Diskuze o doplňcích a příslušenství. Pomoc s výběrem, rady a doporučení.
24 bře 2011, 22:52
Ahoj, budu kupovat baterku do skútru. Jaká je lepší, klasická nebo gelovka. Nejde mi o cenu, baterka bude stát vodorovně. Zajímá mě výkon, kvalita, životnost a nenáročnost. Prostě jakou koupit?
24 bře 2011, 22:59
Domnívám se, že jinou než gelovou už nedostaneš
! Ani nevím, že by někdo měl jinou.
24 bře 2011, 23:00
gelovka je o třídu víš a nejspíš to co hledáš....musíš však na ní mít nabiječku některé obyčejné to neumí....
24 bře 2011, 23:36
Když koupím pořádnou normal Vartu, ze silným startovacím proudem, tak se gelu musí vyrovnat, ne?
Co na ní je vlastně jiného, krom gelu. Má i větší výkon?
25 bře 2011, 08:46
obvyklá zaběhnutá nepravda ohledně "klasických" a "gelových baterii...ta "gelovka"kterou běžně prodávaj pod timhle označenim je úplně normální baterie jen je elektrolit napuštěnej v rounu tedy může bejt v jakékoliv poloze..její jediná výhoda o proti" klasické" je jen to ,že je opravdu bez údržbová,ale je o něco dražší..pokud by jsi chtěl opravdu gelovou ve který je gel tak počítej s cenovou kolem 3000 kdežto ta s tim rounem stojí zhruba třetinu a "klasická s volnym elektrolytem ještě méně,ale výkony maj všechny srovnatelný za předpokladu ,že nekoupíš čínu
25 bře 2011, 09:38
Já mám normální, žádnou gelovku. Stála mě pár babek, tedy ve srovnání s gelovkou a startuje, startuje a startuje.
Aspoň já to prostě beru tak, že je blbost si tam dát něco tak drahýho, když existuje ta normální - levnější - a funguje taky dobře.
slapky: normální sou normálně v prodeji
25 bře 2011, 10:00
no nejen že normální baterka je stále v prodeji ale i 99 procent těch co tvrdí že má gelovku má klasickou jen bezudržbovou v rounu.Z hlediska funkčnosti jsou si rovnocené.Kdo není línej občas se na baterku mrknout šáhne po klasice teda pokud nejezdí se skutrem vzhuru nohama.Takže takovéto gelovka je o třídu výš je blbost už proto že opravdová gelovka i tahle malá na skutra stojí ty 3 tisíce a udělá naprosto stejnou službu jako klasická
Ps jinak koupil jem bezudržbovej panasonic 7,2 AH v elekto prodejně GES stál 500 kč a baterka nastartovala i po necelém roce co skutr stál ve studené garáži a nikdy bych nekoupil už jinou garantují 10 let životnost
25 bře 2011, 10:54
Trošku jsem počet a zjistil jsem že do skůtrů a zrovna tak do jinejch motorek, je nejlepší dávat baterku od výrobce moto doporučenou,neboť jinak se dobíjí obyčejná a jinak gelová,to znamená že když dám do mého stroje gelovou bude se přebíjet,a to není dobrý.Takže neexperimentovat ,toť můj názor
25 bře 2011, 11:09
to máš sice pravdu nicméně 99 procent těch co tvrdí že má gelovku má prachsprostou obyčejnou baterku a na druhou stranu pokud bys neexperimentoval tak také máš skutra co jezdí 50 km
25 bře 2011, 11:16
Já tam mám už z výroby klasickou mokrou Yuasu a zatím zcela bez problémů. A v budoucnu neuvažuju o jiné než zase nějaké takové, neb se dá koupit za velmi slušnou cenu. A nemusí to být ani Yuasa. Ovšem je třeba se dívat co kde mají, míň dát na reklamní kecy a ne hned běžet do prvního auto-moto kšeftu..
Pro gelovkáře: trvalé nabíjení gelovky napětím vyšším než 13,8V znamená její brzkou smrt. Proto ty speciální nabíječe gelovek dávají max 14,4V a po dosažení určité hranice nabití omezují na 13,5V - 13,8V. To ale platí pro pravou gelovku, ne pro rouno nasycené elektrolytem. Rouno rozhodně není gelovka, rouno je běžná mokrá Pb baterie, jen na jiném pricipu uchování té náplně. A její srovnávání s gelovkou je dost obvyklý a zavádějící omyl který se pořád šíří. Bohužel ho šíří i prodejci..
25 bře 2011, 11:56
ono i pro ty rádoby gelovky je dobíjení upravené ,ale z důvodu ,že baterka je uzavřená tak aby neplynovala..tedy i tam je dobíjení omezeno 14,4V ,ale to jen tak na okraj
25 bře 2011, 19:14
Neos50 píše:...obvyklá zaběhnutá nepravda ohledně "klasických" a "gelových baterii...
Presne. Opravdova gelova baterie je podstatne drazsi a v 90% skutru neni, jen ji tak milne nazyvaji.
25 bře 2011, 21:29
Kdyz to ctu tak polovina lidi tady plete hrusky a jablka.
99% lidi ma obyc s elekterolitem
Udrzba je v podstate stejna at je elektrolit nebo gel
Vyhoda gelu je pri havarii kutru a pri startu ma mensi pokles startovaciho proudu
Nevyhodou je cena, "jine" nabijeni a to,ze kdyz ji nechate vybit tak je po ni.
Jinak co se tyce napeti tak samozrejme se nabiji tim co je predepsano ..pokud mate ve skutru 6V koupite baterku na 6V pokud mate 12V koupite na 12V...nabijeci proud je dle fyz. zakonu samozrejme vyssi (cca do 20%)...toto by mel ridit regulator jak ve skutru tak v nabijecce.
25 bře 2011, 21:46
Gelový akumulátora pár odkazů v textu pro pochopení rozdílů gel a bezúdržbová bat. bohužel tlak prodejců a reklam blbne nás všechny.
nabíjecí proud je desetina kapacity akumulátoru, a je jedno jestli je to gel nebo baterka se špuntama, spíš hlavní výhoda všech bezúdržbových baterek je v jejich pracovní poloze
Já mám baterku v podlaze naplacato, tak potom tam nemůžu dát takovou tu klasickou bat s možností odlévání ale použiju bezúdržbový akumulátor, který funkuje i hlavou dolů a nic nevyteče, ale zase nebudu tomu říkat gelová, protože by stála ranec a funkce měla stejné.
26 bře 2011, 09:04
Já jezdím prakticky celoročně, takže mě zajímal hlavně startovací proud ( abych neměl problém když skútr stojí celý den na mrazu ) a 175A mi nenabídla žádná údržbová baterie , takže jsem šel do bezúdržbové Yuasy
http://e-shop.adventure-biker.cz/index. ... a-yt12a-bs . Co jsem tak šmejdil na netu tak ty bezúdržbové mají při stejné kapacitě menší rozměry a větší startovací proud . Určitě je výhoda že se nemusí dolévat, neprodukují žádné výpary takže nic kolem nekoroduje a také kyselina nevyteče a nezničí vše kolem když se někdy povede skútr položit. Navíc ty Yuasy se hodně dávají jako prvomontáž do značkových mašin a v devítiletém Yarisu ji mám ještě origoš a zimní starty stále špičkové. Takže za tohle všechno jsem ochotný vždycky nějakou tu korunku navíc připlatit . Pokud bych jezdil jen přes léto tak bych asi šel levnější cestou.