Evidenční kontrola se dělá před přepisem vozidla na nového majitele. Má platnost tuším že 1 měsíc (dříve 14 dní). Dělají to v ČR stanice technické kontroly (STK). Dostavíš se tam s motorovým vozidlem, velkým TP a osvědčením o registraci vozidla (malý TP). Řekneš že chceš evidenční kontrolu. Technik motorové vozidlo nafotí a kontroluje údaje v TP zda-li souhlasí se strojem. Je to kus od kusu (myšleno technika), ale zpravidla se kontroluje VIN, typ motoru, barva, rozměry pneu a ráfků a stav km. V žádném případě není obsahem kontroly technický stav. Pakliže vše souhlasí, tak dostaneš protokol o evidenční kontrole, kde je uvedeno, že vozidlo je pro evidenční potřeby způsobilé.
Tvůj problém je ale asi jinde. Ve tvém případě se bude asi jednat o vývoz z ČR do SR. V tom případě je evidenční kontrola zbytečná - původní majitel udělá na evidenčním úřadu motorových vozidel vývoz do jiného státu(de facto odhlášku) a ty si na Slovensku uděláš dovoz podle vašich podmínek jaké na slovači máte......
To ale neřeší jak a co s tím štítkem. Buď to majitel v ČR přepíše za těch 50,-Kč jak ti popsal "zimní vlk", a ty si necháš vyrobit nový štítek s novou barvou, ale neznám co znamená na Slovensku ta kontrola originality, protože když tam budou důslední, tak zjistí z českého TP, že původní barva byla jiná a PROČ je na "originálním" štítku jiná barva než byla původní??????
Asi bych si přesně zjistil jak to máte na Slovensku s tou kontrolou originality, co to přesně obnáší a jaké jsou podmínky změny barvy.
Popravdě řečeno, pokud není typ barvy co je na štítku uveden i TP, tak snad žádný bengo na ulici nezná kódy barev, akorát kouká do malého TP, jestli červená je opravdu červená