CTEK nabíječky

Diskuze o doplňcích a příslušenství. Pomoc s výběrem, rady a doporučení.

CTEK nabíječky

Příspěvekod MisaKacenka » 06 led 2010, 23:38

Ahoj,
(puvodne jsem to chtel napsat jen jako SZ, ale aby se to info rozsirilo i do fora, pisu i sem)

Je to hlavne otazka pro Vas, kteri mate a pouzivate nabijecky CTEK, a hlavne pak pro Advetrure-bikera ;)

Hlodal sem nabijecku a narazil na CTEK (reklamni banner nahore) a docela me zaujaly jeji vykony, rozmery a prislusentsvi :)
Nejspise pujdu do CTEK MULTI XS 3600, ktera ma tzv. zimni nabijeni, za necelych 1600,-

DOTAZ:
K nabijecce je konektor, ktery nastalo pripojim k baterce, pokud nemam cigaretovku, a necham ho tam - asi to neni zaroven i M8 indicator comfort, ze?
Kdybych to pouzival na 2 akku zaroven, pri udrzovacim proudu, po jake dobe bych je mel cca prohazovat, aby se obe zaroven udrzovaly?
Kdyz prijedu z jizdy, za zimniho pocasi, pichnu akku na nabijecku a necham ji tam treba do rana, kdy zase vyjedu - akku se mi nabije do max a tam ji bude nabijecka udrzovat, nebo jen udrzuje stav, se kterym sem prijel? (doufam, ze je to srozumitelne ;) )
A posledni - ctu spravne, ze je to i na tzv. bezudrzbove gelovky?

Diky ;)
Uživatelský avatar
MisaKacenka

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2022
Registrován: 25 říj 2009, 22:42
Bydliště: Pardubice - Sweetcow
Skútr / moto: Suzuki GSF 600 Bandit
Tuning / úpravy: Kufr Kappa 42l, Scorpion exhaust, 12V socket, GPS TomTom, zvysene plexi, bile stobo, vystrazne blinkry, sirena, PTT zastavba pro PMR :)

Re: CTEK nabijecky

Příspěvekod Rady » 06 led 2010, 23:48

Inteligentni nabijecky aku dobiji a pak se prepnou automaticky do udrzovaciho modu. Udrzovaci nabijecky se daji koupit za par kacek a pro tu druhou aku by to asi bylo nejlepsi reseni, jinak bys to musel obcas jen dobit.
BMW K1200LT ------->> vice zde 4,6l/100 km
Uživatelský avatar
Rady

2500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2664
Registrován: 21 lis 2006, 13:41
Bydliště: Bánov u Uherského Brodu mob.: 00420 608 882 336
Skútr / moto: jawy,CZ, B400/K4, B650/K4,BMW LT K1200, chrompaket

Re: CTEK nabijecky

Příspěvekod MisaKacenka » 06 led 2010, 23:57

CTEK je jedna z inteligentnich nabijecek, ze?
Uživatelský avatar
MisaKacenka

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2022
Registrován: 25 říj 2009, 22:42
Bydliště: Pardubice - Sweetcow
Skútr / moto: Suzuki GSF 600 Bandit
Tuning / úpravy: Kufr Kappa 42l, Scorpion exhaust, 12V socket, GPS TomTom, zvysene plexi, bile stobo, vystrazne blinkry, sirena, PTT zastavba pro PMR :)

Re: CTEK nabijecky

Příspěvekod wictor » 07 led 2010, 00:07

Ahoj,
CTEK nabíječku jsem si koupil a to přesně ten model, o kterým uvažuješ, takže ti můžu něco napsat já

K nabíječce je konektor, který připojíš k baterce na stálo, ale neni to M8 ten si musíš dokoupit, ale stojí do 200,-

2 aku zároveň - to nevim jsem nezkoušel :P

Nabíječka má funkce - nabíjení auta, nabíjení moto, zimní údržba - tady si můžeš zvolit co chceš. a pokud přijedeš a píchneš to do nabíječky , navolíš nabíjení, tak to dobije do plna a pak udržuje :P

Tak to asi tak vše....vlastně já jsem spokojenej :P
Uživatelský avatar
wictor

Moderátor
 
Reputace: 43
Příspěvky: 3782
Registrován: 16 črc 2009, 21:00
Bydliště: Praha
Skútr / moto: HONDA SW-T 400

Re: CTEK nabijecky

Příspěvekod MisaKacenka » 07 led 2010, 00:28

Tak to je prima :)
JEste si pockam, co mi napise A-b, ohledne toho nabijeni 2 a asi to ni pujdu...prijde mi to jako docela dobra investice, obzvlast i ta zimni udrzba :)
a nabijecka se preci nestrati :)

//mam doma sice ULTRAMAT 10 na aku do R/Ccek, atd...ale je lepsi si koupit nabijedlo presne urcene pro moto, auto baterky ;)
Uživatelský avatar
MisaKacenka

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2022
Registrován: 25 říj 2009, 22:42
Bydliště: Pardubice - Sweetcow
Skútr / moto: Suzuki GSF 600 Bandit
Tuning / úpravy: Kufr Kappa 42l, Scorpion exhaust, 12V socket, GPS TomTom, zvysene plexi, bile stobo, vystrazne blinkry, sirena, PTT zastavba pro PMR :)

Re: CTEK nabijecky

Příspěvekod mirsil » 07 led 2010, 07:13

Přesně tuto profi nabíječku také používám na gelovku YUASA YT12A-BS 9,5Ah a na dobíjení autobaterie a myslím, že s ní neuděláš chybu :wink: Skútr se roztlačit nedá takže na baterce a nabíječce se nevyplatí šetřit a ještě bych doporučoval voltmetr se stavovými diodami ke kontrole dobíjení protože už se mi také stalo, že mi odešla pojistka u relé která byla dobře schovaná pod plasty a než jsem na ni přišel koupil jsem novou baterii protože to vypadalo, že dosloužila, s voltmetrem pořád vidím, jestli je dobíjení vpořádku. Na tu nabíječku je záruka 5 let a dají se dokoupit různé konektory a pomůcky a nenašel jsem na ní při používání žádný problém.
Profil motorkari.cz / Montážní návody / Rajče / Youtube / 739 226 818 WhatsApp Mirek
Uživatelský avatar
mirsil

1500+
 
Reputace: 222
Příspěvky: 1832
Registrován: 24 úno 2008, 08:07
Bydliště: Zahnašovice ZL
Skútr / moto: SB 650 K9 exe. Do 11/2011 Malaguti Madison 150
Tuning / úpravy: V profilu motorkari.cz

Re: CTEK nabijecky

Příspěvekod janon » 07 led 2010, 11:17

Ja pouzivam TUHLE 4. rokem a jsem naprosto spokojen, je plne automaticka. cena cca 1100,- Je k ni tez plno prislusenstvi.
bylo Honda Lead 100 najeto 40 000 km (ja 12 000)
bylo Yamaha Majesty 400 najeto 206 000 km (ja 136 000)
bylo Honda Silver Wing 600 najeto 110 000 km (ja 92 000)
nyní Yamaha T Max 560 najeto 27 000 km (ja 14000)
Uživatelský avatar
janon

2500+
 
Reputace: 195
Příspěvky: 2745
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Praha

Re: CTEK nabijecky

Příspěvekod horrabin » 07 led 2010, 13:53

Pokud nebudes na skutru jezdit, tak urcite staci 1x za 14 dni pripojit baterku na nabijecku a nechat ji az zahlasi, ze je plne nabita. Pokud na skutru jednou za 14 dnu vyjedes, tak baterku na nabijecku ani pripojovat nemusis, nabije ti ji skutr. Zalezi ale v jake teplote skutr garazujes.Pokud parkujes skutra ve vytapene garazi, tak je zbytecne mit pripojenou baterii stale na nabijecce kvuli udrzovani. Pokud ji parkujes venku v mrazu, tak by bylo idealni ji mit na nabijecku pripojenou trvale pokud nejezdis.
K dotazu k udrzovacimu rezimu. Nabijecka samozrejme baterii nejdrive nabije do plna a pak ji na te hodnote udrzuje.
Jinak pozor. K nabijecce se sice dava konektor pro stale pripojeni na baterku, ale pro spravnou funkci inteligence nabijecky se doporucuje baterie pri nabijeni odpojit od okruhu skutru. A to proto ze skutr ma urcitou spotrebu i vypnuty (imobilizer, ridici jednotky) a diagnostika baterie nabijecku by nefungovala spravne. Tak je to alespon napsano i v manualu u me Optimate 4.
Uživatelský avatar
horrabin

250+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 323
Registrován: 29 zář 2009, 21:31
Bydliště: Praha 6
Skútr / moto: Piaggio X9 500 evo

Re: CTEK nabijecky

Příspěvekod Pavel » 08 led 2010, 12:58

MisaKacenka píše:Ahoj,
(puvodne jsem to chtel napsat jen jako SZ, ale aby se to info rozsirilo i do fora, pisu i sem)

Je to hlavne otazka pro Vas, kteri mate a pouzivate nabijecky CTEK, a hlavne pak pro Advetrure-bikera ;)

Hlodal sem nabijecku a narazil na CTEK (reklamni banner nahore) a docela me zaujaly jeji vykony, rozmery a prislusentsvi :)
Nejspise pujdu do CTEK MULTI XS 3600, ktera ma tzv. zimni nabijeni, za necelych 1600,-

DOTAZ:
K nabijecce je konektor, ktery nastalo pripojim k baterce, pokud nemam cigaretovku, a necham ho tam - asi to neni zaroven i M8 indicator comfort, ze?
Kdybych to pouzival na 2 akku zaroven, pri udrzovacim proudu, po jake dobe bych je mel cca prohazovat, aby se obe zaroven udrzovaly?
Kdyz prijedu z jizdy, za zimniho pocasi, pichnu akku na nabijecku a necham ji tam treba do rana, kdy zase vyjedu - akku se mi nabije do max a tam ji bude nabijecka udrzovat, nebo jen udrzuje stav, se kterym sem prijel? (doufam, ze je to srozumitelne ;) )
A posledni - ctu spravne, ze je to i na tzv. bezudrzbove gelovky?

Diky ;)


Ahoj MisaKacenko.

Pokusím se ti odpovědět...

- Nabíječka se skládá: Nabíječ, konektor pro stálé připojení k baterii ( bez signalizace stavu ), konektor pro připojení k baterii pomocí kleštiček, krabice, návod.

- Nabíječka CTEK 3600 neumí nabíjet dvě baterie najednou, musela by to být nabíječka speciálně vyrobená se dvemi nabíjecími okruhy ( dvojité připojení)
- Zánovní baterie dle kapacity se můžou při nečinnosti napojit na dobití jednou za měsíc, starší baterie při nečinnosti doporučujeme cca 1x za 14 dní. Pokud jezdíš a alternátor ti dobíjí jak má, tak stačí dle potřeby např. 1x za měsí a půl připojit na dobití.
- když přijedeš po jízdě a připojíš na baterii nabíječku, vždy se dobije do maxima ( v závislosti na době nabíjení ). Dobíjení po každé jízdě je zbytečné!, pokud celý den jen neposkakuješ někde ve městě...
- CTEK nabíjače jsou použitelné díky své patentované technologii použitelné na všechny druhy baterií, vč. gelovek. CTEK pouze rozlišuje kapacity baterií a vyrábí nabíječky pro určité rozsahy Ah rozdílně.

Zde uvedu základní použití nabíječek...

Všechny typy olověných baterií (GEL, AGM, Ca/Ca, Sb/Ca, bezúdržbové) lze nabíječi CTEK snadno a pohodlně analyzovat, nabíjet a libovolně dlouho udržovat. Neohrožují uživatele, citlivou elektroniku vozu ani baterii. Jsou vybaveny ochranou proti jiskření, přepólování nebo zkratu. Nepodporují vývoj třaskavých plynů. Připojení k baterii s využitím dodávaného příslušenství i volba nabíjecího režimu jsou velmi snadné. Uživatel má zřetelnou kontrolu nad průběhem nabíjení. Nabíječe jsou schváleny pro venkovní použití (dle modelu nabíječe krytí buď IP65 nebo IP45). Vyhlazením nabíjecího proudu a důmyslným nabíjecím profilem zásadně prodlužují životnost akumulátorů. Dokážou regenerovat hluboce vybité, částečně sulfatované akumulátory a fungují i při poklesu napětí v síti až do 170V.

ctek.JPG


Hlavní přednosti společné všem nabíječům CTEK
BEZPEČNOST

* Neohrožují uživatele, citlivou elektroniku vozu ani baterii
* Jsou vybaveny ochranou proti jiskření, přepólování a zkratu
* Nepodporují vývoj třaskavých plynů
* Schváleny pro venkovní použití

JEDNODUCHOST

* Snadná obsluha a připojení k baterii s využitím dodávaného příslušenství
* Zřetelná a jasná kontrola průběhu nabíjení uživatelem
* Jednoduchá volba nabíjecího modu

FLEXIBILITA A UŽITNÁ HODNOTA

* Vhodné pro všechny typy olověných akumulátorů
* Vyhlazením nabíjecího proudu a důmyslným nabíjecím profilem prodlužují životnost akumulátorů
* Dokážou oživit hluboce vybité, částečně sulfatované akumulátory
* Nabíjí i při poklesu napětí v síti až do 170V

ZÁRUKA 5 LET

(Modely MXS 25000, MXT 4000 a MXT 14000 disponují standartní 2letou zárukou.)
ctek2.JPG
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Non-stop tel.: 608313999,
A ten znáte? Jak se pojišťovák a garážová lady na skůtříku svezli?
Pavel

Prodejce/servis
 
Reputace: 34
Příspěvky: 448
Registrován: 03 říj 2006, 23:59
Bydliště: Praha

Re: CTEK nabijecky

Příspěvekod MisaKacenka » 08 led 2010, 21:01

Diky za objasneni, v nejblizsi dobe budu objednavat :))
Uživatelský avatar
MisaKacenka

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2022
Registrován: 25 říj 2009, 22:42
Bydliště: Pardubice - Sweetcow
Skútr / moto: Suzuki GSF 600 Bandit
Tuning / úpravy: Kufr Kappa 42l, Scorpion exhaust, 12V socket, GPS TomTom, zvysene plexi, bile stobo, vystrazne blinkry, sirena, PTT zastavba pro PMR :)

Re: CTEK nabijecky

Příspěvekod MisaKacenka » 24 led 2010, 23:15

Tak nabijedlo je uz od patku doma a nabijim o sto sest :))
Brachovu aku do auta sme dobili, aby byla svezi, cca 12h, mozna min.
Ja svou 14Ah za 3h nabitou, takze super :)

Jinak k samotne nabijecce, koupil sem si Multi XS3600 a navic komfort konektor s indikaci. Je to uzivatelsky velice prima - pripojite na aku, navolite program a zastrcite. O vse se stara nabijedlo a pak jen prijdete zkotrolovat, jak to vypada :) Takze velka spokojenost ;)

Doporucuji ;)
Uživatelský avatar
MisaKacenka

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2022
Registrován: 25 říj 2009, 22:42
Bydliště: Pardubice - Sweetcow
Skútr / moto: Suzuki GSF 600 Bandit
Tuning / úpravy: Kufr Kappa 42l, Scorpion exhaust, 12V socket, GPS TomTom, zvysene plexi, bile stobo, vystrazne blinkry, sirena, PTT zastavba pro PMR :)

Re: CTEK nabijecky

Příspěvekod lisak49 » 25 led 2010, 20:42

Ahoj Pavle já uvažuji o koupi

http://e-shop.adventure-biker.cz/index. ... atv-moto-a

jen nevím jak to funguje když bude baterie již nějak vybita tak to má signalizaci? myslím přikladně led nabito/1/2 nabito /vybito.Právě nevím,zda by to indikovalo,že už nenastartuju... Díky za odpověď
Uživatelský avatar
lisak49

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 61
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Trutnov
Skútr / moto: Yamaha X Max 250i a pávik 41

Re: CTEK nabijecky

Příspěvekod wictor » 25 led 2010, 20:55

Led ukazatel stavu baterie má 3 Led diody 1, nabito plně, 2, nabito středně, 3, vybito - nutno nabít.
Uživatelský avatar
wictor

Moderátor
 
Reputace: 43
Příspěvky: 3782
Registrován: 16 črc 2009, 21:00
Bydliště: Praha
Skútr / moto: HONDA SW-T 400

Re: CTEK nabijecky

Příspěvekod lisak49 » 25 led 2010, 21:15

jo ale kdy ještě nastartuju....

Dodržuj pravidlo č.4 jel.en
Uživatelský avatar
lisak49

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 61
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Trutnov
Skútr / moto: Yamaha X Max 250i a pávik 41

Re: CTEK nabijecky

Příspěvekod wictor » 25 led 2010, 21:21

V první řadě si myslim, že je to orientační, ale nastartuješ při 1 a 2 Ledce. 3 Ledka ti signalizuje vybitou baterii.
Uživatelský avatar
wictor

Moderátor
 
Reputace: 43
Příspěvky: 3782
Registrován: 16 črc 2009, 21:00
Bydliště: Praha
Skútr / moto: HONDA SW-T 400

Další

Zpět na Doplňky a příslušenství

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků