Variátor - povolení a utažení

Volná diskuze o skútrech, která tématicky nespadá do žádné z výše uvedených kategorií.

Variátor - povolení a utažení

Příspěvekod moto.joker » 29 říj 2011, 21:47

Mám otázku, nejde mi ani o to, jak povolit nebo utáhnout variátor, to je mi jasný a už jsem to několikrát i v dílně viděl.
Sám jsem to nedělal, na to nemám vybavení. Ale uvažuji o změně a tak se chci zeptat.

Povolení je jasný, použiju rázový utahovák a tím to povolím bez potřeby nějakých udělátek.

A teď utažení. Použiju rázový utahovák a utáhnu to.
Otázka zní jak moc. Jestli používáte utahováky s možností nastavení momentu a utahujete na určitý moment, nebo vezmete utahovačku a dotáhnete to na max výkon utahovačky.
Někdo tady psal že používá utahovák elektrický s momentem 350 Nm až 400 Nm. Je možné utáhnout to na tak velký moment, nebo je lépe menší, aby se něco nepodělalo?
Jedu a kochám se ...
Bylo: Honda SCV Lead 100; Suzuki Burgman 250; Skyteam Cobra 125; Honda CB 900F Hornet; Honda Dylan 125; Yamaha N-Max 125; Yamaha X-Max 250; Yamaha YBR 125
Je: Honda Forza 350
Uživatelský avatar
moto.joker

1500+
 
Reputace: 325
Příspěvky: 1720
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Mnichovo Hradiště
Skútr / moto: Honda Forza 350

Re: Variátor - povolení a utažení

Příspěvekod Kokeš » 29 říj 2011, 21:55

Mám elektrický a tak jsem počítal na kolikátý ráz to povolilo a pak jsem na stejný počet utáhnul.
Uživatelský avatar
Kokeš

250+
 
Reputace: 8
Příspěvky: 409
Registrován: 05 bře 2009, 19:34

Re: Variátor - povolení a utažení

Příspěvekod moto.joker » 29 říj 2011, 22:00

A jakej máš elektrickej, ten na 12V do autozásuvky, nebo máš na 220V?
Jedu a kochám se ...
Bylo: Honda SCV Lead 100; Suzuki Burgman 250; Skyteam Cobra 125; Honda CB 900F Hornet; Honda Dylan 125; Yamaha N-Max 125; Yamaha X-Max 250; Yamaha YBR 125
Je: Honda Forza 350
Uživatelský avatar
moto.joker

1500+
 
Reputace: 325
Příspěvky: 1720
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Mnichovo Hradiště
Skútr / moto: Honda Forza 350

Re: Variátor - povolení a utažení

Příspěvekod Kokeš » 29 říj 2011, 22:09

12 V , 380 nm, cvaká asi po 10 vteřinách tak se to dobře počítá.
Uživatelský avatar
Kokeš

250+
 
Reputace: 8
Příspěvky: 409
Registrován: 05 bře 2009, 19:34

Re: Variátor - povolení a utažení

Příspěvekod moto.joker » 29 říj 2011, 22:11

Super, díky. 8)
Jedu a kochám se ...
Bylo: Honda SCV Lead 100; Suzuki Burgman 250; Skyteam Cobra 125; Honda CB 900F Hornet; Honda Dylan 125; Yamaha N-Max 125; Yamaha X-Max 250; Yamaha YBR 125
Je: Honda Forza 350
Uživatelský avatar
moto.joker

1500+
 
Reputace: 325
Příspěvky: 1720
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Mnichovo Hradiště
Skútr / moto: Honda Forza 350

Re: Variátor - povolení a utažení

Příspěvekod bouska.t » 29 říj 2011, 22:16

tohle jsem jednou podcenil... no ne že bych to odflák ale hold se to po třech stech kilometrech povolilo a polořemenice se vzpříčila ve variatoru a já jsem zůsta vyset na dálnici. Nic se tomu nestalo ale v ten moment člověk neví. Pojistil jsem to potom ještě nějakym tim silikonem na matky aby to nepovolilo znovu.
http://bouskat.rajce.idnes.cz/
http://bouskat.motorkari.cz
http://www.miros-nabytek.cz (Zde není moje tel. číslo)
T-max 2001 117 000 km
KTM 1050 Adventure 2016 98 000km
Uživatelský avatar
bouska.t

1000+
 
Reputace: 79
Příspěvky: 1425
Registrován: 06 úno 2011, 22:14
Bydliště: Brno-Černovice
Skútr / moto: KTM 1050 ADV-Yamaha, T-MAX

Re: Variátor - povolení a utažení

Příspěvekod moto.joker » 30 říj 2011, 09:33

No právě že se prodávají i takový, kde lze utahovací moment nastavit.
Třeba tady: http://www.conrad.cz/automobilovy-narazovy-sroubovak-12-v.k853338
Jedu a kochám se ...
Bylo: Honda SCV Lead 100; Suzuki Burgman 250; Skyteam Cobra 125; Honda CB 900F Hornet; Honda Dylan 125; Yamaha N-Max 125; Yamaha X-Max 250; Yamaha YBR 125
Je: Honda Forza 350
Uživatelský avatar
moto.joker

1500+
 
Reputace: 325
Příspěvky: 1720
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Mnichovo Hradiště
Skútr / moto: Honda Forza 350

Re: Variátor - povolení a utažení

Příspěvekod hruzamil5 » 30 říj 2011, 09:51

si to kup a informuj nás jak to frčí .... 1400 není zas tolik peněz .. a třeba se to vyplatí ..
US offroad service > servis veškerých US cars ...dodávka dílů z USA .....
dále veškerý servis 4kolek a skůtru
Martin Háša> +420 601 654 654
Miloslav Hrůza> +420 723 375 170

Po-So 10-18h
Uživatelský avatar
hruzamil5

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 678
Registrován: 12 dub 2010, 18:17
Bydliště: milovice
Skútr / moto: aerox tuniing !
Tuning / úpravy: ve výstavbě

Re: Variátor - povolení a utažení

Příspěvekod moto.joker » 31 říj 2011, 16:53

Zlatá rada :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Nejde mi o to, zda to koupit nebo nekoupit.
Jde mi o to, jak tady ostatní utahují variátor, zda se řídí nějakým servisním manuálem a hlídají utahovací moment, nebo zda to dělají jako 8steve, že vezmou utahovák a udělají trrrrt a basta. Případně jak silný utahovák používají, zda těch 350 Nm bude na utažení variátoru stačit.

Něco poj....... vyzkoušením co to udělá umí každej a abych si nějakým experimentem dodrbal variátor a závity na hřídeli, tak na to fakt nejsem zvědavej. :twisted:
Naposledy upravil KYBLOS dne 24 bře 2013, 20:45, celkově upraveno 1
Jedu a kochám se ...
Bylo: Honda SCV Lead 100; Suzuki Burgman 250; Skyteam Cobra 125; Honda CB 900F Hornet; Honda Dylan 125; Yamaha N-Max 125; Yamaha X-Max 250; Yamaha YBR 125
Je: Honda Forza 350
Uživatelský avatar
moto.joker

1500+
 
Reputace: 325
Příspěvky: 1720
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Mnichovo Hradiště
Skútr / moto: Honda Forza 350

Re: Variátor - povolení a utažení

Příspěvekod StuntJ » 31 říj 2011, 18:19

Tak matice variátoru se utahuje okolo momentu 110Nm, spojka okolo 80Nm , takže to budeš muset prokonzultovat s manuálem, jinak přesnou hodnotu nezjistíš ....
A nejlepší je ten moment, který napíše výrobce, málo se může povolit a moc zas něco poškodí ...
Život je jak bonboniéra, nikdy nevíš, co ochutnáš

PCX 125/2011 papá :
Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
StuntJ

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 638
Registrován: 25 říj 2011, 00:04

Re: Variátor - povolení a utažení

Příspěvekod Gek » 31 říj 2011, 20:42

Jokere, udělal jsem si přípravek na přidržení variátoru a pak ho momentovým klíčem utáhnu. Kdysi jsem taky utahoval " jen tak na ruku". Pak jsem se ale přesvědčil, že když tam výrobce napíše utahovací moment, tak ví proč. Rozhodně bych neutahoval na trrrrrt.
Na přípravek stačí pásovina a pár šteftů, nebo koupit přidržovací přípravek.
Asi tak.

PS: Hlavně nepodcenit přípravu :lol:
Kymco Xciting 500i. a nejčastěji k vidění
" Festina Lente " " Lepší být v šest doma, než o půl šesté v márnici " :)
Uživatelský avatar
Gek

250+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 463
Registrován: 29 zář 2008, 13:27
Bydliště: Moravany 53372
Skútr / moto: URAL Retro 750 + sajda

Re: Variátor - povolení a utažení

Příspěvekod moto.joker » 01 lis 2011, 15:07

Díky Geku. Pokusím se najít v manuálu na kolik že se to má utahovat.

Přesto je mi divné, jak tady kdekdo píše, že válečky mění sám a variátor dolů není problém, ale když se zeptám, jak to kdo dělá, tak nic. Já jsem to zatím nedělal právě proto že je třeba mít udělátka, nebo utahovák. Nemám ani jedno a o utahováku jsem začal přemýšlet.

Tak co hoši, jak na to? Jak se s tím pasujete? V dílně jsem viděl jen utahováky bez kontroly momentu.
Jedu a kochám se ...
Bylo: Honda SCV Lead 100; Suzuki Burgman 250; Skyteam Cobra 125; Honda CB 900F Hornet; Honda Dylan 125; Yamaha N-Max 125; Yamaha X-Max 250; Yamaha YBR 125
Je: Honda Forza 350
Uživatelský avatar
moto.joker

1500+
 
Reputace: 325
Příspěvky: 1720
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Mnichovo Hradiště
Skútr / moto: Honda Forza 350

Re: Variátor - povolení a utažení

Příspěvekod Kokeš » 01 lis 2011, 18:38

Napiš na kterém skutru chceš válečky měnit a kolik na nich máš najeto,třeba ti to rozmluvím.
Uživatelský avatar
Kokeš

250+
 
Reputace: 8
Příspěvky: 409
Registrován: 05 bře 2009, 19:34

Re: Variátor - povolení a utažení

Příspěvekod moto.joker » 01 lis 2011, 19:54

To Kokeš: skútrů už je několik a jedná se mi i o další věci, třeba spojka a tak

Třeba na motorech Piaggio je třeba povolit spojku, aby bylo možno sundat kryt variátoru a tak nemůžu kontrolovat nic.
Kdybych si chtěl vyměnit spojkové pružinky, tak mám taky smolíka a tak podobně.
Mě nejde o to mít to akurátně (i když to je nejlepší), jde mi jen o to, zda by nemohly nastat problémy. Zatím jen 8steve se přiznal, že to dotáhne jen tak a hotovo basa. Já mám pocit že v různých dílnách (asi i u značkových servisů) to dělají taky tak.

Čekal jsem větší odezvu, zatím napsali dva, každý jinak a z toho fakt úsudek dělat nemůžu.

Asi se zajdu zeptat přímo do nějakého servisu, jak to dělaj.
Jedu a kochám se ...
Bylo: Honda SCV Lead 100; Suzuki Burgman 250; Skyteam Cobra 125; Honda CB 900F Hornet; Honda Dylan 125; Yamaha N-Max 125; Yamaha X-Max 250; Yamaha YBR 125
Je: Honda Forza 350
Uživatelský avatar
moto.joker

1500+
 
Reputace: 325
Příspěvky: 1720
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Mnichovo Hradiště
Skútr / moto: Honda Forza 350

Re: Variátor - povolení a utažení

Příspěvekod Kokeš » 01 lis 2011, 20:11

No já jsem ti taky psal jak to dělám,ale na některé věci jsem si musel koupit hodně nestandartní klíče.
Uživatelský avatar
Kokeš

250+
 
Reputace: 8
Příspěvky: 409
Registrován: 05 bře 2009, 19:34

Další

Zpět na Diskuze o skútrech

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků

cron