Baterie - gelová, nebo klasika?

Diskuze o doplňcích a příslušenství. Pomoc s výběrem, rady a doporučení.

Re: Baterie - gelová, nebo klasika?

Příspěvekod Karel23 » 26 bře 2011, 12:22

99% skútrů má AGM baterii, tedy klasickou olověnou baterii s elektrolytem-kyselinou, vsáknutou ve skelném rounu (vatě). ALE POZOR!!! Údržba resp. nabíjení je naprosto stejné, jako by to byla gelovka! Ty pohádky o nabíjecím proudu 1/10 Q jsou sice fajn, ale napětí s připojenou nabíječkou nesmí přesáhnout 14,4 Voltu! Tohle umí jen nabíječky takzvaně na gelovky. Při vyšším napětí začíná baterie plynovat a dochází ke ztrátám elektrolytu. Protože je ovšem baterie uzavřená, nelze ztráty elektrolytu doplnit destilovanou vodou, jako u klasiky.
Pokud tedy někdo má ve skútru AGM baterii, mohl by vcelku bez obav použít skutečnou gelovku. Ta je ovšem jednak hodně drahá a za druhé nejspíš nesežene vhodný rozměr, protože skutečné gelovky se vyrábí v omezeném počtu typů. Podobný problém je u klasických "špuntových" baterií, ty jsou většinou hodně vysoké a nevejdou se do kastlíku.
Karel23

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 205
Registrován: 23 srp 2008, 22:05
Bydliště: Ostrava
Skútr / moto: JM Star Eagle 50

Re: Baterie - gelová, nebo klasika?

Příspěvekod _Tom_ » 26 bře 2011, 12:28

omezení nabíjecího napětí na 14,4V mají i nabíječky na obyč baterie
Galerie fotek | Profil motorkáři.cz
nyní: Honda Vision 110 - najeto 7 000km | Honda NC750X - najeto 21 000km

dříve: Honda SH300 - najeto 41 000km | Honda PS125 - najeto 22 000km
Uživatelský avatar
_Tom_

Moderátor
 
Reputace: 98
Příspěvky: 3946
Registrován: 04 kvě 2009, 14:49
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda

Re: Baterie - gelová, nebo klasika?

Příspěvekod Karel23 » 26 bře 2011, 13:40

Klasická nabíječka trafo+usměrňovač+ampermetr, které má doma 90% lidí určitě žádné napěťové omezení nemá, přitom takové nabíječky se nadále vesele prodávají ve všech hobbymarketech. Tam napětí stoupá s průběhem nabíjení až na 16,3V, což je jeden ze znaků plného nabití klasických autobaterií. Problém je, že spousta lidí si kupuje 100% bezúdržbové, hermeticky uzavřené baterie (bez špuntů) a neví, že i na tyto baterie se vztahuje omezení nabíjecího napětí na 14,4V resp. 14,7V při nabíjení venku v mrazu.
Karel23

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 205
Registrován: 23 srp 2008, 22:05
Bydliště: Ostrava
Skútr / moto: JM Star Eagle 50

Re: Baterie - gelová, nebo klasika?

Příspěvekod Mojda » 26 bře 2011, 16:05

Co byste jim řekli na tohle ??? http://www.skutry-malsice.cz/aprilie/ar ... ml#content
Není to na českou facku ??? :evil:
* Na světě jsou dva druhy lidí, ti co mě mají rádi a ti co půjdou do pekla...
Uživatelský avatar
Mojda

1500+
 
Reputace: 246
Příspěvky: 1738
Registrován: 04 lis 2007, 21:52
Bydliště: Prágl
Skútr / moto: mrňavá Aprilka

Re: Baterie - gelová, nebo klasika?

Příspěvekod janon » 26 bře 2011, 16:09

Mojda: Neznalost, nebo spis jasne klamani spotrebitele.
bylo Honda Lead 100 najeto 40 000 km (ja 12 000)
bylo Yamaha Majesty 400 najeto 206 000 km (ja 136 000)
bylo Honda Silver Wing 600 najeto 110 000 km (ja 92 000)
nyní Yamaha T Max 560 najeto 27 000 km (ja 14000)
Uživatelský avatar
janon

2500+
 
Reputace: 195
Příspěvky: 2745
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Praha

Re: Baterie - gelová, nebo klasika?

Příspěvekod Dawe » 26 bře 2011, 16:35

Mám baterii YUASA YB 12AL-A2. Po zimním nabíjení tam mám náplň asi tak 3 cm pod spodní rysku. Mám to něčím doplnit ? Díky za radu
Uživatelský avatar
Dawe

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 36
Registrován: 10 dub 2010, 16:08
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Piaggio mp3 400

Re: Baterie - gelová, nebo klasika?

Příspěvekod B-eckham » 26 bře 2011, 16:42

no tak vzhledem k tomu že je to 3 cm pod spodní rysku, tak destilkou mezi spodní a horní rysku :-)
Uživatelský avatar
B-eckham

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 193
Registrován: 10 srp 2007, 23:16
Bydliště: Ostrava
Skútr / moto: Honda PCX

Re: Baterie - gelová, nebo klasika?

Příspěvekod Seti » 26 bře 2011, 17:50

Fundované odpovědi v tématech o různých akumulátorech, bateriích, jejich typech, údržbě a nabíjení lze najít třeba tady, viz http://www.elektroworld.info/modules.ph ... file=index
Gilera Runner 50 PureJet FL: Malossi multivar, U24ETR/Malossi Redsponge, 2,7L/100km
Uživatelský avatar
Seti

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 92
Registrován: 11 úno 2011, 12:14
Bydliště: Plzeňsko
Skútr / moto: Gilera Runner 50 PureJet

Předchozí

Zpět na Doplňky a příslušenství

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků