http://www.ibesip.cz/cz/motocyklista/bezpecny-motocykl/vybava-motocyklisty/prilba . Zde je dole poznámka "S přilbou úzce souvisí i ochrana očí. U integrální přilby je to vyřešeno automaticky, u ostatních přileb je nutno užívat brýle. Kapotáž motocyklu totiž žádnou ochranu očím neposkytuje - nezabrání vniknutí zrnka prachu nebo písku do oka." Tady bych to asi doplnil o to, že i u JET přilby existuje možnost vniknutí něčeho do oka, ale je o hodně menší díky onomu plexi, než je tomu u "kokosu".
http://auto.idnes.cz/vybrat-skutr-0c7-/motorky.aspx?c=A130118_161454_motorky_fdv . Tady je zase toto "Na skútr se nejčastěji používají otevřené přilby, které se snadno nasazují a snímají. Přilba by měla být vybavena alespoň malým vyklápěcím plexištítem na ochranu očí, alternativou jsou větší sluneční brýle.
A tady, v § 6, odst.1, bod h je to jasně popsáno
http://business.center.cz/business/pravo/zakony/silnicni-provoz/cast1h2d1.aspx - "h) mít za jízdy na motocyklu nebo na mopedu na hlavě nasazenou a řádně připevněnou ochrannou přílbu schváleného typu podle zvláštního právního předpisu a chránit si za jízdy zrak vhodným způsobem, například brýlemi nebo štítem, pokud tím není snížena bezpečnost jízdy, například za deště nebo sněžení." S plexi to má společnou jen praktickou stránku věci, pokud je to přilba se štítkem (otvírací, JET nebo integrálka), brýle mít nemusíš, mají ono plexi. Pokud máš "kokos" a je schválený pro provoz na našich cestách, je to nutnost a i otázka bezpečnosti (prach, hmyz, slzení z proudu větru...).
Edit: takže spíše než s plexi mají brýle něco společného s používanou přilbou.