Volná diskuze o skútrech, která tématicky nespadá do žádné z výše uvedených kategorií.
07 led 2016, 16:27
Áno chlapci len ma zdrbte zaslúžim si to,napísal som to špatne, amatérsky a to si hovorím "profesionál"
Podstatné je že o batériu je postarané a pradie si ako kocour (ne marléna)
07 led 2016, 16:42
adson3492 píše:mám takový asi hodně stupidní dotaz, ale... správně se má měřit olej zasunutím víka s měrkou, nebo zašroubováním víka s měrkou a poté vyšroubovat a podívat se?
krizik1 píše:To záleží na typu a značce skútru, u kterého to chceš měřit.
Pouze doplním, že někdy i na stejným typu skůtra v různejch kubaturách se to měří jinak. Třeba Aprilie Leonardo 125ccm a 150ccm se měří se zašroubovanou měrkou, u Leonarda 250ccm a 300ccm se měří s vyšroubovanou měrkou.
07 led 2016, 17:04
crhy píše:To není slovíčkaření, prostě to tak je..
sice si z průmyslovky pamatuju jen asi: "cívka jako dívka...(nejdřív napětí a potom proud...)" ale nemaje nikdy zátěžový měřič ani ampérmetr s odporem dostatečně nízkým (vzhledem k setinám ohmu odporu baterií), jsem byl vždycky odkázán u autobaterií na údaje o napětí. Kteréžto pro tyto účely stačí. Lidé si napětí a proud vždycky pletli..
07 led 2016, 17:27
Jasně, je to uplně normální, všichni si nemůžou pamatovat všechno, proto jsem to chtěl jen upřesnit. No prostě jsem technik MaR a tak mi některý věci nejdou přes jazyk
v oboru se (spíše jeho okolí) pohybuji stále. Jinak samozřejmě změřený okamžitý údaj o napětí na svorkách akumulátoru běžnému uživateli ke kontrole postačí.
07 led 2016, 17:58
Keď si niekto pletie napetie a prúd ešte je to v pohode ale keď už si niekto popletie tú dívku s cívkou tak to už je velmi zle
07 led 2016, 20:07
Když se tady neustále mele o akumulátorech, tak jsem zašel do dílny kouknul na origo 9Ah bezůdržbovou baterku z Xmaxe, kde je napsáno, že se nedolévá voda, vyňoupnul jsem šroubovákem kryt co zajišťuje dolévací(prý nedolévací) otvory ke článkům, abych posléze zjistil, že 5 ze 6 článků je téměř úplně na suchu. Dolil jsem destilku do "bezůdržbové" baterie a připojil k nabíječce. V Březnu stejně koupím novou a tahle zůstane na zálohu autorádia, co mám v dílně.
07 led 2016, 20:14
josuk: joo, jasne, tuhle poucku si taky ze skoly pamatuju, ale zaboha uz si nemuzu vzpomenout, co znamenala a co z ni melo vyplyvat. jenom si pamatuju, ze kdyz nam ucitel pri hodine elektrotechniky poprve rek, ze "civka je jako divka", tak Mr.Voza, jakosto tehdejsi tridni vyvrhel bez rozmyslu doplnil "a kondenzator je jako vibrator" a cela trida vcetne ucitele byla mrtva smichy
Odesláno z mobilu přes Forum Fiend. Tapatalk už fakt neee!
07 led 2016, 21:02
crhy píše:Když se tady neustále mele o akumulátorech, tak jsem zašel do dílny kouknul na origo 9Ah bezůdržbovou baterku z Xmaxe, kde je napsáno, že se nedolévá voda, vyňoupnul jsem šroubovákem kryt co zajišťuje dolévací(prý nedolévací) otvory ke článkům, abych posléze zjistil, že 5 ze 6 článků je téměř úplně na suchu. Dolil jsem destilku do "bezůdržbové" baterie a připojil k nabíječce. V Březnu stejně koupím novou a tahle zůstane na zálohu autorádia, co mám v dílně.
A máš starší klasickou s elektrolytem nebo AGM ?
07 led 2016, 21:06
To je hezké, pobavils
Abys nebyl ochuzen, tady je zbytek toho moudra (převzato z wikipedie)
"Cívka je jako dívka: nejdřív se brání a pak nechce pustit. – Při zasouvání magnetu do cívky klade cívka odpor jak při pohybu dovnitř, tak ven."
07 led 2016, 21:19
Crhy a prečo chceš meniť batériu,už je slabá,máš pocit že odchádza?Moja zatial bez známok oslabenia a to máme rovnaký ročník.S tou vodou je to des,ako je možné že mizne voda keď sú hermeticky zaliaté otvory?
Naposledy upravil
forester dne 07 led 2016, 21:23, celkově upraveno 3
07 led 2016, 21:21
Je to s elektrolytem. V AGMku je rosol. Tu už nedoliješ.
Ty podzimní starty už byly hodně slabý, i když byla dobitá. Kdyby jsem věděl, že se dá XTBčko dolít udělal by jsem to hned po koupi v červnu. Takhle jsem jí trápil polosuchou celou sezónu i v těch mega vedrech.
07 led 2016, 22:00
A vela chýbalo vody?To aby som ju pozrel tiež.Zase velka investícia to nieje ale predsa,3 roky je dosť málo.V tej synovej Corse už je od 8/2004 a stále točí
Naposledy upravil
forester dne 07 led 2016, 22:25, celkově upraveno 1
07 led 2016, 22:21
Jak jsem psal výše, hodně moc vody. A už to budou 4roky.
07 led 2016, 22:35
Pozor pánove nepliesť si baterie, AGM je v podstate trochu kvalitnejšia, klasika z lepšími materialmi ale aj kvalitne hermeticky uzavretá a preto sa tým pádom považuje aj za bezudržbovú. Gelovka je úplne iná konštrukcia, je zaliata kremičitym gelom a typickým predstaviťeľom týchto baterii je napr. Optima, Odyssey, Exide. To že z bezudržbovej unikne elektrolyt môže predznamenávať aj prebijanie baterie vadným reglerom alebo netesnosťou baterie, ale ak u všetkých člankov identicky tak to je dosť divne, alebo žeby výrobná vada baterie? Kontroloval si aj napätie pri natočenom motore pri baterke?
Naposledy upravil
JRM66 dne 07 led 2016, 23:20, celkově upraveno 1
07 led 2016, 22:57
Vidím to na špatnou těsnost té záslepky. Každopádně každá starší bezůdržbovka má po letech nárok, že se část vody odpaří, i když by měla správně kondenzovat a stéct zpět. Dnes už se baterie na víc než 4-5let nedělají (max. některé automobilky mají v prvovýrobě opravdu kvalitní články). Po 4 letech mi odešla i Bosch silver v autě, stejně tak v ostatních, kromě těch z výroby(9let corsa, 6let Berlingo) to bylo vždy 4-5let výdrže.