Volná diskuze o skútrech, která tématicky nespadá do žádné z výše uvedených kategorií.
03 lis 2015, 21:13
Nevím, co si o tom mám myslet. Tak jen doufám, že je to fundovaně převzaté z "motoškolně" vyspělejšího zahraničí...
04 lis 2015, 13:29
Uff..tak jsem to stihl o fous
..Ačko doděláno v říjnu...Jen jsem zvědavý na jakých cvičištích se tento test bude provádět /v Brně o žádném nevím/..nebo mi něco uniklo ?
04 lis 2015, 14:15
Každá autoškola si musí plochu zajistit sama, takže buď nějakou opuštěnou plochu najde nebo si ji bude pronajímat. Takže to bude tak, že se zvednou ceny a plno autoškol přestane motorky dělat.
04 lis 2015, 15:00
jj, zvednou se ceny. Na skutrportale je o tom článek taky a tam píšou, že z nynějších cca 5000kč se zvednou klidně až přes 9000kč. Prý je to právě kvůli tomu potřebnýmu placu a větší náročnosti na čas kvůli těm novejm praktickejm testům.
Docela mě ale zaráží, že se to týká všech skupin řidičáků na motorku, tzn. i malýho AM i 125ccm, ale když si člověk udělá B-čko na auto, tak skůtra do 125ccm dostane stejně jako do teď, aniž by na něm někdy vůbec seděl.
04 lis 2015, 15:54
vhodných vyasfaltovaných i oplocených plácků je dost, v různých areálech firem atp., jako důvod pro zvýšení ceny pronájem plácku neobstojí. Co se týká navýšení počtu hodin OK, jako legální možnost asi nic jiného není, i když jak si pamatuju tak ty hodiny jsme najezdili bez řidičáku o prázdninách tak za dva dny
Bohužel s počtem nehod je to u nás fakt špatný. Na jednu stranu pravda asi je, že mezi motorkáři obecně je velké procento skutečně svátečních jezdců (což se skoro nesmí nikde říkat, není na tom nic špatného, je to prostě pochopitelný fakt), a potom situace na našich silnicích je opravdu tristní. Projel jsem teď něco po Bavorsku, i když se přiřítí (většinou Audi, BMW nebo MB) zezadu velkou rychlostí, zůstanou v bezpečné vzdálenosti a teprve po uvolnění pruhu profičí okolo možná o 100 km/hod vyšší rychlostí. Asi to bude zčásti díky zabudovaným radarům a systémům v autech, zčásti možná důslednější prací policie na začleňování mentálně postižených do provozu - policejní auta v civilním provedení různých typů (Opel, BMW, staré Berlingo) radar v barvě khaki před omezením pěkně přímo proti řidiči (velká skleněná plocha je docela dost špatně vidět).. Máme určitě co dohánět, ale nejsem si jistý jestli zdražení autoškol je to pravé - jestli jen nepřibude ujížděčů (bez ŘP) a honiček v TV..
04 lis 2015, 16:15
Přijde mi to kromě ztížených podmínek, které sice uchazeče mají za úkol vycvičit a snad trochu i něco naučit, jako takové malé lobby velkých zavedených autoškol, které si budou náklady spojené s těmito obstrukcemi, pronájmy prostor atd., dovolit. např. Horázný, kdy pan Horázný osobně je předsedou asociace autoškol ČR. Je to hezké, že se po X desítkách let někdo zamyslel, že by se lidé v autoškole krom placení a písemných testů mohli i něco naučit pro běžný a stále komplikovanější provoz, ale ztíží to podmínky a existenci tisícům autoškolám v ČR, které si nebudou moct dovolit výcvik moto. Za mě bych toto zavedl i na auto, aby vymizela hláška "To se doučíte praxí...", která je užívána při tématu couvání.
Nicméně, fotka z článku na pražském Žižkově u hotelu Olšanka a motorka z autoškoly Horázný, která sídlí o půl kilometru nahoře v ulici Ondříčkova je taky fajn...
04 lis 2015, 16:16
Přesně, pokud udělám"B" a dostanu automaticky řidičák na 125ccm tak je to celé postavené na hlavu.
Samozřejmě je dobré že by se měl výcvik prodloužit a zkvalitnit, ale....
Jasně, odrovnou to plno malých autoškol, které radši motorky nebudou dělat.
04 lis 2015, 23:18
Vratas píše:...aby vymyzela hláška "To se doučíte praxí..."
Koukám, že ty ses praxí doučil tvrdý a měkký i/y
K té fotce - asi ji poznáte popaměti, protože já nevidím nikde žádný nápis (a su Brňák, tak nepoznám ani Olšanku, natož Horázného motku) - ale viděl jsem právě s ním rozhovor a zdálo se mi, že se sám tvářil z těch nových předpisů dost zkroušeně. Tak leda že to byla přetvářka a už se vskrytu raduje, jak bude loupat další prašule.
Mimochodem, pokud jsem četl, se dost drasticky zvýší i nároky na komisaře.
05 lis 2015, 00:29
Opraveno, jednalo se o chybu pramenící z mé mladické nerozvážnosti. Jdu se rituálně zbičovat
05 lis 2015, 04:05
Tak doufam v to, ze ceny moc nezvednou..chtel jsem si delat neomezene moto ted v lete. Kdybych mohl jezdit za hranice na 125 s Beckem, tak bych se na to nejaky ten rok vyprdl aj tak.
05 lis 2015, 15:24
Tak v Brně si vzpomínám minimálně na dvě cvičné plochy. Na Lesné je aktuálně parkoviště u Lidlu a ve Slatině se na snímcích
MAPY.CZ tváří, že by ještě být mohlo, byť ten snímek může mít už pár let
05 lis 2015, 18:12
Mr.Voza píše:...mě ale zaráží, že se to týká všech skupin řidičáků na motorku, tzn. i malýho AM i 125ccm, ale když si člověk udělá B-čko na auto, tak skůtra do 125ccm dostane stejně jako do teď, aniž by na něm někdy vůbec seděl...
Tohle byla bezna praxe uz za komunistu. K B uchazec ziskal automaticky ridicak na 50 ccm moto. Pripada mi to naprosto logicke. Doba se posouva. Drive to taky nikomu nevadilo. Prece ti nebudou k dnesnimu B, davat ridicak na konsky povoz.
05 lis 2015, 22:42
Janone, já vím, však to ještě pamatuju. A nebylo to jenom za komunistů, zrušili to někdy až tuším kolem roku 2000 (nejsem si přesně jistej) a pak to zase zavedli někdy tuším v půlce roku 2001, ale už ne jako omezení do 50ccm, ale do 45km/h. A pak to rozšířili v lednu 2013 na 125ccm s variátorem. Já jsem tím nechtěl říct, že je to nesmysl. Narážel jsem na to, že je to "nefér" vůči těm, co budou dělat řidičák jenom na malý moto. Budu dělat řidičák na auto a dostanu i řidičák na skůtra 125ccm, aniž bych ho vůbec někdy z blízka viděl. Budu dělat řidičák na 125ccm (nebo ještě "menší" AM) a budu muset projít těmahle zpřísněnejma testama.
06 lis 2015, 14:42
Nechtěl jsem to psát, ale když se vracíte dobou, tak kdysi za mých mladých let se jak na padesátku, tak na motorku začínalo jezdit na autocvičišti, sám bez učitele ,kde se absolvovalo dle šikovnosti jezdce jedna či víc hodin a pak se teprve jelo s učitelem do provozu. Takže rozjíždění, řazení, slalom, zatáčky, brždění musel člověk zvládnout nejdřív sám a pak teprve jel do provozu.
To že se žák musí se vším poprat sám od samého začátku je možná dost podstatný přínos pro další ježdění v silničním provozu. Kéž by to vyřadilo ňoumy co se na tom jenom motají po celé silnici
Vynechávám B + variátor