Tak to tady čtu a myslím, že bude dobře něco osvětlit.
Ano, dělám pro (ale to je jedno, proto smazáno). Kdosi mi tu kdysi napsal "čert nikdy nespí, ale pojišťováci jsou zloději" či tak nějak, mne to uráží, protože se za zloděje nepovažuji, ale přeberte si to, co napíšu, jak chcete:
Neexistuje jedno jediné a všude stejné pojištění - tedy ani povinné ručení. Liší se limity - pro motorkáře má nejnižší limit 35/35 smysl, totiž pravděpodobnost, že mu hodí vinu za hromadnou havárku s mnoha trvalými následky, smrtí nebo ekologickou škodou (což je nejsnáze představitelná příčina vyššího plnění), je malá - přesněji kdyby k ní už došlo, jeho už to nejspíš nebude zajímat
Jsou (skutečně) i rozdíly mezi pojišťovnami - v rychlosti i výši plnění. Nepředstavujte si, že v dnešní době konkurenčního boje by ta, co je o 25% dražší, měla o 500% větší vejvar. Pomáhal jsem svému klientovi, který po nezaviněné havárce a dvouměsíčním komatu nemůže kvůli trvalým následkům vykonávat svou práci a dostal... 160 tisíc (nesmím napsat, od koho). Co myslíte - když mu to nedá viníkova pojišťovna, žaluje viníka samotného. A jde o milióny.
Zpět k těm sazbám: největší roli hraje vždycky bezeškodní průběh (z auta se počítá i na mašinu, naopak ne), věk (nejvyšší tarif je do 30 let), bydliště nebo sídlo podnikání (Praha <-> vesnice) a samozřejmě objem motoru. U havarijka cena motorky - a sazby jsou proti autu opravdu výrazně vyšší (vždyť víte, že stačí to jen lehce položit a škoda jde do desitek procent pořizovací hodnoty). Počet měsíců, kdy nejezdíte. Nebo taky rozšířená asistence.
Tím vším jsem chtěl říci, že se nedá bez dalších informací Shafticzekovi jen tak plácnout "to je moc" - někdy může být 350 moc a jindy 1200 (jen za PR) málo. A úplně mimo jsou řeči "dej jim na vybranou" a "pohroz jim a oni ti dají cenu". Takové s úsměvem posílám tam, kam chtějí
Odpusťte mi trošku delší příspěvek a mějte se. m.