Volná diskuze o skútrech, která tématicky nespadá do žádné z výše uvedených kategorií.
21 říj 2008, 20:59
skuseny skutristi poradte!aky je rozdiel medzi seriovym remenom a športovým? :thinking:diky
25 říj 2008, 09:23
myslim ze ten rozdiel je asi nevelmi postrehnutelny
27 říj 2008, 16:16
Rozdíl mezi originálním řemenem a řemenem kevlarovým je celkem dost znatelný. Nejdřív to ale chce mít sportovní varec, např. Malossi multivar. Zkoušel sem kevlarový řemen na originálním varci a tam to opravdu znát není, ale pokud se kevlarový řemen používá na varci jako je Malossi multivar, bylo to poznat dost. No a proto taky s originálním řemenem nejezdím. Má to lepší záběr hlavně na rozjezdu, prostě scoot získá lepší odpich a to opravdu je znát. Samozřejmě na odpich má vliv i ten samotnej varec Multivar, ale kevl. řemen taky, prostě spolu dohromady je to ok. B)
27 říj 2008, 19:19
Je potřeba rozlišovat kevlarový řemen a prodloužený řemen. Klasický kevlarový má stejné rozměry a má jen lepší vlastnosti a výdrž - tu ale nijak nepoznáš na jízdě. Prodloužený ti zlepší rozjezdy a maximální rychlost. Je to dáno tím, že na rozjezdu má motor více otáček díky lehčímu převodu. A zrovna tak v topspeedu, kdy máš nejtěžší převod - ale musíš na to mýt i výkonu víc - alespon ladak nebo karbec. Na uplne serii ti to pomuze jen z kopce
27 říj 2008, 21:55
predlzeny remen ti zvysi maximalku ale nie rozjazdy
27 říj 2008, 22:08
Souhlasím. Já mám normální kevlar. řemen, ne prodloužený a přidalo mi to na zrychlení tj. rozjezdy. B)
28 říj 2008, 02:17
[quote=dr.snake]predlzeny remen ti zvysi maximalku ale nie rozjazdy[/quote]
Nemůžu souhlasit, testoval jsem tohle na variu: Hebo NG, Polini SS, Multivar (minamotor) a vždy na rozjezdu bylo vic otaček oproti krátkému.
28 říj 2008, 07:13
No ono je to vlastně i logický. Když je řemen prodloužený, dostane se na př. řemenicích do vyšší polohy tj. jakobys na kole dal větší tác a tím se samozřejmě zvedne maximálka. No a při jízdě do kopce se dostane vejš zase na zadních řemenicích - myšleny řemenice u spojky, takže opět jako u kola tj. jako bys dal větší kolečko vzadu, čímž se pro scoot zlehčí výjezd do kopce. Takže logicky by to vlastně mělo zvýšit obojí, jak maximálku, tak rozjezd, protože při rozjezdu je to stejný, jako když se jede do kopce tj. vpředu řemen níž a vzadu výš. Na kole by se mi z velkým tácem vpředu a malým kolečkem vzadu rozjíždělo fakt pomalu. B)
Naposledy upravil
KYBLOS dne 28 říj 2008, 07:18, celkově upraveno 1
28 říj 2008, 07:28
xanta: Tak tady nesouhlasím s jednou větou a to: Klasický kevlarový má stejné rozměry a má jen lepší vlastnosti a výdrž - tu ale nijak nepoznáš na jízdě. Když má totiž lepší vlastnosti, určitě to znát na jízdě být musí a taky je, protože ho mám, testoval sem si jízdu s řemenem nekevlarovým a pak jízdu s kevlarovým, jak na originálním varci, tak na varci Malossi multivar. U originálního varce sem rozdíl necítil, ale když sem zkoušel na multivaru originální řemen a poté řemen kevlarový, bylo to znát dost. Takže tam opravdu záleží na tom jakej máš varec, jestli orig. nebo neorig. Krakenovi sem tam jednou taky dal kevlar. řemen a to na orig. varec. Cítit to nebylo, protože tam neměl multivar, nebo jiný neoriginální varec. B)
28 říj 2008, 10:39
Kevlarový řemen by měl mít lepší "grip", ale rozdíl si myslím, že nepoznáš. Já ho nepoznal. Kazdopadne je lepší kvůli výdrži.
28 říj 2008, 10:45
No to právě u multivaru znát je
Jinak výdrž nevím, páč ho radši měním dřív cca v 4000 najetých kilometrech, páč sem většinou slyšel, že tam někomu rupnul v cca 5000 najetých km atd... Právě proto, že má lepší grip tj. lépe se chytne k řemenici, namáhá se tedy větší silou při rozjezdech atd... Originální řemen se nenamáhá tolik kvůli prokluzu tj. nechytne se tak rychle jako kevlar. Jinak na originálním řemenu můj známej najel cca 16000km. Já s tím zkušenost nemám, páč kevlar používám skoro od začátku tj. od doby co mám Multivar. B)
Převzato tj. zkopírováno z
http://www.scootland.czDélka výdrže řemenů je různá, závisí jak na podmínkách provozu, tak na konstrukci i namáhání skútru. Dá se říct, že průměrná životnost většiny řemenů na sériovém motoru je kolem 10 tis km. Jsou ale případy, kdy řemen odchází již v 5tis, nebo naopak vydrží i přes 30,000 km. Životnost řemene se dramaticky zkracuje u tuningových motorů, například pro sportovní sedmdesátku počítejte s intervalem výměny kevlarového řemene kolem 5 tisíc km.
Naposledy upravil
KYBLOS dne 28 říj 2008, 10:56, celkově upraveno 1
28 říj 2008, 13:38
ja som dajake velke rozdiely nepocitoval na hebo a hebo remen a obycajny remen
zase ci ides 71 alebo 75 mas to zajedno
28 říj 2008, 13:45
A máš tam tuning varec? Páč jestli ne, tak to fakt znát není
No a jestli tam máš varec Hebo což ani nevím jestli na tvýho scoota je v prodeji, tak s tím zkušenosti nemám.
Naposledy upravil
KYBLOS dne 28 říj 2008, 13:59, celkově upraveno 1