Volná diskuze o skútrech, která tématicky nespadá do žádné z výše uvedených kategorií.
12 bře 2015, 19:24
Když to tady bude furt každý umazávat, tak se to nebude dát číst a debata přestává mít smysl.
U stopětadvacítek je ideální rychlost plný plyn, jinak budete všude brzdou. Někdy mě příjde, že by stačilo mít na řídítkách místo heftu jen takový kolebkový přepínač s pozicemi Off - Full.
Každopádně žádná osminka není dělaná na extra závodění, od toho jsou tu jiné kubatury, u většiny kvalitních strojů, kterým přeskočí ručička stovku je optimum pro motor a spotřebu v rozsahu 65 - 85 Km/h.
12 bře 2015, 20:13
U těch malých motorů se počítá s tím, že se točí, co to dá. Měly by to vydržet, i když asi životnost bude někde jinde než u dvou - čtyřválců. Boyfriend má čtyřválcovou yamahu a jezdí tak do 5 - 6 tisíc otáček, i když do červené chybí další 3 tisíce.
Já jezdím často na plný výkon, otáčkoměr to nemá. A neslyším, že by si motor 150 ccm stěžoval.
12 bře 2015, 21:39
crhy píše:Když to tady bude furt každý umazávat, tak se to nebude dát číst a debata přestává mít smysl.
U stopětadvacítek je ideální rychlost plný plyn, jinak budete všude brzdou. Někdy mě příjde, že by stačilo mít na řídítkách místo heftu jen takový kolebkový přepínač s pozicemi Off - Full.
To bych neřekl, plnej plyn kolikrát nedám za celou cestu ani jednou. Většinou ani neni třeba moc vytáčet. Snad s výjimkou předjíždění, dálnice apod. Tohle on/off platilo u padesátek. Nevim možná čínský 125 to maj podobně.
12 bře 2015, 21:45
Hmm, jde vidět, že jezdíš po Praze. Já jezdím mezi městy po okreskách a provoz je tam opravdu rychlý - 90-ku tam nedodržuje opravdu nikdo.
13 bře 2015, 06:35
Tak tak tam musis ist tachometrovou 95-100 ako ostatne auta
13 bře 2015, 15:19
Jo to máte asi pravdu...
15 čer 2015, 20:01
O víkendu jsem jel ve dvou na Downtownu 125i trasu Frýdlant nad Ostravicí - Ostravice - Šance - Staré Hamry - Bílá - Bumbálka - Velké Karlovice - Karolinka - Starý Hrozenkov - Halenkov - Vsetín - Valašské Klobouky - Brumov/Bylnice a stejnou trasu zpět a byl jsem na průměru cca 55km/hod (celkem cca 110km jeden směr ujeto za cca 2 hodiny). Po cestě byly dvě párminutové prdel-pauzy. Říkám si, že to není špatný protože podobnou trasu bych jel s autem s průměrem 65-70km/hod vzhledem k počtu měst/vesnic na trase (aspoň dle palubního PC). PS - zatáčky mezi Bílou a Šancemi jsou krásně zametené, takže pořád pod plným.
22 črc 2015, 18:16
Já jsem teď se 125 najel 3100km během 9 dní. Praha Humenné autovlak a potom směr Satu Mare Rumunsko a transylvánské alpy, Maďarsko, Slovensko Jeseníky a domů. Měl jsem nejslabší motorku a na rovných úsecích bych uvítal maximálku o cca 20km větší než reálných 106kmh dle GPS. Do kopců jsem byl všude poslední, ale ničemu a nikomu to nevadilo, mě vůbec protože bylo celou dobu na co koukat. Spotřeba při variantě on/off 3,3l při 80kmh 2,5l takže rozdíl zanedbatelný. Nejvíc jsme najeli jeden den 485km a díky pohodlné sedačce na swingu mě jako jediného nebolela prdel.. doslova peklo byl na pár km půjčenej smax 400 - tak tvrdou sedajdu bych dlouhodobě nevydejchal i když zvyk je zvyk. Pokud má někdo strach, že se taková nálož nedá na chcípákovi s necelými 11kw ujet tak dá a úplně v pohodě
Cestou jsme potkali manželský pár s Ostravy na dvou Electrách (až budu velkej
taky si koupím HD) a ti si libovali v tom, že ideální je cestovní rychlost kolem 90km, takže se stopětadvácou by mě vzali mezi sebe
304a.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
22 črc 2015, 19:43
Doncze:máš recht,som rád že tie pocity píšeš lebo aj ja som zo 125 PCX pojazdil toho vela a to 2x Chovátsko a vždy v spolujazde Piaggo 500 ako aj 125iek a nikto sa na starých cestách so mnou nenudil.Je pravda že na rýchlych presunoch po dialnici by som zaostával ale takým cestám sme sa vyhýbali a z dovodov kochacej jazde v nádhernej krajine a na magistrále od Puly až po Dubrovník.Toto preletieť po dialnici by bol asi hriech.
10 čer 2020, 10:57
Oživím vlákno a pridám svoju cestovno-diaľničnú skúsenosť. Mám skúter Yamaha N-max 125 s vysokým plexi, originál veľkými chráničmi rúk a vážim cca 74 kg. Výlet Žilina - Slavkov u Brna cca 180 km a späť. Diaľnica ZA - Trenčín (kvôli skráteniu času jazdy tam) sa dá prežiť. Tachometrová rýchlosť sa dá udržať trojciferná prakticky stále a ešte nie je úplne plný plyn. Človek je za plexi a blastrami dobre chránený pred údermi veľkého hmyzu, len výnimočne chytí "čmeliaka" do prilby. Za ideálnych podmienok aj cca 115 tacho. Z mierneho klesania max 120 tacho. Problémom sú tiahle stúpania (diaľnica aj okresky - Starý Hrozenkov, Buchlov), kde som si pomáhal plným plynom a keď rýchlosť klesala až pod 80, aj skrčením sa za plexi, aby som príliš nezdržiaval kamaráta na veľkej moto.
Tachometer N-maxa nie je taký optimista, ako som si pôvodne myslel. Ukazuje len o cca 5-6 km/h viac ako je skutočnosť (na niektorých autách pri 140 km/h je skutočná rýchlosť aj o 8-9 km/h menej).
Spotreba pri bežnom jazdení po meste a okolí - cca 2,3 l (nádrž N-maxa vystačí do cca 300 km).
Spotreba pri diaľkovom výlete čiastočne po diaľnici - cca 2,85 l (nádrž vystačí ledva na 200 km).
Záver: keď sa dá (je čas), treba sa so skútrom 125 dlhšej diaľnici vyhnúť, je to nuda a trápenie malého motora.
16 kvě 2021, 10:26
Ohledně cestovní rychlosti skútrů 125 všeobecně je dobré si uvědomit, že jsou to stroje primárně určené na provoz ve městě, tam vyniknou jejich přednosti (akcelerace, malé rozměry atd.).
Jakmile se s nimi vydáte mimo město, situace se obrací, jelikož maximální rychlost 95-110 po rovině je ve srovnání s auty nedostačující, co si budem povídat, v autech se jezdí mimo město běžně 110-120 km/h, často i víc, auto drží tu rychlost i v táhlých stoupáních na rozdíl od skútru 125, čili ve výsledku se staneme brzdou provozu ať chceme nebo ne.
Naposledy upravil
Korth dne 28 lis 2021, 22:33, celkově upraveno 2
16 kvě 2021, 12:53
Je to tak. Ale treba dodať že tento “neduh” a arogancia vodičov v plechovkách česť výnimkám sa pozoruje iba u nás/vás. Mal som PCX vyše 2 rokov a najazdil s ním 24000km a jazdil vela po Rakúsku sólo ako aj vo dvojici a 2x som bol na dovolenke v Chorvátsku. V takom Rakúsku sa vôbec nestane taký prípad že vás niekto bude “tlačiť” alebo “lízať” pri predbiehaní ako je to bežné u nás. Takže je to mentalitou národa a zo 125-kou sa dá jazdiť na pohodu v súvislej jazde bez zlých pocitov a výčitiek že niekoho obmedzujem a som brzdou.
Samozrejme na dialnicu to neni aj keď som po nej jazdil do Brna aj ďalej viac krát. To už bolo náročné a musel alebo chcel som uvolniť jazdný pruh uhýbaním do odstavného na nevyhnutnú dobu predbiehania. Pozeraním do speťáku tak bolo potrebné sledovať situáciu tak ako pred sebou tak aj za sebou častejšie ako by bolo u iných kubatúr.