Diskuze o doplňcích a příslušenství. Pomoc s výběrem, rady a doporučení.
Odeslat odpověď

Re: Akumulátor

20 úno 2013, 15:23

Tak nabíječku mám za 1290 kč od fi. AEG. Přesně tuto:
http://www.olejshop.cz/autoprislusenstv ... us-6v-12v/
No a baterii sem koupil v Praze a to Yuasa:
http://www.topbaterie.cz/yuasa/motobate ... 57%29.html
Koukal jsem u Tutra nedávno po autobaterii pro mou Pandu a zjistil jsem, že jí tam mají dráž než v Kralupech v autodílech ( což mě od Tutra odrazuje. Je specializovaný na baterie, tak bych čekal, že to bude levnější a ono naopak ). Motobaterii Fiamm nechci, páč tu jsem právě vyhodil ( byla od Tutra ) a bylo jí lehce přes dva roky. Třeba to bylo i nějakou mou chybou, to netuším, ale radši jdu do Yuasy. Také jsem se ptal u Tutra jaké mají nabíječky. Šel dozadu a přinesl mi nabídnout pouze jednu a to Ctek:
http://www.led-elektronika.cz/?action=detail&id=ID416
Tutr za ní chtěl 1960 kč, což jsem odmítl dát za něco co využiju jednou či dvakrát v roce. 8)
Ještě jeden dotaz. Co je pro baterii zdravější ? Když jí nechám prostě celou zimu na nabíječce v udržovacím módu, nebo když jí po dvou, třech měsících dám řekněme přes noc nabít ? Tu baterii mám přes zimu stejně doma, takže jí můžu kdykoliv připojit k nabíječce.

Re: Akumulátor

20 úno 2013, 22:15

baterie by měla být skladována na suchém a chladném místě. Interval kontroly stavu nabití a stavu hladiny elektrolytu je 90 dní. Takže odpojit od skútru, pokud je dolévací tak zkontrolovat hladinu, případně dolít a následně dobít na plnou kapacitu. Dobitý akumulátor uschovat na suchém a chladném místě. Poté každých max. 90 dní dobít a provést kontrolu hladiny.

Jestli skladuješ akumulátor doma, tak bych ho na nabíječce trvale nenechával. Při dobíjení mohou unikat škodlivé plyny a zároveň bych doma nechtěl mít zapojený trvale něco, u čehož může dojít ke vnitřnímu zkratu a tím i k požáru.

Ještě doplním, že skladování v teple není pro akumulátor ideální.

Re: Akumulátor

20 úno 2013, 22:31

Kyblosi, přesně tuhle baterku mám a nabíječku C-Tek taky, ale příště koupím raději baterku bezúdržbovou, neb se k ní špatně dostává když jí potřebuji dolít. :idea:

Re: Akumulátor

20 úno 2013, 22:34

Nabíječku mám AEG. Ne Ctek. 8)

Re: Akumulátor

20 úno 2013, 22:52

Nabíječku mám Ctek multi XS 3600, připojil jsem jí k baterii, začala tak 10 vteřin nabíjet, pak se přepla do plného nabití a hned zase do nabíjecího režimu a takhle stále problikávala, po hodině přestávala problikávat mezi nabíjecím a udržovacím režimem a problikne už jen tak jednou až 2x za minutu, je to tím, že má 4 režimy fáze nabíjení nebo už je baterie v háji?

Re: Akumulátor

20 úno 2013, 22:58

To netuším, zkus dát restart baterky (vybít+dobít), pokud to nabíječka umí... Jednou ročně to dokonce doporučujou. :wink:

Re: Akumulátor

20 úno 2013, 23:09

Ten Ctek hodně chválí... Já nabíjím nabíječkou z Lidlu :wink:

Re: Akumulátor

20 úno 2013, 23:11

FunTom píše:To netuším, zkus dát restart baterky (vybít+dobít), pokud to nabíječka umí... Jednou ročně to dokonce doporučujou. :wink:

Je to sice Ctek nabíječka, ale tohle fakt neumí

Re: Akumulátor

20 úno 2013, 23:20

já jenom ke koupi, super ceny jsou u Čekla, sám jsem tam nakupoval:
http://www.cekl-eshop.cz/baterie-moto-m ... 02--yb4l-b

Re: Akumulátor

21 úno 2013, 01:38

Tomulátor píše:
FunTom píše:To netuším, zkus dát restart baterky (vybít+dobít), pokud to nabíječka umí... Jednou ročně to dokonce doporučujou. :wink:

Je to sice Ctek nabíječka, ale tohle fakt neumí


Kdysi se tato funkce nahrazovala připojením slabší žárovky (u autobaterie to byla žárovka 21W) a nechala se svítit ....

Re: Akumulátor

21 úno 2013, 14:11

S tím vybíjením pozor. Pokud se standardního startovacího akumulátoru sníží kapacita o 20% tak jsme již v oblasti hlubokého vybití, kdy dochází k trvalému poškození sulfatací. Startovací akumulátory se neformátují.

K dotazu přepínání nabíječky, nejprve šáhní na obal akumulátoru jestli se nehřeje. takhle se většinou projevují akumulátory s vnitřním zkratem jednoho z článků. Nelze je dobít a při připojení na nabíječku se nadměrně přehřívají, ikdyž dobíjecí proud již není vysoký.

Re: Akumulátor

21 úno 2013, 18:00

Tomulátor píše:Nabíječku mám Ctek multi XS 3600, připojil jsem jí k baterii, začala tak 10 vteřin nabíjet, pak se přepla do plného nabití a hned zase do nabíjecího režimu a takhle stále problikávala, po hodině přestávala problikávat mezi nabíjecím a udržovacím režimem a problikne už jen tak jednou až 2x za minutu, je to tím, že má 4 režimy fáze nabíjení nebo už je baterie v háji?

Tak dnes po jednom dni nabíjení, nebo tedy udržování problikne pouze 1x za3 minuty, baterka se nezahřívá, takže nevím, proč tohle nabíječka dělá.

Re: Akumulátor

22 úno 2013, 17:28

trocha čísel.

aku cca 7Ah což budou zhruba naše velikosti ve skútrech, nechytejte mě za slovo, že jeden máte 6Ah a druhý 9Ah

běžné nabíjení proudem cca 650mA, doba cca 10hodin, teploty při nabíjení cca 20st.C, pokud je proud napevno pak na 12hod. tj. poslední 2 hod teplota cca 25 - 30st.C

udržovací proud většina udržovacích nabíječek cca 200mA, většinou pulsem třeba po těch 3minutách

trvalé udržovací nabíječky dobíjí stálým proudem např 50-80mA, ty pak necháváme puštěné celou zimu. výsledek je to udržovací nabíječka a netřeba řešit

proto, aby se olověný akumulátor dokázal dobít na 100% je potřeba dodržet rozsah teplot cca -15st.C až 50st.C. při větších mrazech bude dobit cca do dvou třetin, několikrát ověřeno


pokud mám špunty na baterce a mám jí venku, dobíjím několikrát větším proudem než udržovacím nebo z alternátoru při provozu, pak nijak neublížím baterce pokud špunty povolím. po 2 hodinách už bude bat nabita na cca 80% a určitě uslyším šumění. Jen tím baterce ulevím.

přepad v baterii je ale je stavěn jako rezervní ventil při přebíjení v autě pokud by byla závada v regulátoru a elektronika auta/moto tlačila do akumulátoru několikanásobně víc. tento přepad ale není provozní při standartním nabíjení, proto se doporučuje špunty povolit. nemusíte jen hned vyndávat.

tohle vše ale platí u baterek které mají uvnitř to šplouchání :) nebo jak to napsat jednoduše. neplatí to u baterek, které jsou bezúdržbové, nemají špunty a nemají žádný viditelný přepad

pro uživatele:
pokud mám baterku se špunty, určitě je ve skútru alespoň trochu na stojáka, pak vyndávám, nabíjím a vyšroubuji špunty

pokud mám bezúdržbový aku, jen nabíjím, nikam nemám co dolít ani kde co povolit.

a pokud tomu moc nerozumím koupím si nabíječku, která má ty inteligentní funkce z evropy, ne z číny za 400kč a jen nabíjím

Re: Akumulátor

22 úno 2013, 18:55

Máš recht, Tome, tak nějak jsem to mínil, ale neměl jsem nervy ani trpělivost to takhle přehledně napsat. Platí tedy jednoznačné pravidlo. Při nabíjení (externí nabíječkou) je třeba špunty/šrouby povolit, nejedná-li se o bezúdržbový akumulátor...

Re: Akumulátor

22 úno 2013, 19:43

Protože se k baterce špatně dostává tak špunty nepovoluju, má přepad. Mám přímo z baterky vyveden kablík k nabíječce C-Tek a ten jen připojím.
Odeslat odpověď