Diskuze o doplňcích a příslušenství. Pomoc s výběrem, rady a doporučení.
22 úno 2013, 20:05
Tenhle rozpojovací kabel mám taky. Dobrá věc u tý nabíječky - já mám AEG - je tam i krytka proti vlhkosti, nebo tak něco. Ono asi trošku záleží na tom co máš za baterku. Jelikož já mám klasickou olověnou - dolejvací - tak to chce stejně kontrolovat stav hladiny, takže k baterce stejně musím - přístup mi nepřijde nijak složitý, takže v pohodě. Jinak mít opravdu špatně přístupnou baterii, tak určo bude lepší koupit bezúdržbovou, napojit tenhle káblík na stálo na baterku - jako to máš ty a je to v pohodě.
22 úno 2013, 20:22
Zhruba tak jednou za půl roku baterku přeci jen vyndám, zkontroluju případně ji doliju destilkou a dobiju.
22 úno 2013, 20:57
No já si tam ten kabel stejně nepřipojím, páč už takhle mám pod pluskem dva kabely navíc od dvou zásuvek pro navigaci a dobití mobilu - zapalovač ďura. Já nejsem holt schopnej tyhle věci napojit přes pojistky apod. páč to prostě neumím
Nebudu tam tedy cpát další.
22 úno 2013, 21:08
Rozumím, ale určitě je lepší všechno připojovat přes pojistky...
22 úno 2013, 21:30
Já vím, umět to
asi to dám někdy na jaře jednomu známému ať to udělá za mě, páč já bych tím podpálil garáž a skútřík by už asi neměl ani jednu živou pojistku
Naposledy upravil
KYBLOS dne 23 úno 2013, 06:45, celkově upraveno 1
23 úno 2013, 06:24
Budu dávat zásuvku do prostoru pod sedlem, čistě pro dobíjení aku. Mám sice z výroby jednu zásuvku v kastlíku pod řídítky, ale ta je "živá" jen po otočení klíčku v zapalování. Součástí zásuvky (zapalovač) byla kabeláž i s vloženou pojistkou, takže to připojím natvrdo na aku a kostru. Aku mám sice bezúdržbový, ale na zimu ho i tak vytáhnu. Po zbytek roku, ale budu jen dobíjet udržovací
NABÍJEČKOU
23 úno 2013, 10:47
Mám taky gelovku,před zimou jsem ji vyndal jelikož mě to nedělá žádný problém povolit 4 šroubky a nabil jsem ji odložil jsem k zimnímu spánku do sklepa kde neklesne teplota pod bod mrazu no a až bude kolem +15 to už vyjíždím i já jelikož si chci výletu užít a né někde zmzat tak jí zase nabiji a šup s ní do skůtřiku a to je vše co pro ni za celou sezonu můžu udělat zbytek je na ni jak se s tím popere akorát pro nováčky pozor na to jakou baterii vlastně ve skůtru mám jestli gelovou nebo klasiku,protože na gelovou mohu použít pouze nabiječku s pulzním dobijením jinak ji poškodíte POZOR POZOR
23 úno 2013, 21:55
Dnes jsem zkusil Pížo po 2 měsících nastartovat, ale jelikož mi stojí venku pod plachtou tak baterka byla bohužel vybita. Doufám, že u ní nezačly nezvratné změny a zítra bude ready...
24 úno 2013, 19:54
Moje nabíječka CTEK MXS 5.0 má režim Recond, který slouží k oživení baterie. nesmí se používat u gelovek, ale u obyčejných baterek jsem s úspěchem oživil známým už několik baterií.
24 úno 2013, 20:24
V manuálu doporučujou ten record používat zhruba jednou ročně.
21 srp 2013, 10:26
Ahoj chci se zeptat jestli je potřeba tyto baterie dobíjet přes zimu.
21 srp 2013, 10:34
I bezůdržbové baterie je vhodné přes zimu dobíjet.
21 srp 2013, 13:36
V autě mám kontakty baterie mázlé nějakou vazelínou, pravděpodobně aby kontakty neoxidovaly.
Na skútru mám baterii připojenou "na sucho", a teď jsem zjistil že plusový kontakt byl úplně zaoxidovaný (svorka na kabelu, ne na baterii), prostě vrstva nějakého bílého oxidu, myslím že tím pádem se mi tam mohlo nějaké napětí i ztrácet, a jelikož začal blbě startovat (dlouho než chytl) tak myslím že to i špatně dobíjelo. Takže jsem baterku odpojil, nabil a kontakty očistil šmirglem a skútr zase chytá hned.
Moje otázka zní: Máte tam nějakou vazelínu, popř. jakou?
21 srp 2013, 14:59
Jakoukoliv .Kontakty by měly být mastné aby neoxidovaly.Samozřejmě existuje originální na kontakty,ale stačí co najdeš v garáži.
07 říj 2013, 10:49
Ahoj,chystam se na jare zakoupit novou baterii do skutru. Mam Piaggio X8 125 a v nem yuasu baterii,ale ja k.o. Mate nekdo zkusenosti s jinymi znackami gelovych baterii? Yuasa je docela draha. Diky za tipy
Naposledy upravil
KYBLOS dne 07 říj 2013, 12:57, celkově upraveno 1
Důvod: Přesunuto do již existujícího tématu