Staré špičkové aku GS Yuasa GT12A-BS 10Ah jsem po 4 letech vyřadil. Jednou se mi povedlo jej vybít asi na 24 hodin pod hodnotu, kdy se chytí automatická nabíječka, měla asi 6 V a nabíjení jsem musel nastartovat paralelním připojením jiné baterie. Podruhé tento měsíc jej vybila ledka osvětlení kufru tak, že skutr jen líně otočil a nenastartoval. Již dříve se mi nelíbilo napětí zcela nabitého aku, které bylo rozhodně pod 12,8 V. Už jsem jí nevěřil - ale jist jsem si nebyl - napětí držela a startovala. Testu zátěžovacím odporem v servisu odolávala bez poklesu.
Koupil jsem střední třídu Fulbat FT12A-BS 10Ah - nalil, nabil a nastalo porovnávání. Pokusil jsem se napodobit zjištění kapacity C20, ale nevybíjel jsem na 10,5 V --- to je pro AGM už dost rizikové - končil jsem na hodnotě 11,9V. Po ruce jsem měl jen 5V žárovku, změřený proud 0,37A místo 0,5A. Zjištěná kapacita vyjde menší než laboratorní a pro porovnání to musí stačit.
Výsledkem bylo, že kapacita starší baterie je 64% baterie nové a výměna byla provedena včas, už pokles kapacita na 80% je podnětem k výměně - skútr se roztlačit nedá.