Údržba skútru

Volná diskuze o skútrech, která tématicky nespadá do žádné z výše uvedených kategorií.

Re: Údržba skútru

Příspěvekod forester » 07 led 2016, 16:27

Áno chlapci len ma zdrbte zaslúžim si to,napísal som to špatne, amatérsky a to si hovorím "profesionál" :)

Podstatné je že o batériu je postarané a pradie si ako kocour (ne marléna) :)
Honda PCX - 2010, predaný, 24 tis km
Honda Shadow - Black Spirit VT750C2B,2011,predaný,40 tis km
Yamaha X-Max 250 - 2012, predaný,84000 km
Honda Forza 300 - 2018, predaný 29000 km
Honda Hornet CB600F 2013, predaný 32000 km
Uživatelský avatar
forester

2500+
 
Reputace: 670
Příspěvky: 5564
Registrován: 14 čer 2010, 16:04
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda ADV 350

Re: Údržba skútru

Příspěvekod Mr.Voza » 07 led 2016, 16:42

adson3492 píše:mám takový asi hodně stupidní dotaz, ale... správně se má měřit olej zasunutím víka s měrkou, nebo zašroubováním víka s měrkou a poté vyšroubovat a podívat se?
krizik1 píše:To záleží na typu a značce skútru, u kterého to chceš měřit.

Pouze doplním, že někdy i na stejným typu skůtra v různejch kubaturách se to měří jinak. Třeba Aprilie Leonardo 125ccm a 150ccm se měří se zašroubovanou měrkou, u Leonarda 250ccm a 300ccm se měří s vyšroubovanou měrkou.
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Re: Údržba skútru

Příspěvekod josuk » 07 led 2016, 17:04

crhy píše:To není slovíčkaření, prostě to tak je..

sice si z průmyslovky pamatuju jen asi: "cívka jako dívka...(nejdřív napětí a potom proud...)" ale nemaje nikdy zátěžový měřič ani ampérmetr s odporem dostatečně nízkým (vzhledem k setinám ohmu odporu baterií), jsem byl vždycky odkázán u autobaterií na údaje o napětí. Kteréžto pro tyto účely stačí. Lidé si napětí a proud vždycky pletli.. :D
Uživatelský avatar
josuk

1000+
 
Reputace: 597
Příspěvky: 1419
Registrován: 14 pro 2012, 10:38
Bydliště: Praha
Skútr / moto: zimní X Max 250 a Honda ADV 350
Tuning / úpravy: na zimu deka a zimní gumy

Re: Údržba skútru

Příspěvekod crhy » 07 led 2016, 17:27

Jasně, je to uplně normální, všichni si nemůžou pamatovat všechno, proto jsem to chtěl jen upřesnit. No prostě jsem technik MaR a tak mi některý věci nejdou přes jazyk :mrgreen: v oboru se (spíše jeho okolí) pohybuji stále. Jinak samozřejmě změřený okamžitý údaj o napětí na svorkách akumulátoru běžnému uživateli ke kontrole postačí.
Ex: Majesty 400; X-max 250 ; PCX 150v3; Sixteen 125; Katana 50/70; 2x Babetta 210

Profil motorkáři: http://www.motorkari.cz/profil/?uid=253 ... ky&scr=300

Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest!
Uživatelský avatar
crhy

2500+
 
Reputace: 463
Příspěvky: 3240
Registrován: 29 kvě 2009, 20:13
Bydliště: Roudnicko
Skútr / moto: Honda SW-T400; Manet S.Maxi (1998)

Re: Údržba skútru

Příspěvekod forester » 07 led 2016, 17:58

Keď si niekto pletie napetie a prúd ešte je to v pohode ale keď už si niekto popletie tú dívku s cívkou tak to už je velmi zle :D
Honda PCX - 2010, predaný, 24 tis km
Honda Shadow - Black Spirit VT750C2B,2011,predaný,40 tis km
Yamaha X-Max 250 - 2012, predaný,84000 km
Honda Forza 300 - 2018, predaný 29000 km
Honda Hornet CB600F 2013, predaný 32000 km
Uživatelský avatar
forester

2500+
 
Reputace: 670
Příspěvky: 5564
Registrován: 14 čer 2010, 16:04
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda ADV 350

Re: Údržba skútru

Příspěvekod crhy » 07 led 2016, 20:07

Když se tady neustále mele o akumulátorech, tak jsem zašel do dílny kouknul na origo 9Ah bezůdržbovou baterku z Xmaxe, kde je napsáno, že se nedolévá voda, vyňoupnul jsem šroubovákem kryt co zajišťuje dolévací(prý nedolévací) otvory ke článkům, abych posléze zjistil, že 5 ze 6 článků je téměř úplně na suchu. Dolil jsem destilku do "bezůdržbové" baterie a připojil k nabíječce. V Březnu stejně koupím novou a tahle zůstane na zálohu autorádia, co mám v dílně.
Ex: Majesty 400; X-max 250 ; PCX 150v3; Sixteen 125; Katana 50/70; 2x Babetta 210

Profil motorkáři: http://www.motorkari.cz/profil/?uid=253 ... ky&scr=300

Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest!
Uživatelský avatar
crhy

2500+
 
Reputace: 463
Příspěvky: 3240
Registrován: 29 kvě 2009, 20:13
Bydliště: Roudnicko
Skútr / moto: Honda SW-T400; Manet S.Maxi (1998)

Re: Údržba skútru

Příspěvekod Mr.Voza » 07 led 2016, 20:14

josuk: joo, jasne, tuhle poucku si taky ze skoly pamatuju, ale zaboha uz si nemuzu vzpomenout, co znamenala a co z ni melo vyplyvat. jenom si pamatuju, ze kdyz nam ucitel pri hodine elektrotechniky poprve rek, ze "civka je jako divka", tak Mr.Voza, jakosto tehdejsi tridni vyvrhel bez rozmyslu doplnil "a kondenzator je jako vibrator" a cela trida vcetne ucitele byla mrtva smichy :mrgreen:

Odesláno z mobilu přes Forum Fiend. Tapatalk už fakt neee!
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Re: Údržba skútru

Příspěvekod Lubon » 07 led 2016, 21:02

crhy píše:Když se tady neustále mele o akumulátorech, tak jsem zašel do dílny kouknul na origo 9Ah bezůdržbovou baterku z Xmaxe, kde je napsáno, že se nedolévá voda, vyňoupnul jsem šroubovákem kryt co zajišťuje dolévací(prý nedolévací) otvory ke článkům, abych posléze zjistil, že 5 ze 6 článků je téměř úplně na suchu. Dolil jsem destilku do "bezůdržbové" baterie a připojil k nabíječce. V Březnu stejně koupím novou a tahle zůstane na zálohu autorádia, co mám v dílně.


A máš starší klasickou s elektrolytem nebo AGM ?
Lubon

250+
 
Reputace: 17
Příspěvky: 299
Registrován: 18 led 2014, 23:43
Bydliště: Brno-Žebětín
Skútr / moto: Honda X-ADV Honda VFR 800 Triumph Tiger

Re: Údržba skútru

Příspěvekod Nielm » 07 led 2016, 21:06

To je hezké, pobavils :D
Abys nebyl ochuzen, tady je zbytek toho moudra (převzato z wikipedie)
"Cívka je jako dívka: nejdřív se brání a pak nechce pustit. – Při zasouvání magnetu do cívky klade cívka odpor jak při pohybu dovnitř, tak ven."
Honda PCX 125 2015 (hnědá perleť)
Babetta 210, ročník 1984, 16tis km
Uživatelský avatar
Nielm

100+
 
Reputace: 7
Příspěvky: 184
Registrován: 20 kvě 2015, 11:32
Bydliště: Moravskoslezský kraj
Skútr / moto: Honda PCX 125ccm (2015)
Tuning / úpravy: Topcase Kappa K37N s opěrkou; Tucano Urbano Termoscud

Re: Údržba skútru

Příspěvekod forester » 07 led 2016, 21:19

Crhy a prečo chceš meniť batériu,už je slabá,máš pocit že odchádza?Moja zatial bez známok oslabenia a to máme rovnaký ročník.S tou vodou je to des,ako je možné že mizne voda keď sú hermeticky zaliaté otvory?
Naposledy upravil forester dne 07 led 2016, 21:23, celkově upraveno 3
Honda PCX - 2010, predaný, 24 tis km
Honda Shadow - Black Spirit VT750C2B,2011,predaný,40 tis km
Yamaha X-Max 250 - 2012, predaný,84000 km
Honda Forza 300 - 2018, predaný 29000 km
Honda Hornet CB600F 2013, predaný 32000 km
Uživatelský avatar
forester

2500+
 
Reputace: 670
Příspěvky: 5564
Registrován: 14 čer 2010, 16:04
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda ADV 350

Re: Údržba skútru

Příspěvekod crhy » 07 led 2016, 21:21

Je to s elektrolytem. V AGMku je rosol. Tu už nedoliješ. :-D

Ty podzimní starty už byly hodně slabý, i když byla dobitá. Kdyby jsem věděl, že se dá XTBčko dolít udělal by jsem to hned po koupi v červnu. Takhle jsem jí trápil polosuchou celou sezónu i v těch mega vedrech.
Ex: Majesty 400; X-max 250 ; PCX 150v3; Sixteen 125; Katana 50/70; 2x Babetta 210

Profil motorkáři: http://www.motorkari.cz/profil/?uid=253 ... ky&scr=300

Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest!
Uživatelský avatar
crhy

2500+
 
Reputace: 463
Příspěvky: 3240
Registrován: 29 kvě 2009, 20:13
Bydliště: Roudnicko
Skútr / moto: Honda SW-T400; Manet S.Maxi (1998)

Re: Údržba skútru

Příspěvekod forester » 07 led 2016, 22:00

A vela chýbalo vody?To aby som ju pozrel tiež.Zase velka investícia to nieje ale predsa,3 roky je dosť málo.V tej synovej Corse už je od 8/2004 a stále točí :mrgreen:
Naposledy upravil forester dne 07 led 2016, 22:25, celkově upraveno 1
Honda PCX - 2010, predaný, 24 tis km
Honda Shadow - Black Spirit VT750C2B,2011,predaný,40 tis km
Yamaha X-Max 250 - 2012, predaný,84000 km
Honda Forza 300 - 2018, predaný 29000 km
Honda Hornet CB600F 2013, predaný 32000 km
Uživatelský avatar
forester

2500+
 
Reputace: 670
Příspěvky: 5564
Registrován: 14 čer 2010, 16:04
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda ADV 350

Re: Údržba skútru

Příspěvekod crhy » 07 led 2016, 22:21

Jak jsem psal výše, hodně moc vody. A už to budou 4roky.
Ex: Majesty 400; X-max 250 ; PCX 150v3; Sixteen 125; Katana 50/70; 2x Babetta 210

Profil motorkáři: http://www.motorkari.cz/profil/?uid=253 ... ky&scr=300

Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest!
Uživatelský avatar
crhy

2500+
 
Reputace: 463
Příspěvky: 3240
Registrován: 29 kvě 2009, 20:13
Bydliště: Roudnicko
Skútr / moto: Honda SW-T400; Manet S.Maxi (1998)

Re: Údržba skútru

Příspěvekod JRM66 » 07 led 2016, 22:35

Pozor pánove nepliesť si baterie, AGM je v podstate trochu kvalitnejšia, klasika z lepšími materialmi ale aj kvalitne hermeticky uzavretá a preto sa tým pádom považuje aj za bezudržbovú. Gelovka je úplne iná konštrukcia, je zaliata kremičitym gelom a typickým predstaviťeľom týchto baterii je napr. Optima, Odyssey, Exide. To že z bezudržbovej unikne elektrolyt môže predznamenávať aj prebijanie baterie vadným reglerom alebo netesnosťou baterie, ale ak u všetkých člankov identicky tak to je dosť divne, alebo žeby výrobná vada baterie? Kontroloval si aj napätie pri natočenom motore pri baterke?
Naposledy upravil JRM66 dne 07 led 2016, 23:20, celkově upraveno 1
MOTO: BMW R 850R.95tkm, teraz 105tkm Piaggio Liberty 125 m.02 Maslová metla. cca. 45tkm teraz cca.65tkm Beverly 250 RST-ie 04 silver Italka.kauf.27tkm, aktuál 50tkm Dalšie BV250-300ie Tourer čierna z CZ teraz už white pearl 566. Viva Piaggio! BV 350 ST
JRM66

500+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 725
Registrován: 08 říj 2015, 18:22
Bydliště: Totalitna EU. v panelaku zatiaľ
Skútr / moto: BV RST 250ie BV-300 Tourer BV-350 ST
Tuning / úpravy: Vymenena pôvodna brzdova kvapalina!

Re: Údržba skútru

Příspěvekod crhy » 07 led 2016, 22:57

Vidím to na špatnou těsnost té záslepky. Každopádně každá starší bezůdržbovka má po letech nárok, že se část vody odpaří, i když by měla správně kondenzovat a stéct zpět. Dnes už se baterie na víc než 4-5let nedělají (max. některé automobilky mají v prvovýrobě opravdu kvalitní články). Po 4 letech mi odešla i Bosch silver v autě, stejně tak v ostatních, kromě těch z výroby(9let corsa, 6let Berlingo) to bylo vždy 4-5let výdrže.
Ex: Majesty 400; X-max 250 ; PCX 150v3; Sixteen 125; Katana 50/70; 2x Babetta 210

Profil motorkáři: http://www.motorkari.cz/profil/?uid=253 ... ky&scr=300

Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest!
Uživatelský avatar
crhy

2500+
 
Reputace: 463
Příspěvky: 3240
Registrován: 29 kvě 2009, 20:13
Bydliště: Roudnicko
Skútr / moto: Honda SW-T400; Manet S.Maxi (1998)

PředchozíDalší

Zpět na Diskuze o skútrech

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků