od Peťas » 20 říj 2010, 22:57
Dříve jsem to zkoušel na starých motocyklech s karburátory a plechovými nádrži. Vyndat zapalovací svíčky,olej do válců,protočit motor,aby olej se rozetřel po stěnách válce, vrátit svíčky i částečně do závitu, aby do válce nešla vlhkost,nádrž prázdnou,nalít olej propláchnout olejem, aby zůstal na stěnách plechové nádrže.Baterii vyndat,chromové díly natřít olejem atd. Je fakt, že na starých motech něco mělo opodstanění. Dnešní moderní mota většinou se vstřikováním a plastovými díly jako kapotáže, nádrže, to nepotřebují. Stačí plná nádrž kvalitního benzínu,přidat aditiv je možné,ale nedělám to. Jen moto umyji nechám čisté, přikryji natahovacími prostěradly, na to dám plachtu,moto je na hlavním stojanu,tak dvakrát za zimu, když je čas to natočím. Minulý rok jsem se do garáže nedostal pro tolik sněhu a po 4měsících dal baterii a zapnul klíček dvakrát. Aby čerpadlo dodalo dost benzínu a pak zastartoval. Trvalo to trochu déle, ale Honda chytla bez problému. Je fakt,že třeba Suzuki VS 1400 měla po zimě problémy,asi pro velký obsah,maxi dvouválec,karburátory atd.Před Hondou, Gilera Runner 200VRX chytla po 4měsících, jak kdyby nestála.Je to i o technickém stavu mota atd. Tak a je to zase dlouhé, snad jsem něco napověděl?