Prémiová paliva

Volná diskuze o skútrech, která tématicky nespadá do žádné z výše uvedených kategorií.

Re: Prémiová paliva

Příspěvekod Luca_69 » 09 bře 2012, 23:40

janon: to heslo je pruser já si taky nevzpomněl
Honda SH 300
Zontes 350E
Uživatelský avatar
Luca_69

1500+
 
Reputace: 149
Příspěvky: 2146
Registrován: 02 zář 2007, 01:02
Bydliště: Dolní Počernice (Praha)
Skútr / moto: Honda SH 300 + Zontes 350E
Tuning / úpravy: jezdím

Re: Prémiová paliva

Příspěvekod crhy » 12 bře 2012, 19:59

já to dělám asi nejjednodušeji - natankuji u nás u dobré a levné pumpy ( Robin oil Velké Březno, Zerogas Dušníky ) do kanystru a doaditivuji "VIF benzin" - motor šlape perfekto a bez vibrací a já jsem spokojený :D

U našich 3 aut to dělám taktéž - inj.stříkačkou aplikuji VIF do nádrže a poté natakuji plnou 8)
Ex: Majesty 400; X-max 250 ; PCX 150v3; Sixteen 125; Katana 50/70; 2x Babetta 210

Profil motorkáři: http://www.motorkari.cz/profil/?uid=253 ... ky&scr=300

Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest!
Uživatelský avatar
crhy

2500+
 
Reputace: 463
Příspěvky: 3240
Registrován: 29 kvě 2009, 20:13
Bydliště: Roudnicko
Skútr / moto: Honda SW-T400; Manet S.Maxi (1998)

Re: Prémiová paliva

Příspěvekod _Mimo_ » 12 bře 2012, 22:02

Jedine co jsem byl schopen nekolikrat u sve motorky overit bylo to, ze na palivo Carerra 100 (OMV) ujedu vice km (10%). Porovnano s 95 (OMV, Shell, Benzina). Zmenu chodu motoru nepozoruju.
Jinak do kamaradovy Jawy leju vse co tece a aspon trochu hori :D
Tauris Samba, najeto 3000km a prodano.
Honda Rebel CA125, najeto 4000km, taky prodano.
Jawa 21 - zrenovovano, najel jsem zatim jen 30km
ČZ 477 (Růženka) - opravuje se.
Gilera Typhoon 125 2T alias Jitrnice - nikdo ji nechce, tak na ni jezdim.
Uživatelský avatar
_Mimo_

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 448
Registrován: 07 črc 2010, 13:00
Bydliště: Škvorec - 602295065
Skútr / moto: Typhoon 125
Tuning / úpravy: zatim opravy

Re: Prémiová paliva

Příspěvekod JAARRR » 15 dub 2012, 20:15

foky píše:Já osobně beru jen Shell MegaHyper Blue Natural 104,3++ UltraPower+. Nově s výtažky z AloeVera a s příměsí z karibských perel.

Chtějte na všech čerpacích stanicích Shell (u pultu musíte 3x říct heslo "Ionizační chemomorfní galvanizátor).


Super, díky, už jsem se dlouho tak nenasmál.
Uživatelský avatar
JAARRR

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 73
Registrován: 01 dub 2012, 21:00
Bydliště: Břeclavsko
Skútr / moto: Piaggio Xevo 400
Tuning / úpravy: zatím nic není a ani to neplánuji

Re: Prémiová paliva

Příspěvekod nedory » 15 dub 2012, 20:28

fungovat tyhle paliva budou, ale jenom u motorů, které mají čidlo klepání a dokáží upravit předstih. Jinak je to placebo.
Úplně stejně funguje umytí plexi, potom také jede moto (když čelního skla, tak auto) mnohem líp.
Argumenty mohou dojít, munice nikoli Konfucius
Uživatelský avatar
nedory

750+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 751
Registrován: 27 pro 2010, 11:49
Bydliště: Polná
Skútr / moto: Aprilia Mana 850

Re: Prémiová paliva

Příspěvekod fleet.admiral » 15 dub 2012, 20:43

Vyjma škodovky tankuji do všeho výhradně Benzinu Verva 100 (okt. číslo 98), a to zdůvodu nezasírání motoru. Nejen, že jsou v tomhle benzinu dodatečná aditiva, ale tím, jak je nastavena naše legislativa, je ten benzin i "čistější" sám o sobě - není v něm tolik biosložky, protože prodejce plní limity celkově, ne u jednotlivých řad paliv, takže je přimíchává do těch základních ve větším množství a do těch prémiových v menším až žádném. Díky tomu i pomaleji degradují jeho vlastnosti, což se hodí, když je třeba motorka delší dobu odstavená.

Do škodovky to skutečně neliju kvůli případnému poškození některých částí, které na takové palivo nejsou stavěny, takže to řeším obyč. naturalem od Benziny a doléváním aditiv.
Uživatelský avatar
fleet.admiral

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 480
Registrován: 12 bře 2012, 23:04
Bydliště: Ostrava
Skútr / moto: Kawasaki Ninja 250R (2010) / ex Honda PCX (2012)
Tuning / úpravy: ex držák top case GIVI + kufr GIVI E30N Tour, Holux GPSport 245

Re: Prémiová paliva

Příspěvekod angel2904 » 15 dub 2012, 20:48

nedory píše:fungovat tyhle paliva budou, ale jenom u motorů, které mají čidlo klepání a dokáží upravit předstih. Jinak je to placebo.
Úplně stejně funguje umytí plexi, potom také jede moto (když čelního skla, tak auto) mnohem líp.



... počkej, počkej. "Klepsenzor" mají snad všechny moderní benzin. motory. Nebo hned od třeba našich prvních Škoda Favoritů s nějakou elektronikou motoru snad měly, ne ? Proto starejm 120-tkám křepčily ventily když jsi v kopci nepřeřadil dolů.. A lít trvale třeba 100 oktanovej benzin do motoru kde je předepsaný 95 je také o malér. Ventily motorů na spalování víceoktanového benzinu snesou mnohem větší teplotu vnikající při hoření ve válcích. Z vlastní zkušenosti mohu říct, že taková Carrera100 od OMV mi v bývalém Cliu 1,2 Tce (100koní) vůbec nefungovala. Bylo to sice jen na zkoušku(jedna nádrž), ale motor netáhl, cukal, prostě tech 100oktanů to neumělo zkousnout.. Také vím, že ty Prémiovky(s příslušným okt.číslem pro konkrétní motor) zklidní chod motoru, opravdu sníží spotřebu při stejném stylu jízdy, motor za studena lépe spaluje a "voní". Za mě tedy žádné placebo a prodejci to dobře vědí, proto na to napálí takovou cenu... :shock:
Standa Mlejnek, t.: 604 787 309, mlejneks@atlas.cz
Živí mě toto: http://www.fitham.cz
Heslo: pořád se učím !
Ex: Piaggio X9 250, FJS600SW, Honda SH300i, Suzuki Burgman AN650 K9, NC750X, Vision 110(2014), NSSForza 300, CB125F, ...
Uživatelský avatar
angel2904

1500+
 
Reputace: 104
Příspěvky: 2161
Registrován: 03 kvě 2011, 15:02
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda NSC 110 Vision(2017)

Re: Prémiová paliva

Příspěvekod warnercz » 15 dub 2012, 21:03

foky píše:Já osobně beru jen Shell MegaHyper Blue Natural 104,3++ UltraPower+. Nově s výtažky z AloeVera a s příměsí z karibských perel.

Chtějte na všech čerpacích stanicích Shell (u pultu musíte 3x říct heslo "Ionizační chemomorfní galvanizátor).


:mrgreen: Foky ty si vul. Ja ted dostal vynadano, ze rusim smichem televizi. Zase par let zivota k dobru :mrgreen:
Aprilia Atlantic 500 (2002) 06/2013 prodáno.
Akutuálně:
Yamaha XV750 Virago
Loncin TH125
Uživatelský avatar
warnercz

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 342
Registrován: 30 kvě 2011, 14:13
Bydliště: Praha 9
Skútr / moto: Aprilia Atlantic 500 (2002)

Re: Prémiová paliva

Příspěvekod konopnikopes » 15 dub 2012, 21:31

warnercz píše:
foky píše:Já osobně beru jen Shell MegaHyper Blue Natural 104,3++ UltraPower+. Nově s výtažky z AloeVera a s příměsí z karibských perel.

Chtějte na všech čerpacích stanicích Shell (u pultu musíte 3x říct heslo "Ionizační chemomorfní galvanizátor).


:mrgreen: Foky ty si vul. Ja ted dostal vynadano, ze rusim smichem televizi. Zase par let zivota k dobru :mrgreen:



taktez si pripojuju.,..Foky je u me nominovan na jokera mesice :lol:
Uživatelský avatar
konopnikopes

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 32
Registrován: 23 úno 2012, 19:12
Bydliště: Rokycany
Skútr / moto: brzy pcx

Re: Prémiová paliva

Příspěvekod Galls » 16 dub 2012, 09:58

Uživatelský avatar
Galls

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 176
Registrován: 07 úno 2012, 17:04
Bydliště: Stroumbi
Skútr / moto: Suzuki Burgman 400 / 2001

Re: Prémiová paliva

Příspěvekod angel2904 » 16 dub 2012, 11:15



... takže vlastně nic nového co by tu nezaznělo nebo co by nebylo veřejně známé. Vyšší výkon nebo kultivovanější chod motoru pocítil snad každý když takové palivo na zkoušku natankoval. Pro mě je jednoznačně nejpodstatnější hledisko životnost motoru. A jak vidno z testu, to Clio nejen, že nemělo vyšší výkon s "lepším" palivem, ale zcela nepochybně by se dlouhodobý provoz na 98 příp. 100okt. benzin, na tom motoru dost negativně podepsalo. Jak tam zaznělo, právě proto, že není uzpůsobené na spalování víceoktanového benzinu (vyšší teploty hoření, atd.).
Standa Mlejnek, t.: 604 787 309, mlejneks@atlas.cz
Živí mě toto: http://www.fitham.cz
Heslo: pořád se učím !
Ex: Piaggio X9 250, FJS600SW, Honda SH300i, Suzuki Burgman AN650 K9, NC750X, Vision 110(2014), NSSForza 300, CB125F, ...
Uživatelský avatar
angel2904

1500+
 
Reputace: 104
Příspěvky: 2161
Registrován: 03 kvě 2011, 15:02
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda NSC 110 Vision(2017)

Re: Prémiová paliva

Příspěvekod MilosVee » 16 dub 2012, 11:23

Prémiové palivo je podle mě k ničemu.Že to údajně čistí motor je velice diskutabilní, a jen kvůli dobrému pocitu, že to "asi možná?" čistí motor tam lejt benzín za 38,50 mi příjde jako darovaný peníze pumpařovi.
Do nádrže se má lejt především to, co udává výrobce!!! :wink:
Babetta 210-najeto 500km-prodáno
MP Korado Via 50 2T-najeto 3000km-prodáno.
Piaggio X9 500 EVO ´06-najeto 14 000km-prodáno

Nyní SUZUKI DL 650 V-STROM


Objem ničím nenahradíš (zvlášť ne tuzingem:-))
Uživatelský avatar
MilosVee

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 584
Registrován: 31 kvě 2010, 21:05
Bydliště: Třebíč-venkov
Skútr / moto: Yamaha FZ6 FAZER

Re: Prémiová paliva

Příspěvekod Rosi45 » 16 dub 2012, 11:55

38.50 ? :roll: To jsi z levného kraje ! Sto oktanov u nás za 40.60 !
Obrázek
Uživatelský avatar
Rosi45

500+
 
Reputace: 14
Příspěvky: 749
Registrován: 19 pro 2011, 21:35
Bydliště: Zlín
Skútr / moto: Burgman UH 125,Kymco Downtown 300i ABS- B650 EX K8
Tuning / úpravy: boční kufřiky -22l

Re: Prémiová paliva

Příspěvekod fleet.admiral » 16 dub 2012, 12:04

angel2904 píše:... takže vlastně nic nového co by tu nezaznělo nebo co by nebylo veřejně známé. Vyšší výkon nebo kultivovanější chod motoru pocítil snad každý když takové palivo na zkoušku natankoval. Pro mě je jednoznačně nejpodstatnější hledisko životnost motoru. A jak vidno z testu, to Clio nejen, že nemělo vyšší výkon s "lepším" palivem, ale zcela nepochybně by se dlouhodobý provoz na 98 příp. 100okt. benzin, na tom motoru dost negativně podepsalo. Jak tam zaznělo, právě proto, že není uzpůsobené na spalování víceoktanového benzinu (vyšší teploty hoření, atd.).


S tím bych nesouhlasil. Aspoň já mám v manuálech uvedeno okt. číslo min. :!: 95, ale není omezeno, že nemůže být vyšší - tj. výrobce udává spodní hranici, nikoliv horní. Že takový benzin nezvyšuje výkon u každého motoru, je o tom, že některé motory ten potenciál tímto způsobem nedokáží využít, ale to neznamená, že by jim to škodilo (nebavíme-li se o oněch škodovkách řady 742). Nižší podíl biosložek by neměl škodit žádnému motoru.
Uživatelský avatar
fleet.admiral

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 480
Registrován: 12 bře 2012, 23:04
Bydliště: Ostrava
Skútr / moto: Kawasaki Ninja 250R (2010) / ex Honda PCX (2012)
Tuning / úpravy: ex držák top case GIVI + kufr GIVI E30N Tour, Holux GPSport 245

Re: Prémiová paliva

Příspěvekod angel2904 » 16 dub 2012, 12:30

Bohužel já se setkal s několika doslova vypálenými motory (zpravidla o obsahu do 1,6), které majitelé v dobré víře provozovali na tyhle víceoktanovky. A nebyly to staré škodovky. Šlo po nejvíc o vypálená sedla ventilů v hlavě nebo o upálený ventil všeobecně. Ventily u motorů na víceoktan. bývají často i duté plněné dusíkem nebo jiným plynem pro lepší odvod tepla (jak už jsem říkal a je i zřejmé, že při hoření víceoktanu vzniká větší teplo). Doporučené minumum tedy 95okt. beru jako za předepsané. Pod 95 nikdy, a nad 95 třeba nádrž půl na půl na zkoušku nebo když pojedu dálku pro lepší svezení 8) , ale lejt to tam stále si vážně nerisknu. Ne po mých zkušenostech z autoopravárenství. A doporučím to každému kdo o to stojí :wink:
Standa Mlejnek, t.: 604 787 309, mlejneks@atlas.cz
Živí mě toto: http://www.fitham.cz
Heslo: pořád se učím !
Ex: Piaggio X9 250, FJS600SW, Honda SH300i, Suzuki Burgman AN650 K9, NC750X, Vision 110(2014), NSSForza 300, CB125F, ...
Uživatelský avatar
angel2904

1500+
 
Reputace: 104
Příspěvky: 2161
Registrován: 03 kvě 2011, 15:02
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda NSC 110 Vision(2017)

PředchozíDalší

Zpět na Diskuze o skútrech

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků