V úterý jsem se po téměř pěti letech a 36000 společných km rozloučil s červeným Burgmanem 400 K4 z roku 2006,model 2007
Co můžu říct o tomto mém prvním velkém skůtru.Ve zkratce asi tolik-byla to dobrá volba
.Skůtr měl při koupi najeto 65000 km a proto jsem měnil jen olej,filtry,kapalinu,destičky,gumy,řemen,válečky a jednu žárovku,čili běžný spotřební materiál v normálních nebo i delších předepsaných intervalech.Nad rámec tohoto jsem měnil dvakrát ložisko v řízení(v 72000 km a ve 100000 km)asi kvalita našich silnic a vyježděnou řemenici variátoru včetně vodícího čepu(v 95000 km).Protože jsem nejezdil ve dvou a jen odhadem 25% mýho nájezdu bylo v městským provozu,nebylo třeba měnit dokonce ani spojku,která byla přelepená původním majitelem někde kolem 50000 km.Iridiovou svíčku jsem neměnil nikdy(odhadem má za sebou tak 45000 km)a hrnaté válečky Dr.Puley najely bez problémů přes 40000 km,stejně tak jako na originál řemen(ten už byl ale za hranicí
)Do 100000 km se 2xměnili ložiska v předním kole(1x já) a 2x gufera předních tlumičů.Používali se kvalitní brzdové destičky,takže skůtr má stále původní brzdové kotoůče.Pneumatiky Mettzeler mi vydržely kolem 14-15000 km.Před prodejem jsem preventivně dal jinou baterii,předešlá tam byla asi 8 sezon a dobíjel jsem ji jen 1x za zimu.Dobíjení,chlazení,palivová soustava,elektrika,startér-nikdy nebyl žádnej problém.
Co se týká provozu je to takovej univerzální a praktickej stroj.Motor jsem prakticky neviděl,startoval,olej nebral,prostě fungoval..Spotřeba víc než dobrá,dlouhodobý průměr 3,7l/100km ale nebyl problém při kochačce jet za 3,3 l(viz fotky při 100000 km).Uložný prostor je u Burgmana prakticky nesrovnatelný s jinými skůtry a prostor pro nohy a celková ergonomie je taky dobrá.Malý kola a poměrně tvrdej spodek,takže opravdu pěkný poježdění je spíš po kvalitních silnicích,nerovnosti se dost přenášejí do podvozku a kostky,příčný nerovnosti mu vyloženě neseděj.Ve dvou je to snesitelnější.Cestovní rychlost 90-110 je tak optimální,maximálka podle válečků až 160km/hod tacho,běžně jsem při předjíždění jezdil 130-140,dá se i flákat okreskama 80tkou.25 kW není moc a není zas tak málo,na pohodový cestování,na dálniční přesun i do města.Jinak bych vyzdvihnul asi kvalitu značky,bezporuchový provoz a pořád ještě líbivej tvar.Ceny náhradních dílů jsou kapitola sama o sobě.Servis a opravy mi prováděl dvorní a jediný mechanik,stejně jako předchozímu majiteli.Olej a vzducháč jsem si dělal sám.Při předání novému majiteli měl na tachometru 100856 km.Milý Burgmane,smekám před Tebou klobouk a přeju novému majiteli,ať mu ještě bezproblémově poslouží.Howg!
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
bylo Jawa O5-10000 km,Jawa 20-3000 km,nová Babeta 210- 6100 km,Jawa 50 Mosquito 585-14700 km,nový Yuki Matrix 50- 6500 km,Suzuki Burgman 400 K4-35456 km,Honda SW-T 600 7000 km,nová Honda Forza 300