Volná diskuze o skútrech, která tématicky nespadá do žádné z výše uvedených kategorií.
29 říj 2010, 19:11
Tak, tedka sem moji Kacku i brachy scoota umyl, nalestil, doufouk kola a schoval pod plachtu
Sweet dreams, our beloved ones
we'll see you on the far side
02 lis 2010, 20:28
Neos50 píše:ve 2T vše na sucho??? asi jsi nikdy neměl rozebranej motor,co
i v tom 2T motoru zůstává dost oleje až by jsi se divil...tu konzervaci motoru olejem ti klidně najdu a naskenuju ta knižka je z období mezi světovejma válkama.u 2T motorů který nemaj přimazávání čerpadlem spíš je problém při zimní odstávce ,že po vypaření benzinu z karbecu ti v něm zůstane olej kterej ti zalepí trysky,ale to je tak vše co tam hrozí.
teorie máš koukám dost..jen ta praxe
..jinak mě neber ve zlym..nechci tě nijak urazit nebo podcenit určitě víš co dělaš a říkáš
jj se nestacim divit:) vykuchej si ten motor po 4 mesicni zimni odstavce v nevytapene garazi jaky bude
a benzin se v mrazech v nadrzi odpari.. nechci nejak vyvracet tve cenne prispevky, to fakt ne
jak rikam pisu tady postup servisu kdyz jim das neco na pripravu zimni odstavky...kazdy at si vybere sam jak se svym strojem naloží
sejdem se na jare
03 lis 2010, 11:01
nemám se čemu divit..dělám servisy a nejen 2T motorů a nikdy jsem se nesetkal s tim co píšeš a to i po delší odstávce než 4 měsíce ale buď jak buď máš svuj rozum..a co se týká benzínu tak u něj jako u těkavý látky nezáleží na teplotě...na jaře si poreferujeme
12 lis 2010, 20:45
Já ženská, před zimou jsem koupila zbrusu novou baterku.
Mám to také odpojit a obměsíc nabíjet přes zimu?
28 lis 2010, 22:45
Tak jsem se slzou v oku zavezl skútra do garáže kde na něho nebude foukat a bude vyčkávat na to,až páníčka trefí blbá a bude se chtít projet za nějakého hezkého ikdyž chladného počasí.Hadry letěly do pračky,takže bude vše připraveno.Zazimování je diskutabilní,přešdstava že bych si škaredě zlomil nohu a půl roku nejezdil autem,tak musím udělat co? Rozpůlit motor? Je to všechno stroj,má svou životnost,ale hlavně ovlivněnou naším chováním k němu,ale rozhodně nikdy nebude jako nový...ani za dvacet let.
30 lis 2010, 09:25
Zadne velke zazimovani jsem nedelal jen vytahl baterku jak spadne snih tak hura ven i kdyby bylo -20 hlavne jak jsou cesty suche:D
19 lis 2011, 12:55
Mám najeto na X MAXovi 250 42000km, oleje a seřízení dělám dle vyžadovaných termínů, ale v průběhu roku jsem sbíral poznatky, co bude potřeba doladit a z časových důvodů k tomu došlo až na konci sezony zadáním jednomu místnímu
mechanikovi,který sbíral zkušenosti rok a půl v motoservisu ve Švýcarsku. Podle recenze okolních motorkářů a nyní mé zkušenosti, je jeho práce na úrovni. Abych se vrátil k podstatě tématu, potřeboval jsem provést koplexní prohlídku po ukončení sezony, výměnu oleje v předních tlumičích, prohlídku ložisek krku řízení, protože v průběhu sezony jsem několikrát dostal dost velkou ránu od nerovností. Prohlídku a vyčištění variátoru. Dále bylo zjištěno a vyměněno prasklé a roztřepené plynové dvoulanko. Jako problém se ukázala vůle ložisek v převodu na hřídeli zadního kola, která na konci vykazovala 0,7mm vůle. Ložiska byla vyměněna a zmizel nepříjemný kovový zvuk, který jsem považoval, že přichází od brzdových destiček. Z kosmetických oprav byl zavařen mírně prasklý zadní blatnik. Využil jsem návrhu předělat původní papírový vzduchový filtr na molitanový a vyměnil se filtr variátorového prostoru. Na mně zbylo už jen omýt, navoskovat, nafouknout pneumatiky, postavit na hlavní stojan, vyndat baterii, přikrýt prodyšnou plachtou a s dobrým pocitem, že jsem udělal snad vše, můžu čekat na příští sezonu.
23 zář 2013, 21:50
Dobrý den , nebyly by nějaké rady jak zazimovat skutr ?
edit: téma sloučeno. Nezakládej duplicitní téma. Využij možnost "hledej" Wictor
24 říj 2013, 08:53
Máte nějaký osvědčený způsob zimování (krom umytí, dotankování do plna a občasnýho dobíjení baterky)?
Někde se radí použít vysokooktanový benzín či stabilizátor paliva, někdo prý několikrát za zimu vycucne nádrž a dolije čerstvým atp. Mohlo by stačit do udělat jednou před jarním vyjetím, pokud vůbec.
Podobně se někde radí trochu oleje pod svíčku a pokus o start bez svíčky, ať se válec trochu promaže...
Naposledy upravil
KYBLOS dne 24 říj 2013, 09:11, celkově upraveno 2
Důvod: Přesunuto do správného tématu
24 říj 2013, 10:20
Nejlépe se skútr zazimuje, když se dá do ložnice aby byl v stálé teplotě nad 10 stupňů, 4 za zimu nastartovat a zahřát, a na jaře se rozloučit se ženou. nakoupit fešácké moto oblečení a pak Vám nebude nic bránit vyjet a celou sezonu jezdit dle vlastní chuti bez omezení.
Naposledy upravil
Luca_69 dne 24 říj 2013, 12:50, celkově upraveno 1
24 říj 2013, 12:15
Já jsem měl dvacet roků Simsona. Na podzim jsem ho zatlačil do studeného sklepa,vytáhnul a nabil baterku a to bylo celé zazimování. Na jaře dofoukal gumy,nastartoval a jezdil. Pokud jsem nepoužíval M2T,nebyl žádný problém se za***** karbecem. Vloni šel z domu s poctivýma 35tis.km bez oprav. Občas,když jsem si vzpomenul,tak jsem pustil benzin a párkrát prošlápnul . Nedělá se z toho moc velká věda ?
24 říj 2013, 14:47
Se zazimováním jsem si taky nikdy moc hlavu nelámal. Prostě jsem to nechal stát v garáži tak, jak jsem přijel z poslední projížďky - maximálně jsem to zatlačil někam do kouta, aby to nepřekáželo a přikryl hadrem, aby se na to neprášilo. Ani baterku jsem nevytahoval - ale to bylo spíš proto, že jsem nikdy neměl v žádým skůtru ani motorce baterku v takovým stavu, aby mě to stálo za to jí vyndávat. Vždycky byla v poslením tažení - neudržela kapacitu. Letos mám v Leošovi novou, takže tu určitě vyndám a uskladním jí někam do tepla. Je to taky proto, že Leoš je můj první stroj bez nakopávačky a navíc kterej se nedá v nouzi roztlačit, takže baterka musí bejt 100% ready.
29 pro 2013, 13:13
Zdravím všechny a přeji vše do nového roku a prosím zároveň o radu. Jelikož jsem nikdy neměl nic na dvou kolech poraďte jak nejlíp zazimovat skútříka. Děkuji moc
Naposledy upravil
KYBLOS dne 29 pro 2013, 14:51, celkově upraveno 1
Důvod: Přesunuto do již existujícího tématu ohledně zazimování skútru