Sériový řemen/kevlar - rozdíly

Volná diskuze o skútrech, která tématicky nespadá do žádné z výše uvedených kategorií.

Sériový řemen/kevlar - rozdíly

Příspěvekod fabo » 21 říj 2008, 20:59

skuseny skutristi poradte!aky je rozdiel medzi seriovym remenom a športovým? :thinking:diky
fabo

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 6
Registrován: 02 kvě 2008, 14:00
Bydliště: ružomberok
Skútr / moto: jm star a doctor

Příspěvekod Pumpa » 21 říj 2008, 21:02

!!! modra krasavice !!!
Uživatelský avatar
Pumpa

500+
 
Reputace: 10
Příspěvky: 540
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: usti nad labem
Skútr / moto: SV 650
Tuning / úpravy: ladak,klin,riditka,uprava znacky -))

Příspěvekod dr.snake » 25 říj 2008, 09:23

myslim ze ten rozdiel je asi nevelmi postrehnutelny
dr.snake

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 262
Registrován: 07 říj 2008, 18:32
Bydliště: kosice slovensko
Skútr / moto: majesty 125

Příspěvekod KYBLOS » 27 říj 2008, 16:16

Rozdíl mezi originálním řemenem a řemenem kevlarovým je celkem dost znatelný. Nejdřív to ale chce mít sportovní varec, např. Malossi multivar. Zkoušel sem kevlarový řemen na originálním varci a tam to opravdu znát není, ale pokud se kevlarový řemen používá na varci jako je Malossi multivar, bylo to poznat dost. No a proto taky s originálním řemenem nejezdím. Má to lepší záběr hlavně na rozjezdu, prostě scoot získá lepší odpich a to opravdu je znát. Samozřejmě na odpich má vliv i ten samotnej varec Multivar, ale kevl. řemen taky, prostě spolu dohromady je to ok. B)
Minulost: Derbi Atlantis - naj. 38000km, Piaggio X9 500 - naj. 50186 km
Uživatelský avatar
KYBLOS

Moderátor
 
Reputace: 14
Příspěvky: 3324
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Střední Čechy
Skútr / moto: Honda CBF 500
Tuning / úpravy: Kufr, boční brašny, tankvak, držák mobilu, alarm, padáky, vyhřívané gripy Oxford, Ultraseal

Příspěvekod xanta » 27 říj 2008, 19:19

Je potřeba rozlišovat kevlarový řemen a prodloužený řemen. Klasický kevlarový má stejné rozměry a má jen lepší vlastnosti a výdrž - tu ale nijak nepoznáš na jízdě. Prodloužený ti zlepší rozjezdy a maximální rychlost. Je to dáno tím, že na rozjezdu má motor více otáček díky lehčímu převodu. A zrovna tak v topspeedu, kdy máš nejtěžší převod - ale musíš na to mýt i výkonu víc - alespon ladak nebo karbec. Na uplne serii ti to pomuze jen z kopce
ex Aprilia Atlantic Sprint 500ccm
ex Yamaha Aerox 70ccm
xanta

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 207
Registrován: 08 pro 2007, 15:44
Bydliště: Zlínský Kraj

Příspěvekod dr.snake » 27 říj 2008, 21:55

predlzeny remen ti zvysi maximalku ale nie rozjazdy
dr.snake

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 262
Registrován: 07 říj 2008, 18:32
Bydliště: kosice slovensko
Skútr / moto: majesty 125

Příspěvekod KYBLOS » 27 říj 2008, 22:08

Souhlasím. Já mám normální kevlar. řemen, ne prodloužený a přidalo mi to na zrychlení tj. rozjezdy. B)
Minulost: Derbi Atlantis - naj. 38000km, Piaggio X9 500 - naj. 50186 km
Uživatelský avatar
KYBLOS

Moderátor
 
Reputace: 14
Příspěvky: 3324
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Střední Čechy
Skútr / moto: Honda CBF 500
Tuning / úpravy: Kufr, boční brašny, tankvak, držák mobilu, alarm, padáky, vyhřívané gripy Oxford, Ultraseal

Příspěvekod xanta » 28 říj 2008, 02:17

[quote=dr.snake]predlzeny remen ti zvysi maximalku ale nie rozjazdy[/quote]
Nemůžu souhlasit, testoval jsem tohle na variu: Hebo NG, Polini SS, Multivar (minamotor) a vždy na rozjezdu bylo vic otaček oproti krátkému.
ex Aprilia Atlantic Sprint 500ccm
ex Yamaha Aerox 70ccm
xanta

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 207
Registrován: 08 pro 2007, 15:44
Bydliště: Zlínský Kraj

Příspěvekod KYBLOS » 28 říj 2008, 07:13

No ono je to vlastně i logický. Když je řemen prodloužený, dostane se na př. řemenicích do vyšší polohy tj. jakobys na kole dal větší tác a tím se samozřejmě zvedne maximálka. No a při jízdě do kopce se dostane vejš zase na zadních řemenicích - myšleny řemenice u spojky, takže opět jako u kola tj. jako bys dal větší kolečko vzadu, čímž se pro scoot zlehčí výjezd do kopce. Takže logicky by to vlastně mělo zvýšit obojí, jak maximálku, tak rozjezd, protože při rozjezdu je to stejný, jako když se jede do kopce tj. vpředu řemen níž a vzadu výš. Na kole by se mi z velkým tácem vpředu a malým kolečkem vzadu rozjíždělo fakt pomalu. B)
Naposledy upravil KYBLOS dne 28 říj 2008, 07:18, celkově upraveno 1
Minulost: Derbi Atlantis - naj. 38000km, Piaggio X9 500 - naj. 50186 km
Uživatelský avatar
KYBLOS

Moderátor
 
Reputace: 14
Příspěvky: 3324
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Střední Čechy
Skútr / moto: Honda CBF 500
Tuning / úpravy: Kufr, boční brašny, tankvak, držák mobilu, alarm, padáky, vyhřívané gripy Oxford, Ultraseal

Příspěvekod KYBLOS » 28 říj 2008, 07:28

xanta: Tak tady nesouhlasím s jednou větou a to: Klasický kevlarový má stejné rozměry a má jen lepší vlastnosti a výdrž - tu ale nijak nepoznáš na jízdě. Když má totiž lepší vlastnosti, určitě to znát na jízdě být musí a taky je, protože ho mám, testoval sem si jízdu s řemenem nekevlarovým a pak jízdu s kevlarovým, jak na originálním varci, tak na varci Malossi multivar. U originálního varce sem rozdíl necítil, ale když sem zkoušel na multivaru originální řemen a poté řemen kevlarový, bylo to znát dost. Takže tam opravdu záleží na tom jakej máš varec, jestli orig. nebo neorig. Krakenovi sem tam jednou taky dal kevlar. řemen a to na orig. varec. Cítit to nebylo, protože tam neměl multivar, nebo jiný neoriginální varec. B)
Minulost: Derbi Atlantis - naj. 38000km, Piaggio X9 500 - naj. 50186 km
Uživatelský avatar
KYBLOS

Moderátor
 
Reputace: 14
Příspěvky: 3324
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Střední Čechy
Skútr / moto: Honda CBF 500
Tuning / úpravy: Kufr, boční brašny, tankvak, držák mobilu, alarm, padáky, vyhřívané gripy Oxford, Ultraseal

Příspěvekod xanta » 28 říj 2008, 10:39

Kevlarový řemen by měl mít lepší "grip", ale rozdíl si myslím, že nepoznáš. Já ho nepoznal. Kazdopadne je lepší kvůli výdrži.
ex Aprilia Atlantic Sprint 500ccm
ex Yamaha Aerox 70ccm
xanta

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 207
Registrován: 08 pro 2007, 15:44
Bydliště: Zlínský Kraj

Příspěvekod KYBLOS » 28 říj 2008, 10:45

No to právě u multivaru znát je :) Jinak výdrž nevím, páč ho radši měním dřív cca v 4000 najetých kilometrech, páč sem většinou slyšel, že tam někomu rupnul v cca 5000 najetých km atd... Právě proto, že má lepší grip tj. lépe se chytne k řemenici, namáhá se tedy větší silou při rozjezdech atd... Originální řemen se nenamáhá tolik kvůli prokluzu tj. nechytne se tak rychle jako kevlar. Jinak na originálním řemenu můj známej najel cca 16000km. Já s tím zkušenost nemám, páč kevlar používám skoro od začátku tj. od doby co mám Multivar. B)

Převzato tj. zkopírováno z http://www.scootland.cz
Délka výdrže řemenů je různá, závisí jak na podmínkách provozu, tak na konstrukci i namáhání skútru. Dá se říct, že průměrná životnost většiny řemenů na sériovém motoru je kolem 10 tis km. Jsou ale případy, kdy řemen odchází již v 5tis, nebo naopak vydrží i přes 30,000 km. Životnost řemene se dramaticky zkracuje u tuningových motorů, například pro sportovní sedmdesátku počítejte s intervalem výměny kevlarového řemene kolem 5 tisíc km.
Naposledy upravil KYBLOS dne 28 říj 2008, 10:56, celkově upraveno 1
Minulost: Derbi Atlantis - naj. 38000km, Piaggio X9 500 - naj. 50186 km
Uživatelský avatar
KYBLOS

Moderátor
 
Reputace: 14
Příspěvky: 3324
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Střední Čechy
Skútr / moto: Honda CBF 500
Tuning / úpravy: Kufr, boční brašny, tankvak, držák mobilu, alarm, padáky, vyhřívané gripy Oxford, Ultraseal

Příspěvekod dr.snake » 28 říj 2008, 13:38

ja som dajake velke rozdiely nepocitoval na hebo a hebo remen a obycajny remen
zase ci ides 71 alebo 75 mas to zajedno
dr.snake

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 262
Registrován: 07 říj 2008, 18:32
Bydliště: kosice slovensko
Skútr / moto: majesty 125

Příspěvekod KYBLOS » 28 říj 2008, 13:45

A máš tam tuning varec? Páč jestli ne, tak to fakt znát není :) No a jestli tam máš varec Hebo což ani nevím jestli na tvýho scoota je v prodeji, tak s tím zkušenosti nemám.
Naposledy upravil KYBLOS dne 28 říj 2008, 13:59, celkově upraveno 1
Minulost: Derbi Atlantis - naj. 38000km, Piaggio X9 500 - naj. 50186 km
Uživatelský avatar
KYBLOS

Moderátor
 
Reputace: 14
Příspěvky: 3324
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Střední Čechy
Skútr / moto: Honda CBF 500
Tuning / úpravy: Kufr, boční brašny, tankvak, držák mobilu, alarm, padáky, vyhřívané gripy Oxford, Ultraseal


Zpět na Diskuze o skútrech

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků

cron