Volná diskuze o skútrech, která tématicky nespadá do žádné z výše uvedených kategorií.
12 říj 2010, 18:31
Budu zazimovavat poprve, tak sbiram zkusenosti. Karburator uz jsem rozebrany mel, tak na jare muzu udelat klidne to same. Lonskou zimu jsem mel v garazi kolem 0, kocce zamrzla miska s vodou, tak mozna i min. Baterku schovam urcite, to je jasny
16 říj 2010, 13:11
Chtěl bych přes zimu sundat veškerý plasty a vypláchnout při tý příležitosti chladící okruh. Mám tam hnědou vodu. Čím nejlíp to vypláchnout? Je na to nějaký přípravek nebo nějaká babská rada? Dolejval jsem jenom destil, v mrazech nejezdím....
16 říj 2010, 14:06
Akorát v zimním období,kdy bývají delší pauzy v ježdění tak tankuju nějaký ten lepší benzín Vpower,přece jen v tom jsou nějaké ty aditiva navíc,přece jen jízda s prochladlým motorem,delši doba kdy nedojde k obnovení paliva v nádrži atd
.nevím jestli to nějak extra pomáha ale mám alespoň pocit,že jsem proto něco udělal
.
16 říj 2010, 15:01
Hagrid: Vylet, nalejt novou
a dej tam i ten fridex, neb nejen, ze nemrzne, ale pusobi i na druhou stranu, tedy do vyssich teplot
pomer fridex + destilka = 1 : 1 = -38°C (bod tuhnuti) = 110°C (bod varu)
20 říj 2010, 22:34
Jedna rada, ověřená prevence proti vodnatění paliva a hlavně na snadné starty po zimě jak se tu řešila kvalita paliva a biosložky. Oregonu se používá standardně u zahradní techniky aby po zazimování nebyl problém. Ampule je na 5 litrů paliva a není určen na motory s katalizátorem! Tady je link, fuška to vůbec sehnat!
http://e-shop.adventure-biker.cz/index. ... motory-1ks
20 říj 2010, 22:57
Dříve jsem to zkoušel na starých motocyklech s karburátory a plechovými nádrži. Vyndat zapalovací svíčky,olej do válců,protočit motor,aby olej se rozetřel po stěnách válce, vrátit svíčky i částečně do závitu, aby do válce nešla vlhkost,nádrž prázdnou,nalít olej propláchnout olejem, aby zůstal na stěnách plechové nádrže.Baterii vyndat,chromové díly natřít olejem atd. Je fakt, že na starých motech něco mělo opodstanění. Dnešní moderní mota většinou se vstřikováním a plastovými díly jako kapotáže, nádrže, to nepotřebují. Stačí plná nádrž kvalitního benzínu,přidat aditiv je možné,ale nedělám to. Jen moto umyji nechám čisté, přikryji natahovacími prostěradly, na to dám plachtu,moto je na hlavním stojanu,tak dvakrát za zimu, když je čas to natočím. Minulý rok jsem se do garáže nedostal pro tolik sněhu a po 4měsících dal baterii a zapnul klíček dvakrát. Aby čerpadlo dodalo dost benzínu a pak zastartoval. Trvalo to trochu déle, ale Honda chytla bez problému. Je fakt,že třeba Suzuki VS 1400 měla po zimě problémy,asi pro velký obsah,maxi dvouválec,karburátory atd.Před Hondou, Gilera Runner 200VRX chytla po 4měsících, jak kdyby nestála.Je to i o technickém stavu mota atd. Tak a je to zase dlouhé, snad jsem něco napověděl?
21 říj 2010, 16:53
Vyndat bat. dofouknout ty kola dat pod plachtu a na jare se uvidime
25 říj 2010, 15:24
caues..zazimovani nereste jestli mate v garazi plusove teploty nebo to chodite jednou za tyden nechat klepat a zahrat...
jestli tam mrzne baterku ven nabit, nejlepe udrzovat kdyz ne tak pred sezonou zase nabit..
na motor pouzivam stejny postup jako na lodni motor a vodni skutr, mam auto takze to tu stoji od rijna do zacatku kvetna takze urcite to chce osetrit..
postup..
motor nechat zahrat pak primo do karburatoru strikam spej na odkarbonovani - vycisteni (tohle je na netu mnoha zpusoby) pri zvysenych otackach cca 3T otacky budou pri strikani padat prestante strikat motor zase chyti dech aznovu...2-3xcelkem..pote nechte vyprchat, chodem motoru cca 3 min a pak sprej na vnitrni konzervaci motoru
pouzivam od liqui molly cca 325 kč na netuzase strikejte na vyssi otacky motor zase pohasne prestat strikat a zase...
ihned vypnout...odsroubovat svicky natsrikat primo do dalce protocit rucne nebo starterem a hotovo...postup je pro 2T i 4T motory..
plastove nadrze nechavam co nejprazdnejsi, a pred vyjezdenim pouzivam primo od yamahy original FUEL STABILISATOR 250 kč ktery odstrani vlhkost a zvysuje mazivost benzinu atd atd...liju to ale i do apriliky a vklidu..
kazde jaro optimisticke a svezi starty
25 říj 2010, 15:39
takže jestli to chápu dobře tak necháváš běžet motor ve vyšších otáčkách bez vzduchového filtru???to je
chytrej postup
navíc to co tu píšeš se používá na konzervaci motorů při dlouhodobé odstávce..tedy několik let
na těch pár měsíců se nemá smysl starat o nic jiného než o baterku.Ale podle gusta každýho soudruha
25 říj 2010, 18:10
jestli si myslis ze jsem tento postup vymyslel ja tak te musim zklamat...bez se podivat do sevisu at vis co se provadi pod pojmem zazimovani a za co vlastne platis:)))
Naposledy upravil
KYBLOS dne 24 říj 2013, 10:06, celkově upraveno 2
Důvod: Citace posledního příspěvku
26 říj 2010, 08:11
netvrdim,že to je z tvé hlavy to mě ani nenapadlo.Podobné postupy najdeš i v knížkách z dvacátých let minulého století,ale i tam se uvádí,že jde o dlouhodobé odstavení v řádu let..jen tvrdim,že timhle způsobem
zimovat motor mi přijde úplně zbytečný zvlášť na těch pár měsíců.A pokud mluvíš o servisech všimni si jak jsou kolikrát motorky na showroomech dlouho než je někdo koupí a myslíš ,že ty motory někdo konzervuje..tak to ani náhodou.
Navíc servisy nenavštěvuju ani nesponzoruju..nemám potřebu
26 říj 2010, 09:36
no vidis ono by mozna nebylo spatne se obcas aspon poinofrmovat
ja do servisu chodim pokecat se znamyma
ono vlastne o nic moc nejde... u 4T motoru hrozi jen zalepeni pistu k valci zbytek je v oleji
u 2T je to horsi tam je vse na suchu a jakmile chytne rezavou lisku klika a jeji loziska tak to vis ze ono to nastartuje ale pobezi 20 min a pak vykoukne z motoru ven:)
kazdy at si dela co chce uz jsem davno vyrostl z toho nekoho o necem presvedcovat:) a kdyz je u tebe zazimovani vytahnuti baterky necham te pri tom
k tvym knizkam najdi mi tam jak to tehdy odkarbonovali
a zimovali to olejikem vid njn..
Naposledy upravil
KYBLOS dne 24 říj 2013, 10:06, celkově upraveno 2
Důvod: Citace posledního příspěvku
26 říj 2010, 09:59
ve 2T vše na sucho??? asi jsi nikdy neměl rozebranej motor,co
i v tom 2T motoru zůstává dost oleje až by jsi se divil...tu konzervaci motoru olejem ti klidně najdu a naskenuju ta knižka je z období mezi světovejma válkama.u 2T motorů který nemaj přimazávání čerpadlem spíš je problém při zimní odstávce ,že po vypaření benzinu z karbecu ti v něm zůstane olej kterej ti zalepí trysky,ale to je tak vše co tam hrozí.
teorie máš koukám dost..jen ta praxe
..jinak mě neber ve zlym..nechci tě nijak urazit nebo podcenit určitě víš co dělaš a říkáš