No s tim zkrácením čepu jsem si jistý, porovnával jsem starý origo variátor s tím upraveným s dlouhým čepem, cvičně jsem to při montáži nanečisto zkoušel s řemenem úplně u středu a ten starý byl znatelně v tom středu natěsno, zatímco ten upravený s dlouhým čepem tam šel úplně volně a řemen jsem volně protáčel okolo čepu. Takže při rozběhu z volnoběhu by tutově prokluzoval, zvláštˇ při velkém záběru třeba do kopce.
Ale ještě jsem chtěl upozornit na poslední úskalí při konečné montáži celé sestavy do skútra. Zkrácením středového čepu se při utahování matice zjistí, že tisícihran už vystupuje z hřídele, a kvůli tomu nedosedne podložka až na řemenici. Hřídel se závitem má průměr 13 mm, tisícihran cca 15 mm. Takže se musí zvětšit vnitřní průměr podložky na 15 mm. Pěkně je to vidět na tom videu ve 41.30 minutáži. Ten thajský dědula potom taky zvětšuje na soustruhu vnitřní díru u podložky. Já už jsem nechtěl otravovat souseda, tak jsem díru zvětšil normálně ve svěráku pilníkem, tam už není potřeba taková přesnost.
Photo 04.05.19 14 01 14.jpg
Pak už montáž proběhla bez problémů. Ještě než jsem na variátor namontoval vrchní dekl, tak jsem na stojánku s nastartovaným motorem zkusil funkčnost jako thajci na videu a vypadá to dobře, při plném plynu se řemen vyšplhá až na samý okraj zadní řemenice. Jelikož jsem požil povzbující nápoje, tak už to dneska nevyzkouším v plném provozu,navíc tady prší, ale zítra, slibuji, to prubnu v praxi.
Ještě pro inspiraci tady mám další video o té samé úpravě, ale dělá to jiný mechanik, který sice nemá soustruh, řemenici ubírá pilníkem, ale má pěkný nástroj na zlepšení chodu válečků a max. rychlost 140 km/h je reálná
https://www.youtube.com/watch?v=G4ZY6a0F9yU
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.