouze rozlišuje kapacity baterií a vyrábí nabíječky pro určité rozsahy Ah rozdílně.
Zde uvedu základní použití nabíječek...
Všechny typy olověných baterií (GEL, AGM, Ca/Ca, Sb/Ca, bezúdržbové) lze nabíječi CTEK snadno a pohodlně analyzovat, nabíjet a libovolně dlouho udržovat. Neohrožují uživatele, citlivou elektroniku vozu ani baterii. Jsou vybaveny ochranou proti jiskření, přepólování nebo zkratu. Nepodporují vývoj třaskavých plynů. Připojení k baterii s využitím dodávaného příslušenství i volba nabíjecího režimu jsou velmi snadné. Uživatel má zřetelnou kontrolu nad průběhem nabíjení. Nabíječe jsou schváleny pro venkovní použití (dle modelu nabíječe krytí buď IP65 nebo IP45). Vyhlazením nabíjecího proudu a důmyslným nabíjecím profilem zásadně prodlužují životnost akumulátorů. Dokážou regenerovat hluboce vybité, částečně sulfatované akumulátory a fungují i při poklesu napětí v síti až do 170V.
ctek.JPG
Hlavní přednosti společné všem nabíječům CTEK
BEZPEČNOST
* Neohrožují uživatele, citlivou elektroniku vozu ani baterii
* Jsou vybaveny ochranou proti jiskření, přepólování a zkratu
* Nepodporují vývoj třaskavých plynů
* Schváleny pro venkovní použití
JEDNODUCHOST
* Snadná obsluha a připojení k baterii s využitím dodávaného příslušenství
* Zřetelná a jasná kontrola průběhu nabíjení uživatelem
* Jednoduchá volba nabíjecího modu
FLEXIBILITA A UŽITNÁ HODNOTA
* Vhodné pro všechny typy olověných akumulátorů
* Vyhlazením nabíjecího proudu a důmyslným nabíjecím profilem prodlužují životnost akumulátorů
* Dokážou oživit hluboce vybité, částečně sulfatované akumulátory
* Nabíjí i při poklesu napětí v síti až do 170V
ZÁRUKA 5 LET
(Modely MXS 25000, MXT 4000 a MXT 14000 disponují standartní 2letou zárukou.)
ctek2.JPG
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.