Volná diskuze o skútrech, která tématicky nespadá do žádné z výše uvedených kategorií.
13 zář 2009, 20:01
Pavle, řekl jsi svůj názor, to je samozřejmě v pořádku !!! Stejně si to musí jeden každý srovnat v hlavě sám, co vlastně chce a jaké má pro to podmínky.
13 zář 2009, 21:37
Pavel píše:... Já to beru jako vloženou investici, která se ti časem může hodně vyplatit...
O tom bych dost polemizoval. V 99% jim das, mnohem mnohem vic penez, nez pak dostanes, pokud kdy vubec. Mne to za urcite riziko stoji a usetrene peniz emuzu investovat a zhodnotit jinde.
13 zář 2009, 21:55
treba ich odrbat >>>sak polamaneplasty zozenes hoc kde a nahlasiiss udalost mas hned spet co si im zaplatil
13 zář 2009, 22:58
No ono s tím pojištěním je to taková jízda na divokém koni
Pokud mi někdo spočítá pojištění 13 litrů ke skútru, kterej novej je za 47 tak je o čem přemýšlet.
Já vím že je to pro pojišťovnu rizikový podnik, ale tohle je skutečně asi moc.
Já bych rád měl pojištění alespoň proti krádeži, ale to jsou takové palby, že raději dám na modlení, aby se mi nic se strojem nestalo.
U nového stroje bych alespoň tu otázku pojištění proti kráděži uvažoval.
14 zář 2009, 10:48
Sehnal jsem od Kooperativy pojisteno proti kredezi, zivelne pohromy, havarijni - sezoni + povinne ruceni, 5% spoluucast za 4500/rok.
Ale ted jste me nahlodali s tim, ze nema cenu kupovat novy skutr
Ja koukal po bazarech a bohuztel aprilia je malo. A kdyz tak je to jinej typ k otmu rok 2005 a ceny kolem 35tis... tak to ja osobne si priplatitm na 57tis rok 2009 funglac. Ale treba mam spatnej pohled na vec.. tak nevim ted.
14 zář 2009, 12:23
záleží to na tom jak dlouho budeš skútra mít pokud jsi si jistej že nebudeš chtít posilovat a necháš si ho několik let/několik nejsou dva
/asi se ti vyplatí koupit nový pokud uvažuješ o budoucí změně tak bych raději vzal bazarového protože jak koupíš nový hned před prodejnou je o 20-30% cene dole potom jsou taky různé typy lidí někdo by ze zásady nekoupil novýho jiný zase bazarovýho to si musíš rozhodnout kam patříš
14 zář 2009, 17:01
Mooso, souhlas s Krakenem, je to i můj případ: Už léta jezdím jen plechovkou, po přestěhování na ves za Prahu jsem došel k názoru, že může být paráda přes léto (řekněme konec května až třeba začátek vydařeného října), tedy skoro 5 měsíců, jezdit do práce a za malejma pojížďkama a do Prahy v jedný stopě. Tak jsem se kouknul po bazarech a sáhnul po skůtru. A jezdím, havarijní pojistku nemám. Pokud zjistím, že to je ono a že mi vyhovuje zvolená kubatura a značka, udělám dlouhodobější rozhodnutí a koupím něco o hodně novějšího, protože na tom trávíš svůj čas a riskuješ své zdraví a tak je lepší si připlatit. A to se pak do kalkulací musí započítat i pojistka, protože ti sice kalkulace vyjde o kousek dráž, ale neriskuješ velkou (finanční) ztrátu. Moje filozofie říká: Dokud jezdíš něco lacinýho, nepojišťuj havárii. A něco dražšího kup, až budeš mít (i) na pojistku. Do ceny nekalkuluj jen benzín a gumy, ale i pojistku. Nedovedu si představit, že bychom třeba ve firmě měli nepojištěný auto.
A s návratností havarijní pojistky to nevidím z vlastní zkušenosti tak černě. Třeba naše firemní auta mají v podstatě s pojišťovnou asi plichtu. Každej ťukanec, co se jim v Praze nevyhneš, pak firmu stojí třeba 5t spoluúčasti a faktury ze servisu jsou běžně kolem 30-40t. Nedíval jsem se na to do detailu, ale myslím, že zrovna na havarijní pojistce na autech netratím.
Je na druhou stranu fakt, že na skůtru chci jezdit daleko defenzivněji než jezdím v autě, a to nejezdím jako čuně. Jenom vím, že na autě to jsou "jenom plechy" U skůtra to asi nikdy nejsou "jen plechy", ale asi vždy "plechy, držka a kotníky" a tak si prostě dávám ještě víc majzla...
Obecně: Funglovku bych havarijně pojistil, nebo bych si ji nekoupil.
15 zář 2009, 20:45
Moosa píše:Sehnal jsem od Kooperativy pojisteno proti kredezi, zivelne pohromy, havarijni - sezoni + povinne ruceni, 5% spoluucast za 4500/rok.
Ale ted jste me nahlodali s tim, ze nema cenu kupovat novy skutr
Ja koukal po bazarech a bohuztel aprilia je malo. A kdyz tak je to jinej typ k otmu rok 2005 a ceny kolem 35tis... tak to ja osobne si priplatitm na 57tis rok 2009 funglac. Ale treba mam spatnej pohled na vec.. tak nevim ted.
Vidím že jsi celkem nerozhodný.Zase jen vlastní zkušenost.Aprilia Leonardo 250,tři měsíce a přestala mě bavit,nyní Silver druhá sezona a už mě taky nebaví,co dál?Nové ,starší Gilera GP800,Burgman 650 nebo nějaká cestovní moto 1000 nebo 1300.Takové zkušenosti tady má většina u těch silnějších kubatur.Taky jsem to měl ze začátku jen do práce a tak.Pár srazů a už jsem změnil názor.Samozřejmě u každého prodeje velká ztráta.Jak tě to chytí jsi ztracen.Vyzkošej si třeba v bazarech víc strojů a pak se rozhodni.Taky záleží na co máš papíry ale je tady spousta lidí co dělali papíry i v pozdním věku,protože je to chytlo.
Toho že jsou ty větší stroje těžší,širší se neboj taky jsem měl z toho respekt ale zbytečně.Protáhnu se všude a v pohodě město,dálky v pohodě a už bych slabší nemohl.Můj názor do města aspoň 250 až 300 protože spousta plechovek jak vidí že je předjedeš tak na první rovině to rozjedou a i kdyby tě měl sejmout tak tě musí předjet,se silnější kubaturou už se mu ztratíš,vlastní zkušenost.
16 zář 2009, 12:53
Tak skutr koupen
Ted bych jen pozadal par vseobecnych informaci pro uplneho zacatecnika:
Helmu sem vybral (nolen n43 air), co dal bych si mel poridit?
- Rukavice? Neco na krk? V cem jezdit po meste.. atd?
- nejaky zamek na kotouc ci retez? (predpokladam ze asi spis ano)
- nejake vseobecne upozorneni co se tyka jizdy? Na co si dat v provozu pozor (napr pri projizdeni mezi auty)? Kdyz je kolona jak nejlepe (kde) projizdet?
- co sebou vozit? Nejaky naradi? Je nejaka povinna vybava ze zakona?
Proste nejake prvni rady, tipy a informace pro prvni kilometry (mestem)
Dekuji.
16 zář 2009, 18:50
8steve píše:Dam ti jednu radu. Necum pod kola, ale po znackach, semaforech a autech.
To jo, ale diram by se mel taky vyhybat.. parkrat, kdyz sem ficel po moste u stadionu Vitkovic tak byly ukradene dekly z kanálů.. vletet tam by to nebylo nic prijemneho
.
16 zář 2009, 20:45
Ja mivam uplne stejny problem, v aute v pohode, ale na skutru: moc der = sleduju sinici = davam mene pozor. Uz jsem se tak nejak instinktivne naucil, ze kdyz uz se musim divat pod kola tak kazdou chvili zvednu hlavu a koukam co se daleko predemnou deje, abych vedel kam jedu. V aute to aplikuju podobne, akorat ze tam se divam bud dale pred sebe, nebo chvilema hodne moc do dalky : )). To s tema kanalama je treba fakt hnus, clovek aby si hlidal kazdy metr pred sebou jestli tam na neho neciha nejaka zrada..
16 zář 2009, 22:36
Taaaak a mam za sebou prvnich 35km (bez nehody)
Nejdriv sem se bal, ale po 10m to bylo uz ok. Na motorce sem sedel pred 10 rokama a asi si neco pamatuju (teda hlavne z posledni bouracky na masine...bleeee). Zatim to jen solicham nez se to trocha zajede.
Takova asi divna otazka: Jak na tom skutru sedite?
Zkousel sem rovne jak prkno, pak shrbenej, pak vlacnej... vse me neco pro a proti
Ale jinak zatim supr. Ted planuju teda jeste koupit rukavice. Nekdo mi rikal, ze by to chtelo bundu s chranicema, ale na skutra? Mozna nejaky vystylky na lokty, ramena a kolena. Aspon penovy. Pouzivate neco?