Volná diskuze o skútrech, která tématicky nespadá do žádné z výše uvedených kategorií.
26 pro 2014, 10:38
Bohužel i tak je to stále drahý! Cena ropy je teď 55 USD/barel. Pro porovnání v létě byla 100 USD za barel. Poloviční však cena benzínu není ani náhodou. S díky bych teda šetřil. Ale samozřejmě lepší než drátem do oka.
26 pro 2014, 12:51
To já všechno vím. Mimochodem na ten server shodou okolností také píši článečky. To s tím ale nemá až takovou souvislost. Jde o to, že poměr mezi propadem ceny ropy a cenami benzínu u pump prostě odpovídající není. Někdo si krutě mastí kapsy.
26 pro 2014, 16:11
Politice a financim teda zrovna moc nerozumim, ale napada me - je sice hezky, ze barel ropy ted stoji polovicku toho co v lete, ale to je jenom cena suroviny, ze ktery se benzin a nafta vyrabi. Nekdo prece tu ropu musi prevyzt, pak z ni ten benzin/naftu musi nekdo vyrobit a pak ten benzin/naftu musi nekdo dovyzt na pumpu - a ceny tehlech sluzeb samozrejme neklesaj umerne s cenou barelu ropy, pokud se nemylim. Takze chtit aby byl ted benzin za dvacku, kdyz je barel ropy za 50 babek, protoze kdyz stal barel 100 babek, tak benzin byl za 4 petky, to asi moc dobre nejde, ne? Tim ani trochu neobhajuju nehorazne vysokou cenu benzinu, jen pisu co me napada selskym rozumem. To je jako chtit, aby stal chlepa polovinu, kdyby na polovinu zlevnila mouka. Budme radi, za cenu benzinu jaka je ted.
Sorry za OT.
Odeslano z mobilu pres Tapatalk
26 pro 2014, 17:03
Přemýšlíš správným směrem. Ale bohužel ani zmíněné vstupy se po dlouhá léta nijak zvláště nevyvíjí. Technologie rafinace je pořád stejná a prakticky se stejnými náklady. Doprava - cisterny s palivem na železnici a kamióny jsou také beze změny. Ropovod ani nemluvě. V takto silně konkurenčním odvětví není možná, aby se ceny upravovaly každoročně jako u vodného, stočného nebo elektřiny. Nanejvýš o inflaci.
26 pro 2014, 17:56
No ale na zdraženie ropy sa reaguje rýchlejšie a silnejšie
26 pro 2014, 18:21
Tady nabízím jednu rovnici: Tank Ono udržuje marže stále stejné. Vzdálenost od pumpy Tank Ono je přímo úměrná výši ceny na konkurenčních čerpacích stanicích.
Na Moravě nemají Tank Ono, proto je tam cena paliva vyšší. Platí, čím větší je rozdíl mezi cenami benzínu a nafty, tím se vyplatí dojet na levnější pumpu na delší vzdálenost. Toleruji, když mezi TO a značkou je rozdíl na litru 1 - 2 Kč, víc už je na pováženou. Ale nikdo nás nenutí nakupovat dráž než je nezbytně nutné.
A v USA jsou ceny podstatně nižší (až o polovinu), ale to souvisí s téměř zanedbatelnými náklady na sociální systém pro Snědočechy.
26 pro 2014, 21:24
No hlavne v usa nemajú spotrebnú daň na pohonné hmoty že...u nás tvorí spotrebná daň+ dph zhruba polovicu ceny benzínu....také susedné rakúsko má daň nižšiu a benzín vyššej kvality, takže už roky tankujem tam.
26 pro 2014, 23:09
Také záleží na měsíčním nájezdu, při mém průměrném - 1000km měsíčně, což je asi 50 litrů benzínu, znamená rozdíl 8Kč na litr 400Kč celkem, což neřeším, zvlášť když skútrování beru jako koníček a ostatní náklady rodinného rozpočtu jsou o řád vyšší (energie, potraviny). Navíc v sezónu ty rozdíly nejsou zdaleka tak velké
27 pro 2014, 00:19
Já se na benzínu při skůtrování snažím ušetřit zcela zásadně.
Proto většinu kilometrů najezdím zcela zbytečně,jen proto,že mě to baví -- a proto jsem si pořídil B650