Volná diskuze o skútrech, která tématicky nespadá do žádné z výše uvedených kategorií.
Odeslat odpověď

Re: Skutr do lodi

25 kvě 2020, 12:28

Jen ještě drobný detail, když odpáráš tu zadní část tak přijdeš o spojku a pokud ji nemáš v té tvé lodní převodovce tak se ti bude pořád točit šroub dokud motor nechcípneš.

Re: Skutr do lodi

25 kvě 2020, 12:33

Mozno by mohol ostal aj variator. Staci zamedzi polremenice vlocit kruzok aby sa nevedel otvorit uplne. Takto by sa dal vyuzit prevod variatora a otacky zaroven. To by slo vyladit. Ak ma byt motor zadejlovany v trupe lodky tak dlzka ustrojenstva by hadam nevadila.

Odoslané z SM-A202F pomocou Tapatalku

Re: Skutr do lodi

25 kvě 2020, 13:03

podle mého lodní motory šroubem točí i na volnoběh, pokud se nevyřadí, a při přistávání se to hodí.
Spojka a variátor jsou jen zbytečná komplikace s řemenicemi, válečky, pakničkami.. k čemu ve vodě? A co teprve když se na ně dostane voda? Když se vybere vhodný šroub pro výkon a otáčky na přenos výkonu do vody to stačí, voda není silnice. Teoreticky samozřejmě, píše se to líp než udělá... ;-)

Re: Skutr do lodi

25 kvě 2020, 13:37

Musíš tam mít něco jako spojku nebo volnoběžku aby jsi mohl řadit dopředu a nebo dozadu.

Viděl jsem to teď v Thajsku akorát tam nemají skůtr motory,ale R4 okolo 2,0L a buď má převodovku a tím pádem může i couvat a nebo má jen motor a když chce zpětný chod tak musí otočit šroubem podél lodi. Chlazení řeší také přímo z vody,ale je to sle mého prasárna protože ty motory rozhodně netěsní...

Obrázek

Re: Skutr do lodi

25 kvě 2020, 14:44

Když vidím ty nekrytý řemenice, tak mi běhá mráz po zádech :o

Re: Skutr do lodi

25 kvě 2020, 14:59

jj řemenice a dlouhý páčo, trochu víc větru a auuu

Re: Skutr do lodi

25 kvě 2020, 15:08

bado píše:Přesně, proto jsem to taky psal.
Celé je je to s tím motorem blbost. Loďka je ale parádní.
-hmotnost a velikost funkční sestavy motoru
-kde bude výfuk
-kde bude nádrž
-kde bude sání
-otáčky převody točivý moment
Určitě existuje už něco vymyšleného a ověřeného.


V zasade mas pravdu. Je to blbost, ale hezka blbost…
Co se vyzkousenych a overenych reseni tyce, jiste….je jich spousta. Ale ja jdu cestou jednoho z nich.
Při jakekoli samostavbe lode mas dve moznosti. Jdes do marine shopu a koupis za 200tis lodni motor, nebo jdes na vrakoviste a koupis si tam za par tisícovek nejaky vhodny a marinizujes ho. To lze, za určitých podmínek udelat se skoro kazdym motorem. Je dobře, aby byl vodou chlazeny a starter musí mit na bloku. Ne na převodovce. Vse co je za motorovym blokem prijde vykuchat…. Na hridel napasujes lodni převodovku. Me se nejvíce osvědčila kuzelova. Proste mas nejakou kulisu. Když je uprostřed kuzel se protaci a sroub stoji – neutral. Cvaknes na jednu stranu, kuzel zapadne do leveho vnitřního kuzelu (chces-li spojka) a roztoci sroub do prava. Cvaknes na druhou a opacne, je to strasne snadne a blbuvzdorne….. Podivas –li se třeba pod kapotu zavesneho motoru suzuki prectes si na bloku, ze je to Toyota avensis, jenom postavena na vysku….. yamaha na tusim Mitsubishi….. ja mam v lodi original marine chris Craft a je to obyc GM Chevy Corvett….. proste nevymysli nic noveh. Pouziji to, co je bezne dostupne. Chlazeni jsem tady uz také ve zkratce také popsal
Jediny problém je v tom, ze na tu velikost moji pidilodky je kazdy automotor velky. Proto jsem sel cestou dotazu po motorkářích potažmo skútrech.Ja nevymyslim zadna nova prevratna reseni. Stavim na tom, co je overene a vyzkousene. Jenom to potrebuji v malem meritku.
Je pravdou, ze takto male lodky se osazuji zavesakem a vestaveny pohon nikdo neresi, na co taky na takovou prdlavku….ale ja se proste zamiloval do te predstavy ze dodrzim tu linii a vzhledu zmenseniny prvorepublikových sportaku. Proto jsem vas oslovil. Ano, zjednodusil jsem si to, ze jsem nepatral jakými motory se osazuji ty které tipy skutru a rovnou si nechal poradit. Ale v zasade je to porad standartni a osvedcena metoda. Jenom v mensim provedeni. Proste jsem pako, co si jenom tak hraje…. Na druhou stranu znas to….kdo si hraje nezlobi.
Nepidil jsem se po tom, zda a pripadne jak by to slo, ja vim jak na to….
Shrnuto, muj dotaz znel jaky motor, maly, lehky, vodou chlazeny se startérem na bloku a odpovedi se mi dostalo, za coz jsem neskonale vdecny a vsem dekuji. Nakopli jste mi o veliky kus dopředu.
Diky vsem H.

Re: Skutr do lodi

25 kvě 2020, 15:39

Tak až to bude tak hoď fotky. A ať se daří.

Re: Skutr do lodi

25 kvě 2020, 16:12

o tom nepochybuj....:-))) Diky

Re: Skutr do lodi

25 kvě 2020, 19:31

Myslim, ze vsetci zapojeny diskujuci ta prave pohanaju aby si okamzite makal a rychlo nam ukazal vysledok a aj nejake foto z prestavby motora.

Drzim palce nech sa ti to podari.

Odoslané z SM-A202F pomocou Tapatalku

Re: Skutr do lodi

25 kvě 2020, 20:51

Tak nevim s tim skutr motorem (a ještě s takovym CCM prdítkem ) ... lodní motory jedou v jinejch průbězích a rozmezích otáček a výtlačnejch režimech a kromě hřídelovek napřímo bez převodů na vrtuli , převodku "VRATKU" maj právě jen ty hřídelovky , VPŘED NEUTRAL VZAD a to jede tak do 2500ot pak se ti rozletí jak triskáč :lol: v 90% je lodní motor = klika hřídel vrtule ....
sem zvědavej na výsledek , pokud do toho pujdeš , ale hodně bych to zvažoval --- ZLATEJ ZÁVĚSNEJ MOTOR TEN UŽ VYMYŠLENEJ JE 8)

Re: Skutr do lodi

27 kvě 2020, 10:49

HANZTD píše:Tak nevim s tim skutr motorem (a ještě s takovym CCM prdítkem ) ... lodní motory jedou v jinejch průbězích a rozmezích otáček a výtlačnejch režimech a kromě hřídelovek napřímo bez převodů na vrtuli , převodku "VRATKU" maj právě jen ty hřídelovky , VPŘED NEUTRAL VZAD a to jede tak do 2500ot pak se ti rozletí jak triskáč :lol: v 90% je lodní motor = klika hřídel vrtule ....
sem zvědavej na výsledek , pokud do toho pujdeš , ale hodně bych to zvažoval --- ZLATEJ ZÁVĚSNEJ MOTOR TEN UŽ VYMYŠLENEJ JE 8)

No kolego,….nevim…., neber to zle, nechtel bych se te dotknout, ale prijde mi malinko, ze to co pises je soubor nejakych pojmu co jsi potkal po ceste a smichal jablka s hruskami…. Bavime se tady celou dobu o vestavenem motoru, kde je vždy klika-prevodovka-hridel-sroub. Napojit hridel se sroubem na primo ke klice? To jsem snad videl pouze v tom Thajsku, co sem někdo vkladal a nebo u RC lodi. Nejak si neumim představit, jak se potom takova lod ovlada??? Nevim, mohu se mylit, třeba nejake zavodni rychlosporty urcene k zavodu start – cil to mají, schvalne se poptam, ale spis me to prijde nepravdepodobne…..
Co se otáček tyce, dieselove motory bezne pracuji do 4000tis, benzinove do 8000 tis, coz mi neprijde zase takovy rozdil od beznych motoru.
Vytlacny rezim, v tom jede kazda lod? I když si pujcis na slapech pramičku s veslama, pojedes ve vytlacnem rezimu. Pochybuji, ze by jsi byl schopen ji pomoci vesel dostat do skluzu? Vubec jsem nepochopil co to ma spolecneho s motorem a převodovkou? Prechod z výtlačného rezimu, přes prechodoveho polo vytlaku az po vlastní skluz je z 99% zaviska na konstrukci trupu lodi? Ten pohon ji tam bud dostane, nebo ne.. Nic mezi. Jak jsem psal v uvodu, tenhle typ lodi, tahle konstrukce je pocitana na max. 10k zavesak. Nicmene i s 5k jde do skluzu jako prd. Mimochodem zvazuji tu „nabizenou“ hondu 300. Stim si myslim, ze to poleti jako sip….. :D
No a zavesak….ano…. vymyslenej, vyzkousenej osvedcenej….ale vis co? Je to jako jit do kramu a koupit si motorku. A nebo se podivas na par dilu motorkaru a rozhodnes se, ze z dostupných dilu dokazes postavit něco sam. Stejne jako většina jejich motorek je v podstate k prdu, oproti tovarkam mají spoustu nedostatku a nevyhod, sem tam se potykaji s nejakym technickym problémem, ale nakonec z toho vyleze nadherny stroj. Chran buh, ze bych se chtěl stavet na jejich roven, pouzil jsem ten priklad jenom proto, ze se domnivam, ze to téma by ti mohlo byt blizsi a snaze pochopitelne.

-- 27 kvě 2020, 09:51 --

Ohledne te převodovky, někdo se mi na to tady uz ptal a ja sliboval ze se na to mrknu…. My pouzivame ted uz skoro ve všech malych lodich tuhle , Velice se nam osvědčila a mame lety overeno, ze nic lepšího asi neni, hlavne z duvodu jednoduchosti konstrukčního reseni a udrzby potažmo blbuvzdornosti…. Tahle ma tusim 2.45:1 davame ji k dieselum. Na tu moji lodku pujdu stejnym smerem, jenom se musim se strojnikama poradit v zavislosti na motoru co koupim ohledne prevodoveho pomeru a velikosti…..proste mam toho před sebou ještě dost, ale ono to nejak dopadne…
Nebojte, jak se do toho pustim urcite se s vámi o to podelim…. Ono je to tezke kluci. Třeba dnes mam volno. Mam dve moznosti Při pohledu z okna, bud si sednu do sve normalni lodi, projedu se, mozna na naplavce ulovim nejake holciny co se chteji povozit na sun deck.....to je ta prvni. Nebo druha moznost - pujdu do garaze delat něco na lodce… no, co na to rict….proste jsem linej no….

-- 27 kvě 2020, 09:53 --

https://allpa.nl/technodrive-mech-keerk ... -45-1.html aha, tuhle prevodovku....

Re: Skutr do lodi

27 kvě 2020, 14:10

.....to co pises je soubor nejakych pojmu co jsi potkal po ceste a smichal jablka s hruskami…

Myslim, ze on chape spojeni klika-prevodovka-sroub jako ze motor da treba 6tisic otacek, prevodovka to prevede treba na 15tis otacek a to bude na vrtuli. Twl to by byl triskac

Ale jako celkem myslim dobrej napad s tim skutr motorem. Jako kompletnim i s variatorem...... A to jsu priznavam znalec lodi asi jako ze si sem tam vsimnu, ze mi plave hovino ve wc. A to je tak vse.

Re: Skutr do lodi

27 kvě 2020, 18:50

Myšleno tak , že tam neni převodovka typu rychlostní stupně jako u auta .... ano to co odkazuješ je vratka pro hřídel skrz kýl na vrtuli , vestavěný motory OMC PENTA MERCUR atd je jasný že maj před neu zad v noze která je přímo napojená na kliku ....
to je jedno vim jak to myslim já , jak to myslíš ty ... nemá cenu psát tady romány tohle je vždy nej řešit osobně , přijde se dodatečně na spoustu věcí :wink:
pár lodí už sem měl a v současnosti mám.. v současnosti splouvam otevřený 5,5m necky + 90hp závěs a pro mě nej kombinace , fandim ti , ale neměl bych na to nerva :mrgreen:

Re: Skutr do lodi

27 kvě 2020, 19:11

Ked som to dobre pochopil, je ti jedno do ktorej strany sa motor toci.
Ptoblem skor bude ci mas moznost ho umiestnit rovnako ako v skutri koli olejovemu cerpadlu aby neslo na sucho. Vodne cerpadlo tiez nebude samonasavacie, to by asi chcelo pomocne elektricke cerpadlo, pred startom natiahne vodu do systemu.

Potom uz len treba chut a zvaracku na hlinik. Ak to teda je zvaratelny hlinik. Ale to by islo poriesit.

Odoslané z STF-L09 pomocou Tapatalku
Odeslat odpověď