Volná diskuze o skútrech, která tématicky nespadá do žádné z výše uvedených kategorií.
Odeslat odpověď

Re: životnost motoru

16 bře 2011, 15:28

V Thajsku jsem měl půjčenou Hondu Dream (u nás je to Inova) ta měla na tachometru 96000km a šlapala jak hodinky. Nevím však jestli se v ní už někdo hrabal. Jinak myslím že 4takt okolo 125 má životnost minimálně 100000 pokud se mění olej atd.

Re: životnost motoru

16 bře 2011, 15:39

Steve...zkus někdy mrknout na tachometry třeba Leadů od Messengerů apod. 8)

EDIT: Nemyslím na ty v inzerátech na prodej :wink:

Re: životnost motoru

17 bře 2011, 16:42

Steve:Ja ti reknu za 5 let.Najezdim za sezonu 20000km.Za 5 let budu met 100000km.Pak ti reknu.Musis jeste chvilku vydrzet. :D

Re: životnost motoru

17 bře 2011, 19:11

taky by mě docela zajímal nějaký ten extrem jinak v autoškole maji nejakou suzuki 250 dvouválec najeto 100000 na původnim motoru bez výbrusu bez niceho jen dvakrát dělaná spojka ale to bude asi tou autoškolou a šlape jako hodinky.
já ye80zest 22000km bez šáhnutí na motor a to ještě bůhví koliktam bylo utočeno (podle variátoru... asi hodně)
spedfight 20000a bylo po něm (asi protože sem se v tom začal víc šťourat) tak jsem dal 70ku dr evo 17,5DO multivar lauf... a vydrželo to poprví cca5000km a podruhí asi3000km
maxon matador zatim jenom 7700km a zatim nic krom vypadlé restrikční trubičky z laufu a při 6500 odešel náhon tachometru.

Re: životnost motoru

22 říj 2011, 11:00

Na padesátce Manetu Korado dvoutaktu ( značkový licenční motor ) jsem od novoty nalítal 50 000km bez ztráty výkonu a jediného zásahu do motoru stylem " jízdy furt naplno a při teplotách -15 +35 " a ještě jsem ho dobře prodal. Silnější značkové čtyřtaktní motocyklové motory s výkonovou rezervou vydrží při rozumné údržbě a jízdním stylu stejně jako motory aut viz třeba citace z článku na motorkářích :

Kolik máš na svém R1100GS najeto?
Koupil jsem tu motorku novou v roce 2000. Teď má oficiálně najeto 245 tisíc kilometrů, neoficiálně kolem 250 tisíc bez jediné motorické závady. Odešlo mi třikrát zadní ložisko u kardanu, ale to je taková běžná spotřební záležitost. Motor zatím ani nebyl rozebraný, jenom mi na něm pravidelně měří komprese, a ty pořád drží hodnoty jako u nového stroje.



Celý zajímavý článek o tomto panu Cestovateli : http://www.motorkari.cz/cestovani/akce- ... 19948.html

Re: životnost motoru

22 říj 2011, 14:34

taky si myslim něco podobného ale taky jde o to s jakyma autama to porovnáváš. třeba slavné 2.0 tdi to asi nebude :-)
já mám na skůtru najeto jen 16000km a nebejt chyby mechanika při přestavbě na 160ku tak by nebyl problém.
ale bohužel se tak stalo.

Re: životnost motoru

22 říj 2011, 18:11

Ono to není tak jednoduché. Je třeba vzít do úvahy faktorů než jen počet cyklů, např. průměrné zatížení nebo velikost setrvačných sil součástí motoru.

Např. velké cestovní mašiny jako třeba ta R1100GS budou v průměru používat svůj motor tak v rozmezí 15-30% svého výkonu, takže u těch bych se nedivil kdyby životnost motoru byla větší než v autě. Přeci jen když má běžné auto cca 100 koní a tahá sebou cca 1500 kg tak je motor víc zatížen než když sebou R1100GS s 80 hp tahá 400 kg.

Na druhou stranu u malých motorů jako má např. můj Runner se pozitivně projevuje menší hmotnost válců a všeho okolo. Protože únosnost olejového filmu bude zhruba stejná u auta i motorky, tak si menší motor může dovolit větší otáčky při stejném výsledném tlaku na kluzných plochách. Samozřejmě má to své meze a tak asi většina 125tek poladěných na zákonný limit 11 kW nebude mít velkou životnost, ale tam to asi stejně nikdo nečeká. Kdo na 125ce najezdí 100 000 km ?

Re: životnost motoru

22 říj 2011, 18:29

Jimmy píše:


Mám 125 a jsem téměř na 70 tis. km a tu stovku snad dám :-) Jinak s tím co píšeš naprostý souhlas.

Re: životnost motoru

22 říj 2011, 18:41

novaka píše:
Jimmy píše:


Mám 125 a jsem téměř na 70 tis. km a tu stovku snad dám :-) Jinak s tím co píšeš naprostý souhlas.

Co jsem si našel, tak ani Burgman ani SH nemá 11 kW, takže to je špatný příklad :wink: Ani jeden z těchto motorů není vyhnaný na maximum, naopak výkon na litr je téměř stejný jako o mého Runnera ST200, což při menší hmotnosti pohyblivých částí by mohlo znamenat větší životnost.

Re: životnost motoru

22 říj 2011, 18:51

8steve píše:
Jimmy píše:
Např. velké cestovní mašiny jako třeba ta R1100GS budou v průměru používat svůj motor tak v rozmezí 15-30% svého výkonu, takže u těch bych se nedivil kdyby životnost motoru byla větší než v autě. Přeci jen když má běžné auto cca 100 koní a tahá sebou cca 1500 kg tak je motor víc zatížen než když sebou R1100GS s 80 hp tahá 400 kg.



tohle neni pravda. plati to jenom castecne pri rozjezdu, ale pri normalni ustalene jizde uz hmotnost nehraje nejvetsi roli


Nežijeme v Holansku. Většina cest vede buď do kopce nebo z kopce, takže hmotnost hraje roli. Nicméně i když hmotnost zanedbáme, tak auto bude mít větší odpor vzduchu (při běžných rychlostech), protože má sice lepší součinitel odporu, ale mnohem větší čelní plochu. Ostatně dobrým ukazatelem používaného výkonu je spotřeba benzínu. Při ustálené rychlosti např. 80-120 km/h bude mít motorka menší spotřebu než auto, protože potřebný výkon na překonání všech odporů bude u motorky menší, respektive při stejném způsobu jízdy bude mít motorka vždy menší spotřebu. Tedy při jízdě na krev bude mít motorka spotřebu klidně i 8-9l/100km, ale auto při stejném způsobu jízdy bude mít 15-20l/100km.

Re: životnost motoru

22 říj 2011, 18:54

motory aut jsou dimenzované a stavěné na 250-300tkm. Stejně tak i převodovka. I když dnes, v době hledání úspor to může být i jinak. Je snaha díly dimenzovat naprosto na doraz.

Re: životnost motoru

22 říj 2011, 19:00

Tak tak taky si myslim že ta životnost bude podobná néli vyšší.
jáosobně znám člověka co najel na hondě cbr 600 250 000km a pak jí prodal a pán si liboval že to jede stejně jako to kamaradovo cbr s 20 000km.a to je výkonem vyhnanej motor.

Re: životnost motoru

22 říj 2011, 19:05

neučinná?
jak to myslíš?
takže když pojedeš na 50kw motorce a v 50kw autem (nebudu řešit vahu) 150 tak motorka bude žrat víc než to auto?
ale s tím odporem máš asi pravdu v tom s tebou souhlasim

Re: životnost motoru

22 říj 2011, 19:37

Odpor vzduchu je dán následujícím vzorcem:

F = ½ SCρv2

V tomto vztahu je:
F odporová aerodynamická síla působící na těleso obtékané tekutinou,
S plošný obsah průřezu kolmý na směr rychlosti,
ρ hustota tekutiny,
v rychlost obtékání a
C tvarový faktor, tzv. součinitel odporu.

Mezi autem a motorkou je rozdíl pouze v čelní ploše S a součinitelu odporu C. Plocha motorky S bude s bídou 1 m2, spíše méně. Plocha běžného auta bude cca 2,5 m2. Koeficient odporu běžných aut je v rozmezí 0,3-0,4, odpor pro motorky jsem nenašel, ale pochybuji, že budou 3x větší aby celkový součin vyšel větší pro motorku. Ostatně výsledky ukazuje ta spotřeba, kdy motorky jedoucí na pohodu 80-90kmh mají spotřebu 4±0,5l/100km, ale ukažte mě benzínové auto se stejnou spotřebou.

Pro porovnání: V létě jsem jel z Plzně do Prahy a zpět s úspornou Fábií HTP 47 kW po staré cestě a zkusmo jsem si to zkusil dát jak ecomy run a dostal jsem na průměr 4,9l/100km, ale to jsem 80km/h neměl průměr ale spíše maximum mezi vesnicemi. Když bych ale stejným stylem jel s jakoukoliv motorkou, tak se dostanu na průměr spíše 3-3,5l/100km.

Re: životnost motoru

22 říj 2011, 19:46

Dom999 píše:neučinná?
takže když pojedeš na 50kw motorce a v 50kw autem (nebudu řešit vahu) 150 tak motorka bude žrat víc než to auto?

Pokud se porovná okamžitá spotřeba ve chvíli kdy motor dodává výkon 50kW, tak motorka bude mít spotřebu větší, protože motorka s menším motorem dosáhne tohoto výkonu při větších otáčkách a odpory přímo v motoru budou v tu chvíli větší. Ale fígl je v tom, že auto jedoucí na 50kW pojede po rovině nějakých 130-140km/h, zatímco motorka na stejný výkon pojede nějakých 180km/h, takže podmínky nebudou srovnatelné.
Odeslat odpověď