Volná diskuze o skútrech, která tématicky nespadá do žádné z výše uvedených kategorií.
22 dub 2023, 18:12
Mě baterka ukazovala 11,8 V,přes zimu jsem ji nabíjel jen jednou v lednu.Motor naskočil na ťuknutí,jako kdyby běžel včera.Dofouknul jsem kola a mám letos prvních 123 km,tak nějak Seč a okolí,pěkně se jelo,teplota vysoko,22 až 23 C
23 dub 2023, 13:03
Dost nízké napětí na baterii, chtělo by to nabít
23 dub 2023, 19:33
tatík píše:Mě baterka ukazovala 11,8 V,přes zimu jsem ji nabíjel jen jednou v lednu.Motor naskočil na ťuknutí,jako kdyby běžel včera.Dofouknul jsem kola a mám letos prvních 123 km,tak nějak Seč a okolí,pěkně se jelo,teplota vysoko,22 až 23 C
========================================
Hodně špatný údaj. To byl údaj na baterii měřákem bez zapnutého klíčku, nebo údaj přístrojovky se zapnutými světly ??
++++++++++++
Při 20 st. Celsia
++++++++++++
12,8V = 100%
12,5V až 12,6V = 75%
12,2V až 12,3V = 50%
12,0V až 12,1V = 25%
11,8V = vybitý
Naposledy upravil
JardaB dne 02 kvě 2023, 12:45, celkově upraveno 1
01 kvě 2023, 16:06
Konečně jsem se dostal k Silvušce a připravil jí na sezónu. Celodení mytí a kontrola před sezónou. Taky jsem vyřadil ten chcípák na bočním stojanu, kterej mi děsně lezl na nervy. Mohu kdykoliv zapojit, ale myslím že k tomu už nedojde.
IMG_20230501_1544.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
01 kvě 2023, 19:36
Tak s tím stojanem opatrně, nesmíš ho zapomenout sklopit, jinak to hrozí úrazem
Jinak hafo radostných kilometrů.
02 kvě 2023, 06:01
Jsem si toho vědom a nesedím na tom poprvé. Štvlo mě to, že jsem musel nastartovaný stroj pokaždé rvát na hlavní stojan i když je to jen na okamžik, než zavřu vrata.
02 kvě 2023, 13:21
Ahoj, Lubon má pravdu. Jednou zapomeneš a v levotočivé zatáčce tě to vystřelí na opačnou stranu. U Silvušky je možnost to elektricky spojit s ruční brzdou. Zabrzdíš a chcípák nefunguje. Pak musíš napřed sklopit bočák a odbrzdit a dosahneš požadovaného efektu a je to max. bezbečné.
Kolama dolu. Vláďa
02 kvě 2023, 16:22
Tak to jsem netušil, že je to možné takhle obejít. Vrátit to zpět je otázka pár minut. Udělám a vyzkouším.
Díky za tip.
09 kvě 2023, 05:54
11,8 V je ůdaj s palubní desky,u Forzy při zapnutém zapalování a rozsvícených světlech.
Včera výlet do Podkrkonoší,v Hořicích pro trubičky,v Miletíně pro preclíky,Zvičina,přehrada Les království,230 km,celkem dost uzavírek,ale počasí přálo,tak dobrý
09 kvě 2023, 08:35
údaj o napětí po zátěží zapalování a světel není k ničemu dobrý. Z toho si neodvodíš v jakém reálném stavu je akumulátor a stav nabití.
Pokud chce něco zjistit, tak aku nabiješ a druhý den změříš měřákem ... pal platí tabulka viz výše. Jestliže je zjištěné napětí pod 12,5-12,6V při 20 st. Celsia, tak je aku zralé na preventivní výměnu. U skútru to tak dělám proto, že kapacita 75% u motorky by byla sice v pohodě, ale u skútru není protože ho neroztlačíš a nenakopneš.
09 kvě 2023, 10:12
Tabulky mi nikdy nešly,ale dal jsem si do batohu startovací kabely.A ten ukazatel napětí je tam z výroby,taky nevím,proč to tam dávají,to by možná stačilo přilepit nějakým kouskem samolepky,odpojit to asi nepůjde.Akorát to člověka mate
16 čer 2023, 07:07
Udělal jsem si asi před měsícem malý výlet na Seč a okolí,od tý doby nic,a tak jsem se rozhodl Forzu prodat.Zřejmě si pořídím nějaký menší cestovní motocykl,ještě nevím.Nechci si dávat inzerát,vzhledem k časovému zaneprázdněni a nemám chuť se dohadovat o slevě za škrábanec od nehtů u 5 let starého skůtru.Příští týden ji vezu do Hondy,pokud se dohodneme,napíšu sem bližší informace,kdyby měl někdo zájem.
Jsem první majitel,58 let,do provozu šla Forza 8.2018,nyní má najeto cca 11000 km,původní stav bez jakékoliv ůpravy,serviska,manuál,všechny klíče,oba ovladače,pneu původní.1 servis v Hondě,další je až ve 12000 km,mezitím jsem 1x měnil olej v motoru a to v 6200 km a letos v květnu měnil baterií v DO.Barva bílá,orig kufr.Někde ve vlákně bude i fotka.Pokud by chtěl někdo nějaký informace,tak do SZ
16 čer 2023, 07:53
Není to škoda, zbavovat se spolehlivého stroje? Mě je stejně jako tobě, ale Silverwinga budu držet do poslední chvíle i když toho taky moc nenajezdím.
16 čer 2023, 14:11
Menší cestovní motocykl? To existuje?
Hele, nebudu ti do toho kecat, je to tvé rozhodnutí, ale já přešel z cesťáku na skůtr. A to hlavně kvůli univerzálnosti. Skůtr zvládne i cestování i může sloužit jako přibližovadlo na popojížďky po městě. Motorka ne. A to mi nikdo nevymluví. Ještě to zvaž. Dej si třeba chvilku pauzu a uvidíš.
16 čer 2023, 15:33
Xadv to resi
Ma to nejhorsi z obou svetu ale je to mega super