Diskuze o doplňcích a příslušenství. Pomoc s výběrem, rady a doporučení.
Odeslat odpověď

Boční kufry

28 pro 2009, 17:45

Ciao 8)
Hodně teď uvažuju nad pořízením bočních kufrů.
Horní kufr považuju za standardní nutnost, ale pro delší cesty, případně ve 2 to nestačí :? Zvažoval jsem možnost sedlových brašen - finančně jsou dostupnější :wink: , ale považuju je za přílišné riziko pokud chci cestou skútr někde nechat a jít se podívat třeba do nějakého hradu. :(

:idea: Takže boční kufry, a když už, tak odnímatelné, které bych nasadil jen na cestu, a na noc je vzal s sebou do stanu nebo bungalovu. No a právě v tom mám problém :!: . Jde o to, že:
a) kufry samozřejmě nechci kupovat nové, ale nějaké jeté
b) boční držáky chci takové, abych je na skútru mohl nechávat stále (bez kufrů mohou sloužit jako padací rámy). :wink:

Vhledem k tomu, kolik druhů kufrů se dělá (nejen velikost, ale i materiál, tvar atd.) a protože jsem nikde nenarazil na žádný standard (mám za to, že každý výrobce kufrů má "svojí" plotnu :?: , a že ke každém skútru je potřeba jiný speciální držák), a abych to oboje splnil, budu muset asi napřed sehnat ty kufry (možná i něco takovéhoto universálního: http://www.motorkari.cz/motobazar/prislusenstvi/kufry-vaky-nosice/moto-kufry-42-l-148470.html) a pak teprve podle nich, tj. podle toho kam (to závisí na rozměrech, jak budou vysoké, jak široké, ...) a hlavně podle toho jak je přidělat, budu moct držáky navrhnout a nechat vyrobit na zakázku. :roll:

Než se dotoho pustím a začnu nějaké ty kufry shánět, uvítám zase vaše rady a doporučení - podle pořekadla: zkušenost nenahradíš. :wink:

Díky předem :mrgreen:

P.S.:
a) pokud přece jen brašny, takl se mi moc líbí tahle: http://www.sumotobrno.cz/243,speedpack-wide-60-85-litru.html
b) pokud někdo máte držáky na T-Maxe, uvítám foto včetně detailu ukotvení na skútr :mrgreen:

Re: Boční kufry

28 pro 2009, 19:12

Ještě pro kompletnost :roll: - zvažuju i pava (viz www.maxici.cz - Technika ‹ Příslušenství, doplňky ‹ Různé - páv za moto), ale kvůli ceně nového (páč starého neseženu), místu na jeho parkování atd. to moc reálně nevidím :(

Re: Boční kufry

28 pro 2009, 19:47

Richijane, tady je jedna možnost a upravit si to podle sebe. http://www.motoinzerce.cz/prislusenstvi ... rsion.html. tady jsou nové http://www.motech.cz/e-21g730-cruiser-k ... 21566.html

Re: Boční kufry

28 pro 2009, 20:10

na Maxíkách mam téma tak jestli tě to zajímá... PAV 41 a Yamaha X Max 250 recenze bez diskuze

http://maxici.cz/forum/viewtopic.php?f=221&t=1015





Naposledy upravil lisak49 dne 28 pro 2009, 22:02, celkově upraveno 1

Re: Boční kufry

28 pro 2009, 21:25

Polda píše:Richijane, tady je jedna možnost a upravit si to podle sebe. http://www.motoinzerce.cz/prislusenstvi ... rsion.html. tady jsou nové http://www.motech.cz/e-21g730-cruiser-k ... 21566.html


Díky za odkaz.
Na ty v motoinzerci jsem hned napsal :wink: , ale pokud jsou ty kufry na nosič našroubované - podle fotek to tak vypadá, tak je těch požadovaných 3.000,- moc :evil:

Re: Boční kufry

28 pro 2009, 21:42

Ty kufry - schranky jsou zavesene a zacvaknute jak jine kufry a mel by na ten zaves sednout i GIVI kufr. Co se tyka ceny, tak jen ta konstrukce stoji vic.

Re: Boční kufry

28 pro 2009, 22:21

lisak49 píše:na Maxíkách mam téma tak jestli tě to zajímá... PAV 41 a Yamaha X Max 250 recenze bez diskuze


Ciao 8)
Dík za upozornění. Vlákno jsem hned prošel celé. :shock:
Osobně mě to jen utvrdilo v přesvědčení "zůstat" u kufrů. :| Myslím, že pokud pořídím boční jen úzké, průjezdnost ani ovladatelnost se o tolik nezhorší. Radši do doby, než budu mít na moderního páva, oželím přepravní kapacitu, než riskovat. :oops:

Jako původem strojař si dovolím pár poznámek:
Ty vůle v závěsu jsou jedna věc - určitě je třeba je eliminovat, ale určitě si, než začneš normálně jezdit vyzkoušej i dostatečnost tuhosti oje, samozřejmě při zatíženém vozíku :!: :!: :!:
Konstrukce PAV využívá osvědšený princip páteřové trubky, na které je připevněna nákladová skříň vozíku. Tato konstrukce je výrobně nejjednodušší, ale její tuhost primárně závisí na 4 parametrech: materiálu, průměru trubky, síle stěny trubky a délce, tj. velikosti ramene působení sil :? . Jakékoliv prodložení oje tedy výrazně mění silové poměry a tedy i velikost namáhání, kterému je oj za jízdy opakovaně vystavována. :evil: , přitom nejde jen o ohyb, ale i o krut :evil:
Dnešní konstrukce proto pro zajištění tuhosti potřebné pro současné rychlosti, využívají jako nosnou část i skříň vozíku, čímž vlastní je oj výrazně zkrácena. :idea:
Držím Ti palce, ať všechno vychytáte a PAV Ti dobře slouží :mrgreen:

Ještě rada: kontroluj pravidelně svary na oji, jestli se neobjeví nějaké trhlinky. Pokud něco najdeš, nech je opravit odborníkem,optimálně přímo u výrobce.

Re: Boční kufry

28 pro 2009, 22:37

Rady píše:Ty kufry - schranky jsou zavesene a zacvaknute jak jine kufry a mel by na ten zaves sednout i GIVI kufr. Co se tyka ceny, tak jen ta konstrukce stoji vic.


Jak jsem psal, už jsem na ten inzerát odpověděl a rovnou se na upevnění/zamykání kufrů na držák zeptal. :roll: Jinak nosič na "hlavní" kufr mám. :)
Uvidím jestli a jaká bude odezva. :wink:

Re: Boční kufry

28 pro 2009, 22:54

Richijan píše:
lisak49 píše:na Maxíkách mam téma tak jestli tě to zajímá... PAV 41 a Yamaha X Max 250 recenze bez diskuze


Ciao 8)
Dík za upozornění. Vlákno jsem hned prošel celé. :shock:
Osobně mě to jen utvrdilo v přesvědčení "zůstat" u kufrů. :| Myslím, že pokud pořídím boční jen úzké, průjezdnost ani ovladatelnost se o tolik nezhorší. Radši do doby, než budu mít na moderního páva, oželím přepravní kapacitu, než riskovat. :oops:

Jako původem strojař si dovolím pár poznámek:
Ty vůle v závěsu jsou jedna věc - určitě je třeba je eliminovat, ale určitě si, než začneš normálně jezdit vyzkoušej i dostatečnost tuhosti oje, samozřejmě při zatíženém vozíku :!: :!: :!:
Konstrukce PAV využívá osvědšený princip páteřové trubky, na které je připevněna nákladová skříň vozíku. Tato konstrukce je výrobně nejjednodušší, ale její tuhost primárně závisí na 4 parametrech: materiálu, průměru trubky, síle stěny trubky a délce, tj. velikosti ramene působení sil :? . Jakékoliv prodložení oje tedy výrazně mění silové poměry a tedy i velikost namáhání, kterému je oj za jízdy opakovaně vystavována. :evil: , přitom nejde jen o ohyb, ale i o krut :evil:
Dnešní konstrukce proto pro zajištění tuhosti potřebné pro současné rychlosti, využívají jako nosnou část i skříň vozíku, čímž vlastní je oj výrazně zkrácena. :idea:
Držím Ti palce, ať všechno vychytáte a PAV Ti dobře slouží :mrgreen:

Ještě rada: kontroluj pravidelně svary na oji, jestli se neobjeví nějaké trhlinky. Pokud něco najdeš, nech je opravit odborníkem,optimálně přímo u výrobce.

na to že prezentoval výrobce přesnost H 7 tak se mi to moc nezdá,protože to právě v tom docela lítá... ale uvidím až to zatížím ... myslel jsem dnes ,ale zaskočil mě sníh hi hi

Re: Boční kufry

28 pro 2009, 23:07

[quote="lisak49na to že prezentoval výrobce přesnost H 7 tak se mi to moc nezdá,protože to právě v tom docela lítá... ale uvidím až to zatížím ... myslel jsem dnes ,ale zaskočil mě sníh hi hi[/quote]

No vidím, že ke strojařině taky nemáš daleko, takže sorry za exkurz :)
Fakt jsem moc zvědav jaké budou zkušenosti.
Mně ta konstrukce prostě přijde měkká. Jak na ohyb, tak na tu torzi. V homologaci ale určitě nosnost i maximálka jsou, takže limity máš a pokud je budeš dodržovat tak by to mělo být OK :mrgreen:

Re: Boční kufry

28 pro 2009, 23:14

Richijan píše:[quote="lisak49na to že prezentoval výrobce přesnost H 7 tak se mi to moc nezdá,protože to právě v tom docela lítá... ale uvidím až to zatížím ... myslel jsem dnes ,ale zaskočil mě sníh hi hi


No vidím, že ke strojařině taky nemáš daleko, takže sorry za exkurz :)
Fakt jsem moc zvědav jaké budou zkušenosti.
Mně ta konstrukce prostě přijde měkká. Jak na ohyb, tak na tu torzi. V homologaci ale určitě nosnost i maximálka jsou, takže limity máš a pokud je budeš dodržovat tak by to mělo být OK :mrgreen:[/quote]

no ke strojařině fakt není daleko průmyslovka strojní hi hi Ale na zkušenosti jsem take moc zvědav....jo maximálka je 70 ale na štítku mam 100 a s prázdným jsem už leděl 100 ale jak jsem psal malinko se vlní není to tak strašné ale je... a zatížení je max 30 kg...

Re: Boční kufry

29 pro 2009, 19:39

Richijan: já mam vyhlídlí http://www.givi.cz/go_image.php?pid=20136 chystám se je objednat hned na jaře. Myslím, že nějaké kufry prodával dbar, tak se ho zkus zeptat (doufám, že jsem se nesplet) :P Jinak někde tady mam pocit, že ve vláknu tatran je taky diskuze o "pávech" a je tam i odkaz na nějaké firmy ..... jak jsem psal, tam, tak mě osobně odrazuje ta cena

ps: koukám, že ses do toho pořádně opřel t-max, kufry, páv :wink:

Re: Boční kufry

29 pro 2009, 20:47

Wiktore - Dan (dBar), už je prodal na jižní moravu...

Re: Boční kufry

29 pro 2009, 22:58

wictor píše:Richijan: já mam vyhlídlí http://www.givi.cz/go_image.php?pid=20136 chystám se je objednat hned na jaře. Myslím, že nějaké kufry prodával dbar, tak se ho zkus zeptat (doufám, že jsem se nesplet) :P Jinak někde tady mam pocit, že ve vláknu tatran je taky diskuze o "pávech" a je tam i odkaz na nějaké firmy ..... jak jsem psal, tam, tak mě osobně odrazuje ta cena

ps: koukám, že ses do toho pořádně opřel t-max, kufry, páv :wink:


Vcera jsem je koupil ve Vidni, vysly na 7,5tis.

Re: Boční kufry

29 pro 2009, 23:06

Tak to je krásná cena :P Tady vyjdou na 9490,-Kč + 3600,- za nosič :? Holt do Vídně se nedostanu a kufry potřebuju :lol:
Odeslat odpověď