Volná diskuze o skútrech, která tématicky nespadá do žádné z výše uvedených kategorií.
Odeslat odpověď

Re: Prémiová paliva

09 bře 2012, 23:40

janon: to heslo je pruser já si taky nevzpomněl

Re: Prémiová paliva

12 bře 2012, 19:59

já to dělám asi nejjednodušeji - natankuji u nás u dobré a levné pumpy ( Robin oil Velké Březno, Zerogas Dušníky ) do kanystru a doaditivuji "VIF benzin" - motor šlape perfekto a bez vibrací a já jsem spokojený :D

U našich 3 aut to dělám taktéž - inj.stříkačkou aplikuji VIF do nádrže a poté natakuji plnou 8)

Re: Prémiová paliva

12 bře 2012, 22:02

Jedine co jsem byl schopen nekolikrat u sve motorky overit bylo to, ze na palivo Carerra 100 (OMV) ujedu vice km (10%). Porovnano s 95 (OMV, Shell, Benzina). Zmenu chodu motoru nepozoruju.
Jinak do kamaradovy Jawy leju vse co tece a aspon trochu hori :D

Re: Prémiová paliva

15 dub 2012, 20:15

foky píše:Já osobně beru jen Shell MegaHyper Blue Natural 104,3++ UltraPower+. Nově s výtažky z AloeVera a s příměsí z karibských perel.

Chtějte na všech čerpacích stanicích Shell (u pultu musíte 3x říct heslo "Ionizační chemomorfní galvanizátor).


Super, díky, už jsem se dlouho tak nenasmál.

Re: Prémiová paliva

15 dub 2012, 20:28

fungovat tyhle paliva budou, ale jenom u motorů, které mají čidlo klepání a dokáží upravit předstih. Jinak je to placebo.
Úplně stejně funguje umytí plexi, potom také jede moto (když čelního skla, tak auto) mnohem líp.

Re: Prémiová paliva

15 dub 2012, 20:43

Vyjma škodovky tankuji do všeho výhradně Benzinu Verva 100 (okt. číslo 98), a to zdůvodu nezasírání motoru. Nejen, že jsou v tomhle benzinu dodatečná aditiva, ale tím, jak je nastavena naše legislativa, je ten benzin i "čistější" sám o sobě - není v něm tolik biosložky, protože prodejce plní limity celkově, ne u jednotlivých řad paliv, takže je přimíchává do těch základních ve větším množství a do těch prémiových v menším až žádném. Díky tomu i pomaleji degradují jeho vlastnosti, což se hodí, když je třeba motorka delší dobu odstavená.

Do škodovky to skutečně neliju kvůli případnému poškození některých částí, které na takové palivo nejsou stavěny, takže to řeším obyč. naturalem od Benziny a doléváním aditiv.

Re: Prémiová paliva

15 dub 2012, 20:48

nedory píše:fungovat tyhle paliva budou, ale jenom u motorů, které mají čidlo klepání a dokáží upravit předstih. Jinak je to placebo.
Úplně stejně funguje umytí plexi, potom také jede moto (když čelního skla, tak auto) mnohem líp.



... počkej, počkej. "Klepsenzor" mají snad všechny moderní benzin. motory. Nebo hned od třeba našich prvních Škoda Favoritů s nějakou elektronikou motoru snad měly, ne ? Proto starejm 120-tkám křepčily ventily když jsi v kopci nepřeřadil dolů.. A lít trvale třeba 100 oktanovej benzin do motoru kde je předepsaný 95 je také o malér. Ventily motorů na spalování víceoktanového benzinu snesou mnohem větší teplotu vnikající při hoření ve válcích. Z vlastní zkušenosti mohu říct, že taková Carrera100 od OMV mi v bývalém Cliu 1,2 Tce (100koní) vůbec nefungovala. Bylo to sice jen na zkoušku(jedna nádrž), ale motor netáhl, cukal, prostě tech 100oktanů to neumělo zkousnout.. Také vím, že ty Prémiovky(s příslušným okt.číslem pro konkrétní motor) zklidní chod motoru, opravdu sníží spotřebu při stejném stylu jízdy, motor za studena lépe spaluje a "voní". Za mě tedy žádné placebo a prodejci to dobře vědí, proto na to napálí takovou cenu... :shock:

Re: Prémiová paliva

15 dub 2012, 21:03

foky píše:Já osobně beru jen Shell MegaHyper Blue Natural 104,3++ UltraPower+. Nově s výtažky z AloeVera a s příměsí z karibských perel.

Chtějte na všech čerpacích stanicích Shell (u pultu musíte 3x říct heslo "Ionizační chemomorfní galvanizátor).


:mrgreen: Foky ty si vul. Ja ted dostal vynadano, ze rusim smichem televizi. Zase par let zivota k dobru :mrgreen:

Re: Prémiová paliva

15 dub 2012, 21:31

warnercz píše:
foky píše:Já osobně beru jen Shell MegaHyper Blue Natural 104,3++ UltraPower+. Nově s výtažky z AloeVera a s příměsí z karibských perel.

Chtějte na všech čerpacích stanicích Shell (u pultu musíte 3x říct heslo "Ionizační chemomorfní galvanizátor).


:mrgreen: Foky ty si vul. Ja ted dostal vynadano, ze rusim smichem televizi. Zase par let zivota k dobru :mrgreen:



taktez si pripojuju.,..Foky je u me nominovan na jokera mesice :lol:

Re: Prémiová paliva

16 dub 2012, 09:58

http://www.tuning.as/cz/benzin-vyssi-oktanove-cislo-test/

Re: Prémiová paliva

16 dub 2012, 11:15

Galls píše:http://www.tuning.as/cz/benzin-vyssi-oktanove-cislo-test/


... takže vlastně nic nového co by tu nezaznělo nebo co by nebylo veřejně známé. Vyšší výkon nebo kultivovanější chod motoru pocítil snad každý když takové palivo na zkoušku natankoval. Pro mě je jednoznačně nejpodstatnější hledisko životnost motoru. A jak vidno z testu, to Clio nejen, že nemělo vyšší výkon s "lepším" palivem, ale zcela nepochybně by se dlouhodobý provoz na 98 příp. 100okt. benzin, na tom motoru dost negativně podepsalo. Jak tam zaznělo, právě proto, že není uzpůsobené na spalování víceoktanového benzinu (vyšší teploty hoření, atd.).

Re: Prémiová paliva

16 dub 2012, 11:23

Prémiové palivo je podle mě k ničemu.Že to údajně čistí motor je velice diskutabilní, a jen kvůli dobrému pocitu, že to "asi možná?" čistí motor tam lejt benzín za 38,50 mi příjde jako darovaný peníze pumpařovi.
Do nádrže se má lejt především to, co udává výrobce!!! :wink:

Re: Prémiová paliva

16 dub 2012, 11:55

38.50 ? :roll: To jsi z levného kraje ! Sto oktanov u nás za 40.60 !

Re: Prémiová paliva

16 dub 2012, 12:04

angel2904 píše:... takže vlastně nic nového co by tu nezaznělo nebo co by nebylo veřejně známé. Vyšší výkon nebo kultivovanější chod motoru pocítil snad každý když takové palivo na zkoušku natankoval. Pro mě je jednoznačně nejpodstatnější hledisko životnost motoru. A jak vidno z testu, to Clio nejen, že nemělo vyšší výkon s "lepším" palivem, ale zcela nepochybně by se dlouhodobý provoz na 98 příp. 100okt. benzin, na tom motoru dost negativně podepsalo. Jak tam zaznělo, právě proto, že není uzpůsobené na spalování víceoktanového benzinu (vyšší teploty hoření, atd.).


S tím bych nesouhlasil. Aspoň já mám v manuálech uvedeno okt. číslo min. :!: 95, ale není omezeno, že nemůže být vyšší - tj. výrobce udává spodní hranici, nikoliv horní. Že takový benzin nezvyšuje výkon u každého motoru, je o tom, že některé motory ten potenciál tímto způsobem nedokáží využít, ale to neznamená, že by jim to škodilo (nebavíme-li se o oněch škodovkách řady 742). Nižší podíl biosložek by neměl škodit žádnému motoru.

Re: Prémiová paliva

16 dub 2012, 12:30

Bohužel já se setkal s několika doslova vypálenými motory (zpravidla o obsahu do 1,6), které majitelé v dobré víře provozovali na tyhle víceoktanovky. A nebyly to staré škodovky. Šlo po nejvíc o vypálená sedla ventilů v hlavě nebo o upálený ventil všeobecně. Ventily u motorů na víceoktan. bývají často i duté plněné dusíkem nebo jiným plynem pro lepší odvod tepla (jak už jsem říkal a je i zřejmé, že při hoření víceoktanu vzniká větší teplo). Doporučené minumum tedy 95okt. beru jako za předepsané. Pod 95 nikdy, a nad 95 třeba nádrž půl na půl na zkoušku nebo když pojedu dálku pro lepší svezení 8) , ale lejt to tam stále si vážně nerisknu. Ne po mých zkušenostech z autoopravárenství. A doporučím to každému kdo o to stojí :wink:
Odeslat odpověď