od Medvěd » 28 črc 2024, 20:03
Ahoj, na Motorkářích jde o hodně probírané téma.
Názory se různí, jedna část tvrdí, že to nevadí (již několik set let to tak dělám, a nic se nestalo), druhá to má za vraždu smrt zabitím (po ujetí pár kilometrů motor exploduje). Je kolem toho docela flame.
Pravda, jako obvykle, bude někde mezi. Pokud jsem to dobře pochopil, Japonci silikáty do chladící kapaliny obecně nedávají, tudíž je u nich vyžadována kapalina bez nich. Lze předpokládat, že některá vozidla budou na jejich výskyt náchylnější, jiná ne.
Vznik případných potíží je uživateli popisován po ujetí 2-3 desítek tisíc kilometrů. Tudíž bych se ve Tvém případě nebál.
Na druhou stranu jsem se nedozvěděl, kolik ti, co tvrdí, že to ničemu nevadí, na konkrétním stroji ujeli, než ho prodali, a co nový majitel.
Tudíž tam dávám co tam patří, a neřeším. Olej taky tak. Vzhledem k objemu náplní a ceně necítím nutnost šetřit.
Řeči ve smyslu "je to ze stejné fabriky" (ano, je), je to jedno (není), znám, a nezajímají mě.
Ohledně výměny a proplachu - šel bych stejnou cestou s tím, že místo zahřátí motoru na stojanu bych to pár desítek kilometrů projel. A pokud máš super špatné svědomí, a špatně by jsi spal, bych to destilkou propláchnul ještě jednou. Hlavně nenalévej studenou kapalinou do teplého motoru.
Ohledně postupu výměny - nutno postupovat pode manuálu k vozidlu, starší Hondy mívaly leccos velmi dobře popsáno. Obecně - nádobku je třeba doplnit po rysku, a v případě úbytku doplnit. Pozor na nutnost odvzdušnění.