No, jestli se PCX prodá v celé Evropě 23 tisíc, tak těch italských 4 200 je necelá pětina evropských prodejů, a to není málo. Navíc zrovna Italové, jak tu často zaznívá, potřebují vyšší kubatury kvůli dálnic. A zbývají další trhy jako Španělsko, Francie, ale i VB a Německo, kde taková omezení nejsou - a třeba ve VB se na skútru jezdí celoročně. Jesliže pro Itálii a USA udělala Honda PCX 150, tak teprve čísla za rok 2013, kdy bude v prodeji plných 12 měsíců z roku, budou směrodatná.
Nedalo mi to, takže jsem trochu googlil a výsledek - dalších 2 000 PCX se prodalo vloni ve VB. Zdroj:
http://www.guardian.co.uk/money/2012/ja ... ented-rise (mimo jiné Guardian potvrzuje, že je to nejprodávanější 125ka). Mimochodem, Honda sama plánovala prodat v roce 2011 v Evropě jen 14 tisíc PCX, takže pro ně samotné to bylo asi překvapení, jak to jde na odbyt - zdroj:
http://world.honda.com/investors/librar ... y_2011.pdf