Volná diskuze o skútrech, která tématicky nespadá do žádné z výše uvedených kategorií.
22 led 2017, 12:01
S pár kámošema se chystáme na Slovensko a tak jsem se začal zajímat o povinnou výbavu, jenže jediné co jsem našel je
http://kralmotoru.cz/media/povinna-vyba ... -slovensko , což je psané teda jen pro automobily, ale zajímalo by mě, zda potřeba reflexní vesty a i reflexních kalhot (což je odlišnost od naší právní úpravy) je nutné i pro motorkáře. A zda nutnost míst u sebe formuláře o případné doprvní nehodě je u motorkářů také povinné. Nevíte někdo?
22 led 2017, 12:29
U nas na sk je potrebne mat reflex.vestu moto lekarnicku kluc na vymenu sviecky a elektricke poistky z kazdej jednu.Ked som nieco zabudol sorry.
22 led 2017, 14:11
A este to lajstro, z PZP, co sa pouziva ako zaznam o nehode.
V lete ma jeden policajt vyslovene pre toto zastavil.
Pytal si len lekarnicku , poistku a to lajstro.
22 led 2017, 16:23
Zdravím chalani,
neznalosť zákona hotová pohroma policajt vám dá pokutu aj za to čo nemusíte mať... takže nestrašte našich českých kamarátov a netrepte o kľúčoch na sviečku, poistkách na výmenu, žiarovkách, záznamoch o nehode aj keď ten je taký diskutabilný určite je lepšie ho mať v prípade nehody ale pokutovať vás za to nemôžu preto že nie je súčasťou povinnej výbavy a polícia ju nekontroluje v rámci cestnej kontroly. Ak však budete účastníkom dopravnej nehody – škodovej udalosti a správu o nehode nevyplníte a nepodpíšete, škodová udalosť bude posudzovaná ako dopravná nehoda, ku ktorej je potrebné volať políciu. Ak vám teda správa o nehode chýba riskujete pokutu od polície do výšky 60 eur.
Takže alfa a omega je zákon - vyhláška :ktorej citát pripájam nižšie a tu je jednoznačne v bode 1 písmeno d) iba lekárnička !!!!
ak som niečo prehliadol a niekto tam vidí niečo povinné v kategórii L - tak ma prosím opravte.
Takže žiadna reflexná vesta ani kalhoty nie sú povinnosť aj ked už všetci vieme že byť videný je vééľmi dôležité....
Vyhláška povinná výbava
Presné znenie vyhlášky 464/2009 Z.z. §16 pre povinnú výbavu vozidla v SR, ktorou sa ustanovujú podrobnosti o prevádzke vozidiel v premávke na pozemných komunikáciách:
(1) Povinnou výbavou motorového vozidla kategórie M, N, T, C a PS sú:
a) homologizovaný prenosný výstražný trojuholník
b) bezpečnostný reflexný odev 31) napríklad vesta, overal, nohavice, bunda alebo pláštenka; bezpečnostný reflexný odev sa umiestňuje v dosahu zo sedadla vodiča vozidla
c) náhradné koleso s diskom a s náhradnou pneumatikou predpísaného druhu a rozmeru32) s takým upevnením držiaka, ktoré zabezpečuje, že sila pri vyberaní kolesa z držiaka alebo pri vkladaní kolesa do držiaka nepresiahne 490 N; jazdná súprava zložená z ťahača a prípojného vozidla môže mať pri rovnakých rozmeroch pneumatík a pri rovnakom vyhotovení kolies jedno spoločné náhradné koleso; to sa nevzťahuje na pneumatiky pre núdzový dojazd, ak pri schválení podľa osobitného predpisu33) nebolo určené inak; náhradné koleso musí byť v držiaku počas prevádzky v cestnej premávke riadne pripevnené; spolu s náhradným kolesom s diskom a s náhradnou pneumatikou povinnou výbavou musí byť aj kľúč na matice alebo na skrutky kolies a príručný zdvihák s nosnosťou rovnajúcou sa aspoň zaťaženiu najviac zaťaženej nápravy vozidla alebo rovnajúcou sa hmotnosti zdvíhanej časti vozidla z najväčšej prípustnej celkovej hmotnosti vozidla pri zdvíhaní tejto časti spôsobom určeným výrobcom na použitie zdviháka; ustanovenie tohto písmena platí iba pre vozidlá kategórie M a N,
d) lekárnička podľa osobitného predpisu;34) v prípade vozidiel v medzinárodnej premávke lekárnička musí zodpovedať normám platným v štáte evidencie vozidla pre motorové vozidlá; ustanovenie tohto písmena platí aj pre vozidlá kategórie L3e až L5e a L7e,
e) protisklzové reťaze svojimi rozmermi určené aspoň pre jednu z hnacích náprav v čase od 15. novembra do 31. marca; ustanovenie tohto písmena platí iba pre vozidlá kategórie N3 s výnimkou terénnych vozidiel kategórie N3G.
(2) Povinná výbava podľa odseku 1 písm. c) sa nevzťahuje na
a) vozidlá, ktoré majú vybavené všetky kolesá pneumatikami zvláštnej konštrukcie umožňujúcej dočasné použitie po defekte s indikáciou defektu v ktorejkoľvek z pneumatík,
b) vozidlá, ktoré sú vybavené prostriedkami na bezdemontážnu opravu poškodenej pneumatiky umožňujúcej dočasné použitie; pri vozidlách kategórie M2, M3, N2 a N3 vybavenie prostriedkami na bezdemontážnu opravu môže byť nahradené zmluvným vzťahom, na základe ktorého bude zabezpečená oprava poškodenej pneumatiky nepretržite na celom území Slovenskej republiky,
c) mestské autobusy, nákladné vozidlá špeciálne, špeciálne vozidlá, ktoré sú prevádzkované na obmedzenom území v operatívnom dosahu servisných služieb svojho prevádzkovateľa.
(3) Povinnou výbavou prípojného vozidla kategórie O2 až O4 a kategórie Rb2 až Rb4 je náhradné koleso s diskom a s pneumatikou predpísaného druhu a rozmeru s takým upevnením držiaka, ktoré zabezpečuje, že sila pri vyberaní kolesa z držiaka alebo pri vkladaní kolesa do držiaka nepresiahne 490 N; jazdná súprava zložená z ťahača a prípojného vozidla môže mať pri rovnakých rozmeroch pneumatík a pri rovnakom vyhotovení kolies jedno spoločné náhradné koleso. Náhradné koleso musí byť v držiaku počas prevádzky v cestnej premávke riadne pripevnené. Na povinné vybavenie prípojného vozidla náhradným kolesom platia ustanovenia odseku 2 písm. b) a c) obdobne.
(4) Povinnou výbavou motorového vozidla s najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou prevyšujúcou 3, 5 t a prípojného vozidla s najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou prevyšujúcou 750 kg je najmenej jeden zakladací klin, ktorý účinne zabezpečí vozidlo proti samovoľnému pohybu a je ľahko prístupný, bezpečný a spoľahlivo upevnený; pri motorovom a prípojnom vozidle s tromi a viacerými nápravami, jednonápravovom prívese s najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou prevyšujúcou 750 kg a návese sú najmenej dva zakladacie kliny.
(5) Povinnou výbavou motorového vozidla kategórie
a) M2 a M3 s počtom do 22 miest na sedenie okrem miesta pre vodiča je jeden alebo viac hasiacich prístrojov, 35) ktorých celková hmotnosť náplní je najmenej 6 kg,
b) M2 a M3 s počtom nad 22 miest na sedenie okrem miesta pre vodiča je jeden alebo viac hasiacich prístrojov, ktorých celková hmotnosť náplní je najmenej 12 kg,
c) N2, N3, T, C a PS okrem nosičov pracovných adaptérov odvodených od kategórie L7e je jeden alebo viac hasiacich prístrojov, ktorých celková hmotnosť náplní je najmenej 6 kg,
d) M a N používané na zdravotnícku záchrannú službu, banskú záchrannú službu a poruchovú službu plynárenských zariadení je jeden alebo viac hasiacich prístrojov, ktorých celková hmotnosť náplne je najmenej 1, 3 kg.
(6) Hasiace prístroje sa na vozidle upevňujú do úchytiek na umiestnenie v zvislej alebo vodorovnej polohe tak, aby spoľahlivo odolávali spomaleniu najmenej 6 G pri čelnom náraze vozidla. Hasiace prístroje musia byť umiestnené na dobre viditeľnom a ľahko prístupnom mieste, pričom jeden musí byť v dosahu zo sedadla vodiča vozidla.
Základné kategórie vozidiel:
Kategória L: motorové vozidlá s menej ako štyrmi kolesami a štvorkolky
Kategória M: motorové vozidlá, ktoré majú najmenej štyri kolesá a používajú sa na dopravu osôb
Kategória N: motorové vozidlá, ktoré majú najmenej štyri kolesá a používajú sa na dopravu nákladov
Kategória O: prípojné vozidlá
Kategória T: kolesové traktory
Kategória C: pásové traktory
Kategória R: prípojné vozidlá traktorov
Kategória S: traktormi ťahané vymeniteľné stroje
Kategória P: pracovné stroje
Kategória V: ostatné vozidlá, ktoré sa nedajú zaradiť do uvedených kategórií
Ešte upravené pre doplnenie:
Kategórie vozidiel L:
L1e - malý motocykel, t. j. dvojkolesové vozidlo s najväčšou konštrukčnou rýchlosťou neprevyšujúcou 45 km.h-1, ktorého zdvihový objem valcov neprevyšuje 50 cm3 v prípade spaľovacieho motora alebo najväčší trvalý menovitý výkon nie je väčší ako 4 kW v prípade elektrického motora.
L2e - malý motocykel, t. j. trojkolesové vozidlo s najväčšou konštrukčnou rýchlosťou neprevyšujúcou 45 km.h-1, ktorého:
zdvihový objem valcov neprevyšuje 50 cm3 v prípade zážihového motora alebo
najväčší čistý výkon nie je väčší ako 4 kW v prípade iného spaľovacieho motora alebo
najväčší trvalý menovitý výkon nie je väčší ako 4 kW v prípade elektrického motora.
L3e - motocykel, t. j. dvojkolesové vozidlo bez postranného vozíka vybavené motorom, ktorý má zdvihový objem valcov väčší ako 50 cm3, ak ide o typ spaľovacieho motora, a/alebo s najväčšou konštrukčnou rýchlosťou vyššou ako 45 km.h-1.
L4e - motocykel, t. j. dvojkolesové vozidlo s postranným vozíkom vybavené motorom, ktorý má zdvihový objem valcov väčší ako 50 cm3, ak ide o typ spaľovacieho motora, a/alebo s najväčšou konštrukčnou rýchlosťou vyššou ako 45 km.h-1.
L5e - motorová trojkolka, t. j. vozidlo s tromi symetricky usporiadanými kolesami vybavené motorom, ktorý má zdvihový objem valcov väčší ako 50 cm3, ak ide o typ spaľovacieho motora, a /alebo s najväčšou konštrukčnou rýchlosťou vyššou ako 45 km.h-1.
L6e - ľahká štvorkolka, t. j. motorové vozidlo so štyrmi kolesami s nasledujúcimi charakteristikami:
hmotnosť v nenaloženom stave je menšia ako 350 kg, do ktorej sa nezapočítava hmotnosť batérií v prípade elektrických vozidiel, ktorých najväčšia konštrukčná rýchlosť nie je vyššia ako 45 km.h-1 a
ktorých zdvihový objem valcov neprevyšuje 50 cm3 pri zážihových motoroch alebo
ktorých najväčší čistý výkon neprevyšuje 4 kW v prípade iných spaľovacích motorov, alebo
ktorých najväčší trvalý menovitý výkon nie je väčší ako 4 kW v prípade elektrického motora.
Tieto vozidlá musia spĺňať požiadavky platné pre trojkolesové mopedy kategórie L2e, pokiaľ nie je špecifikované inak.
L7e - štvorkolka iná, ako sú tie, ktoré sú uvedené v L6e, ktorých hmotnosť v nenaloženom stave nie je väčšia jako 400 kg (550 kg pri vozidlách určených na prepravu tovaru) bez hmotnosti batérií v prípade elektrických vozidiel, ktorých najväčší čistý výkon motora neprevyšuje 15 kW. Tieto vozidlá sa považujú za motorové trojkolky a musia spĺňať požiadavky platné pre trojkolesové mopedy kategórie L5e, pokiaľ nie je špecifikované inak.
22 led 2017, 19:04
Najazdil som 100tkm z motocyklami a nikdy sa mi nestolo ze by policajt chcel nejaké lajstro alebo poistku.Je pravda že represia v motorizme sa priostruje a pokuty sú vysoké ale tá pravdepodobnosť že vás niekto bude žiadať o veci ktoré piše zákon je málo pravdepodobná.Väčšinou sa jedná o meranie rýchlostí alebo kontrolu na alkohol a vtedy keď vás zastavia nikoho už nezaujíma či máš vestu alebo poistku.Zaplatíš za prekročenie rýchlosti alebo nafúkaš do drégera a ideš ďalej,policajt nemá pri takejto akcii spravidla už čas na nič iné.
Ďalšia vec je že ty máš mať vybavené vozidlo tak ako to určuje zákon domovskej krajiny.Česko je v EU a keď sa pohybuješ v týchto krajinách je ti putna či predpisujú nožničky v lekárničke rakúšania.Nie je myslitelné aby som sa ja zaujímal akú výbavu musí mať šofer na motocykli keď idem do UK.Bol som v roku 2015 a prešiel som Rakúsko,Nemecko,Holandsko,Belgicko,Francúzko a Britániu.Ani ma nenapadlo aby som študoval predpisy ktoré sa vzťahujú na výbavu konkrétnych štátov.
Naposledy upravil
forester dne 22 led 2017, 21:32, celkově upraveno 5
22 led 2017, 20:10
Peter 72: ty jsi spisovatel
Slušnej motorkář potká policajta akorát při uzavírce.V okolí Prahy je cajtů hafo.A že by mě kontrolovali lékárnu a buzerovali,to neznám.Navíc je tady dost cajtů na motkách a spíš loví černý,než nás.Navíc mít lékárnu a nářadí(k tomu počítám i toaletní papír,protože si nerad řiť utírám lopuchem) a nějaký další drobnosti,beru jako základ.Včetně nějakých mincí,abych si mohl koupit něco do žaludku a pití pro motorku.
22 led 2017, 21:00
Chlapci, bylo by vhodné, aby jste si ujasnili termíny, "povinná výbava vozidla" ( určuje ji zem kde je vozidlo registrováno) a "povinná výbava řidiče" určuje se podle státu ve kterém se právě nacházíte.
22 led 2017, 21:14
Ahoj Zdeny65,
ale nie spisovatel nie som
ale netreba to celé čítať podstatné som zvýraznil zbytok je omáčka ale máš pravdu je tam toho veľa ... , stačí otvoriť elektronickú zbierku zákonov a správne použiť ctrlC a potom ctrlV a máš všetko podstatné a hlavne bez preklepov
len som chcel aby tu neboli nejaké informácie jedna babka povedala ... tak krásny zimný večer prajem všetkým
ešte rýchla reakcia na krizik1 áno je to pravda povinná výbava sa môže líšiť podľa krajiny ktorú navštívite niečo je napr.: tu ale pre autá
https://autobild.cas.sk/clanok/211141/p ... ic-v-aute/ takže k tejto téme platí že na Slovensku žiadna iná nie je tj. napr: hasiaci prístroj, alkohol tester, snehové reťaze ani nič iné nepotrebujete ...
22 led 2017, 21:39
Pre zadavatela dotazu PavlaSoukupa myslím že s toho článku stačí tento výňatok:
Povinná výbava v zahraničí
Medzi vodičmi panuje názor, že vozidlo má byť vybavené povinnou výbavou, ktorá zodpovedá krajine registrácie. Nie je to pravda. Povinná výbava musí zodpovedať legislatíve krajiny, po ktorej území sa vozidlo pohybuje. Slovenská výbava zväčša všade v Európe stačí, existujú však aj špeciálne požiadavky niektorých krajín. Obvykle ide o hasiaci prístroj, ktorý síce nie je najlacnejší a má dobu exspirácie, no môže byť užitočný(platí pri PKV)
31 bře 2017, 09:39
Je omyl a to pomerne zasadni resit povinnou vybavu v zahranici. Jiz od roku 1968 plati tzv. videnska umluva, ktera sjednocovala pravidla napric staty a mj. resi i to, ze auto musi mit povinnou vybavu vozidla zeme, kde ma registraci. To samozrejme plati pro povinnou vybavu ala lekarnicka, zarovky apod. takze pokud ceka legislativa nevyzaduje hasici pristroj, neni treba jej mit, pokud v jine zemi je jako povinna vybava.
Nicmene je zde jeden problem a to ten, ze nektere staty, aby dosahly vybavy dle svych pozadavku rozsiruji povinnou vybavu vozidla napr. o povinnou vybavu ridice, ktera neni nijak resena a tu musi kazdy, tedy i cizinec plnit. Typicky napr. alkohol tester ve Francii neni soucasti povinne vybavy vozidla, ale ridice. Takze ten mit ridic proste musi. Nebo reflexni vesta v Belgii je vedena jako povinna vybava ridice, ne vozidla.
Samozrejme to pak policiste apod. zkousi, nicmene v pripadnem sporu by ridic vyhral, ale je otazkou, zda bojovat s uredniky apod. ale je to vec, co znaji a jiz jsem ji nekolikrat uplatnil (Polsko, Rakousko...) a policiste primo na silnici to znaji a proste nemaji s tim problem.
Smutne pak je, ze nekdo pise clanek o povinne vybave a micha tyto veci dohromady a uvadi lidi v omly. Ti pak casto v pocitu hruzy z pripadne pokuty nakupuji nesmysly kvuli jedne ceste, ktere nepotrebuji.