od mirak » 14 črc 2013, 15:42
Mám dvě zkušenosti z palivem V power od Shelu. První s Oplem Astra, který jsem koupil když byl starý 9 let a měl najeto 160 tis. Nechal jsem jej předělat na plyn, benzín se potřeboval prakticky jen na na nastartování. Tankoval jsem do něj V power 95 a když mi asi po pul roce vyměňovali těsnění pod hlavou, tak mi v servisu řekli, že tak čistou hlavu u auta co má tolik najeto ještě neviděli. Druhá zkušenost je z Yamahou 660 SZR kterou předchozí majitel prevrtal na 692ccm, jsem tankoval pokud to šlo V Power racig, to je 98 protože měl jsem pocit, že už tam probíhá s 95 detonacni hoření, když už ne 98 benzín tak aspoň V power 95. mel jsem tu motorku 6 let a najezdil s ní asi 30 tis. Km. Tankování u jiných pump než Shel bylo minimum. Po prodeji se mi asi po měsíci ozval nový majitel který ji přehřál a fouklo mu těsnění pod hlavou, že jsem měl motor rozdelaný a neco na něm delal, protože byl uvnitř úplně čistý!!! Přímo mě osočil, ze jsem s tím motorem něco udělal a prodal mu motorku s pokaženým motorem. (že s tím měsíc intenzivně v těch největších vedrech jezdil si asi neuvědomil). Takže já osobně si nemůžu stěžovat. Problém bych viděl jinde. Do těch vesnických a neznačkových pump pumpaři lijí kde co, aby benzin naředili a tím si zvýšili zisk, máme tady v okolí pár takto vyhlášených pump. Dlouze by o tom mohli vyprávět opraváři zahradní techniky, ty malé motory jsou na to dost citlivé. Takže, u značkových pump víc platime za to, že benzín je cistý a ze jim to nestojí za to si kazit renomé kvůli pár korunam zisku. I tak nemáme asi úplnou jistotu, jenom si zvyšujeme pravděpodobnost, že benzin je benzín. Připomíná mi to trh z potravinama kde si priplacime že špekáčky jsou opravdu z masa. Je to hnusné, ale taková je nejspíš realita. To je tak asi vše co jsem měl na srdci. Omluvte diakritiku, píšu z tabletu.