HANZTD píše:Tak nevim s tim skutr motorem (a ještě s takovym CCM
prdítkem ) ... lodní motory jedou v jinejch průbězích a rozmezích otáček a výtlačnejch režimech a kromě hřídelovek napřímo bez převodů na vrtuli , převodku "VRATKU" maj právě jen ty hřídelovky , VPŘED NEUTRAL VZAD a to jede tak do 2500ot pak se ti rozletí jak triskáč
v 90% je lodní motor = klika hřídel vrtule ....
sem zvědavej na výsledek , pokud do toho pujdeš , ale hodně bych to zvažoval ---
ZLATEJ ZÁVĚSNEJ MOTOR TEN UŽ VYMYŠLENEJ JE
No kolego,….nevim…., neber to zle, nechtel bych se te dotknout, ale prijde mi malinko, ze to co pises je soubor nejakych pojmu co jsi potkal po ceste a smichal jablka s hruskami…. Bavime se tady celou dobu o vestavenem motoru, kde je vždy klika-prevodovka-hridel-sroub. Napojit hridel se sroubem na primo ke klice? To jsem snad videl pouze v tom Thajsku, co sem někdo vkladal a nebo u RC lodi. Nejak si neumim představit, jak se potom takova lod ovlada??? Nevim, mohu se mylit, třeba nejake zavodni rychlosporty urcene k zavodu start – cil to mají, schvalne se poptam, ale spis me to prijde nepravdepodobne…..
Co se otáček tyce, dieselove motory bezne pracuji do 4000tis, benzinove do 8000 tis, coz mi neprijde zase takovy rozdil od beznych motoru.
Vytlacny rezim, v tom jede kazda lod? I když si pujcis na slapech pramičku s veslama, pojedes ve vytlacnem rezimu. Pochybuji, ze by jsi byl schopen ji pomoci vesel dostat do skluzu? Vubec jsem nepochopil co to ma spolecneho s motorem a převodovkou? Prechod z výtlačného rezimu, přes prechodoveho polo vytlaku az po vlastní skluz je z 99% zaviska na konstrukci trupu lodi? Ten pohon ji tam bud dostane, nebo ne.. Nic mezi. Jak jsem psal v uvodu, tenhle typ lodi, tahle konstrukce je pocitana na max. 10k zavesak. Nicmene i s 5k jde do skluzu jako prd. Mimochodem zvazuji tu „nabizenou“ hondu 300. Stim si myslim, ze to poleti jako sip…..
No a zavesak….ano…. vymyslenej, vyzkousenej osvedcenej….ale vis co? Je to jako jit do kramu a koupit si motorku. A nebo se podivas na par dilu motorkaru a rozhodnes se, ze z dostupných dilu dokazes postavit něco sam. Stejne jako většina jejich motorek je v podstate k prdu, oproti tovarkam mají spoustu nedostatku a nevyhod, sem tam se potykaji s nejakym technickym problémem, ale nakonec z toho vyleze nadherny stroj. Chran buh, ze bych se chtěl stavet na jejich roven, pouzil jsem ten priklad jenom proto, ze se domnivam, ze to téma by ti mohlo byt blizsi a snaze pochopitelne.
-- 27 kvě 2020, 09:51 --
Ohledne te převodovky, někdo se mi na to tady uz ptal a ja sliboval ze se na to mrknu…. My pouzivame ted uz skoro ve všech malych lodich tuhle , Velice se nam osvědčila a mame lety overeno, ze nic lepšího asi neni, hlavne z duvodu jednoduchosti konstrukčního reseni a udrzby potažmo blbuvzdornosti…. Tahle ma tusim 2.45:1 davame ji k dieselum. Na tu moji lodku pujdu stejnym smerem, jenom se musim se strojnikama poradit v zavislosti na motoru co koupim ohledne prevodoveho pomeru a velikosti…..proste mam toho před sebou ještě dost, ale ono to nejak dopadne…
Nebojte, jak se do toho pustim urcite se s vámi o to podelim…. Ono je to tezke kluci. Třeba dnes mam volno. Mam dve moznosti Při pohledu z okna, bud si sednu do sve normalni lodi, projedu se, mozna na naplavce ulovim nejake holciny co se chteji povozit na sun deck.....to je ta prvni. Nebo druha moznost - pujdu do garaze delat něco na lodce… no, co na to rict….proste jsem linej no….
-- 27 kvě 2020, 09:53 --
https://allpa.nl/technodrive-mech-keerk ... -45-1.html aha, tuhle prevodovku....