Akumulátor

Diskuze o doplňcích a příslušenství. Pomoc s výběrem, rady a doporučení.

Re: Akumulátor

Příspěvekod Hanka82 » 22 lis 2011, 20:15

Kokeš píše:Ty sis ale nevšimla že ta Varta je prababička té tvojí.

VARTA Fun jsou klasické startovací baterie, konvenčního typu – zaplavené kyselinové – s nutností pravidelné údržby.

Tak já se v tom tolik nevyznám,ale spíš znám značku VARTA,než právě tu mojí -ani si nepamatuju,jak se jmenuje :D
Proto jsem myslela,že ta Varta bude cenově trošku jinde.300,-kč jsem fakt nečekala :D
Uživatelský avatar
Hanka82

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 90
Registrován: 27 srp 2011, 20:40
Bydliště: Rokycany u Plzně

Re: Akumulátor

Příspěvekod Kokeš » 22 lis 2011, 20:28

Motocyklové gelové akumulátory YUASA řady SUPER MF mají až o 30% vyšší startovací výkon a téměř žádné nároky na údržbu.
Motocyklové akumulátory YUASA se vyrábějí ve více než 150 modelech pro použití prakticky ve všech motocyklech. Důvodem vysoké kvality je používání většinou výrobců jako 1. vybavení motocyklů ( YAMAHA, HONDA, SUZUKI, KAWASAKI, HARLEY DAVIDSON atd.).

Ve skutříkovi ji mám skoro 7 let a vlastně o ni nevím.

Stačí jako vysvětlení ? ? ?
Uživatelský avatar
Kokeš

250+
 
Reputace: 8
Příspěvky: 409
Registrován: 05 bře 2009, 19:34

Re: Akumulátor

Příspěvekod Rady » 22 lis 2011, 21:07

Jen dodam ze akumulatory YUASA/SUPER MF nejsou gelove akumulatory, ale klasicke kyselinove, kde je kyselina nasata v rounu. Toto je predevsim vhodne tam, kde dochazi k castemu naklaneni akumulatoru. Prave gelove akumulatory jsou o hodne drazsi a zatim se moc nepouzivaji.

Je to asi to nejlepsi co se da koupit a znacka Varta do teto skupiny rozhodne nepatri.
BMW K1200LT ------->> vice zde 4,6l/100 km
Uživatelský avatar
Rady

2500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2664
Registrován: 21 lis 2006, 13:41
Bydliště: Bánov u Uherského Brodu mob.: 00420 608 882 336
Skútr / moto: jawy,CZ, B400/K4, B650/K4,BMW LT K1200, chrompaket

Re: Akumulátor

Příspěvekod Kamilus » 22 lis 2011, 21:23

Yuasa, Hyundai, Čína, nebo Ping pong.... všechno zní stejně a v globále to bude na jedno brdo, takže Varta do této skupiny opravdu rozhodně nepatří, jak psal níže pan odborník.
Varta je prostě léty prověřená značka, kterou všichni znají, věří ji a na jejichž kvalitu, sílu a výdrž se nikdo nemusí ptát a ani o ní diskutovat.
Kejši: Aprilia SR 50, rv.01, SR50 R, rv.10, SR 125, rv.99, PCX125 r.v.11
125ka Obrázek 150ka Obrázek
Uživatelský avatar
Kamilus

500+
 
Reputace: 12
Příspěvky: 594
Registrován: 22 lis 2009, 20:09
Bydliště: Šumbark
Skútr / moto: Honda 150 PCX

Re: Akumulátor

Příspěvekod Hanka82 » 22 lis 2011, 21:55

Rady píše:Jen dodam ze akumulatory YUASA/SUPER MF nejsou gelove akumulatory, ale klasicke kyselinove, kde je kyselina nasata v rounu. Toto je predevsim vhodne tam, kde dochazi k castemu naklaneni akumulatoru. Prave gelove akumulatory jsou o hodne drazsi a zatim se moc nepouzivaji.

Je to asi to nejlepsi co se da koupit a znacka Varta do teto skupiny rozhodne nepatri.

Ahojda,můj Maxík má YUASA super MF Pafecta,a ta prý gelová je -tak já nevím -a je mi to tak nějak jedno :mrgreen: Co mě také překvapilo,že takovou asi hodně dobrou baterku dali i do Maxona padesátky -ČÍNSKÉ výroby... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Tam bych právě čekala trošku "horší" kvalitu.....
Uživatelský avatar
Hanka82

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 90
Registrován: 27 srp 2011, 20:40
Bydliště: Rokycany u Plzně

Re: Akumulátor

Příspěvekod KYBLOS » 18 úno 2013, 20:11

Nechci zakládat nový téma a tak ten dotaz prsknu sem :roll: Mám klasickou ( kyselinovou ) motobaterii a když jí dám na nabíječku, tak samo povolím ty vrchní špunty a mám je tam jen položený silou vůle. Tohle vím, že při nabíjení se mají špunty vyndat, ale platí to vyndání špuntů i když je baterie nabitá a běží jen tzn. udržovací mód ? Mají takto být vyndané špunty třeba celou zimu, nebo to už je ten nabíjecí proud pro udržovací mód tak slabý, že se to nemusí ? Opravdu se v tom nevyznám, tak se radši ptám :shock:
Minulost: Derbi Atlantis - naj. 38000km, Piaggio X9 500 - naj. 50186 km
Uživatelský avatar
KYBLOS

Moderátor
 
Reputace: 14
Příspěvky: 3324
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Střední Čechy
Skútr / moto: Honda CBF 500
Tuning / úpravy: Kufr, boční brašny, tankvak, držák mobilu, alarm, padáky, vyhřívané gripy Oxford, Ultraseal

Re: Akumulátor

Příspěvekod skywalker.l » 18 úno 2013, 20:14

Z bezpečnostních důvodů by měla být každá konvenční baterie vždy odvětrávána při připojení na nabíječku. Tedy i pokud jde o udržovací proud..
Uživatelský avatar
skywalker.l

250+
 
Reputace: 10
Příspěvky: 270
Registrován: 18 dub 2008, 19:15
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Suzuki AP50, Yamaha Majesty 125, Yamaha Nightmax
Tuning / úpravy: Malossi Multivar, LeoVince 4Road

Re: Akumulátor

Příspěvekod KYBLOS » 18 úno 2013, 20:21

Díky za odpověď. Nechám to tedy vždy odšpuntovaný 8)
Minulost: Derbi Atlantis - naj. 38000km, Piaggio X9 500 - naj. 50186 km
Uživatelský avatar
KYBLOS

Moderátor
 
Reputace: 14
Příspěvky: 3324
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Střední Čechy
Skútr / moto: Honda CBF 500
Tuning / úpravy: Kufr, boční brašny, tankvak, držák mobilu, alarm, padáky, vyhřívané gripy Oxford, Ultraseal

Re: Akumulátor

Příspěvekod krizik1 » 18 úno 2013, 20:30

Nechci vám do toho chlapci kecat, ale každá kyselinová baterie má na boku odvětrání. Je to trubička na kterou se nasazuje gumová hadička, aby případná bublající přebytečná kyselina byla odvedena mimo skútr. Otevírat uzávěry je holá zbytečnost. Ideální chvíle si do baterie drcnout a něco polejt. Nemluvě o otevření uzávěrů v útrobách skútru.
http://krizik1.rajce.idnes.cz/ http://www.parabellum.cz/ Aprilia Atlantic 500,PGO Comet 50 2T,Kingway Varadero 79 4T
Uživatelský avatar
krizik1

Moderátor
 
Reputace: 827
Příspěvky: 2314
Registrován: 22 srp 2010, 08:22
Bydliště: Květnice tel.:732402041
Skútr / moto: Aprilia Scarabeo 200

Re: Akumulátor

Příspěvekod KYBLOS » 18 úno 2013, 20:35

Tak to s těmi špunty jsem četl i zde:
http://kutilska.poradna.net/q/view/6865 ... utobaterie
jen jsem si nebyl jistý, jestli se to musí i při udržovacím módu a proto jsem se zeptal ještě zde. O tom odvětrávacím pičifuku na boku vím, ale o těch špuntech tam píšou, že se musí vyndat a ne, že se nemusí, když je tam ten pičifuk na boku. Teda aspoň jsem to tak pochopil. Nejsem na tohle odborník, jen uživatel, ale zdálo se mi, že jsou tam celkem odborný názory :?
Minulost: Derbi Atlantis - naj. 38000km, Piaggio X9 500 - naj. 50186 km
Uživatelský avatar
KYBLOS

Moderátor
 
Reputace: 14
Příspěvky: 3324
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Střední Čechy
Skútr / moto: Honda CBF 500
Tuning / úpravy: Kufr, boční brašny, tankvak, držák mobilu, alarm, padáky, vyhřívané gripy Oxford, Ultraseal

Re: Akumulátor

Příspěvekod skywalker.l » 18 úno 2013, 20:40

Krizik: máš pravdu, většinou už to tak je, ale přesto se neubráním jistotě si články pěkně po staru otevřít. Pak už se většinou z garáže vzdaluji, kočku nemám, takže drcnutí nehrozí :-)
Uživatelský avatar
skywalker.l

250+
 
Reputace: 10
Příspěvky: 270
Registrován: 18 dub 2008, 19:15
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Suzuki AP50, Yamaha Majesty 125, Yamaha Nightmax
Tuning / úpravy: Malossi Multivar, LeoVince 4Road

Re: Akumulátor

Příspěvekod horrabin » 19 úno 2013, 12:25

Pokud ma akumulator odvetrani, tak je myslim zbytecne u motobaterie spunty vyndavat. Zase tolik nebubla a nema tak velky objem, aby ten pretlak to odvzdusneni nepobralo. Nikdy jsem problem nemel. U autobaterie uz asi ano pokud by slo o nabijeni vyssim proudem, kdy by elektrolyt vice bublal a tvorilo se tak vice plynu.
Uživatelský avatar
horrabin

250+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 323
Registrován: 29 zář 2009, 21:31
Bydliště: Praha 6
Skútr / moto: Piaggio X9 500 evo

Re: Akumulátor

Příspěvekod skywalker.l » 19 úno 2013, 20:14

Nabíjecí proud mj. závisí na stupni vybití baterie.. Dalo by se dlouho spekulovat, zda-li odvětrávací šachta stačí nebo ne, ale je to debata o ho*ně, zvlášť, když můžu povolit šrouby článků...
Uživatelský avatar
skywalker.l

250+
 
Reputace: 10
Příspěvky: 270
Registrován: 18 dub 2008, 19:15
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Suzuki AP50, Yamaha Majesty 125, Yamaha Nightmax
Tuning / úpravy: Malossi Multivar, LeoVince 4Road

Re: Akumulátor

Příspěvekod homat » 20 úno 2013, 00:43

u udržovacího napětí bych ty špunty nepovoloval, protože nabíjecí proud bude malý a jen občas. Většina nabíječek, které mají systém udržovacího napětí po plném nabití akumulátoru přestane dobíjet a po určitých časových úsecích kontroluje stav nabití. Pokud napětí klesne pod určitou mez začne opět na chvíli dobíjet do plného nabití velmi nízkým proudem. Plynování akumulátoru určitě není větší než při dobíjení za jízdy. U otevřené baterie bude docházet k rychlejšímu odpaření vody z elektrolytu což vyžaduje častější kontrolu a případné dolití.
homat

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 71
Registrován: 07 črc 2011, 14:05
Skútr / moto: aprilia Mana 850

Re: Akumulátor

Příspěvekod RADEK_SL » 20 úno 2013, 00:50

KYBLOS píše:Nechci zakládat nový téma a tak ten dotaz prsknu sem :roll: Mám klasickou ( kyselinovou ) motobaterii a když jí dám na nabíječku, tak samo povolím ty vrchní špunty a mám je tam jen položený silou vůle. Tohle vím, že při nabíjení se mají špunty vyndat, ale platí to vyndání špuntů i když je baterie nabitá a běží jen tzn. udržovací mód ? Mají takto být vyndané špunty třeba celou zimu, nebo to už je ten nabíjecí proud pro udržovací mód tak slabý, že se to nemusí ? Opravdu se v tom nevyznám, tak se radši ptám :shock:


Na udržovačce je to stejný, jako při dobíjení. Nabíječka čeká na pokles napětí na baterii a potom zahájí proces nabíjení. Vše záleží na typu nabíječky. Jestli máš nabíječku z Lidlu, tak bych špunty nechal tam kde jsou. Nabíječka nabijí 0,8A a to není zdaleka 1/10 kapacity tvé baterie a proto nebude probublávat. Až Ti tato kyselinová baterie odejde, kup si raději uzavřenou s AGM ventilem (u nás hojně nazývanou gelovku) a budeš mít pokoj. Tutr ve Velvarech má v nabídce YUASU a FIAMM STORM.
Minulost: Stadion S22,Jawa50/555,Jawa50/21,ČZ175/487,Jawa250/559,Jawa350/354,ČZ250/471,Honda CH125 Spacy,Suzuki Sixteen125,Yamaha X-Max250
Uživatelský avatar
RADEK_SL

500+
 
Reputace: 772
Příspěvky: 716
Registrován: 25 srp 2010, 12:49
Bydliště: Slaný
Skútr / moto: Korádo 216, Yamaha Neos 50 2T a Honda SW-T 400 ABS

PředchozíDalší

Zpět na Doplňky a příslušenství

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků