včera jsme si tedy s jedním kamarádem z mládí vyměnili stroje a podrobili jsme je malému"srovnávacímu testu nesrovnatelného".
Že jsme postupovali trochu jinak než Pepa Sršeň,prožili jsme celkem zábavné odpoledne.On skůtry považuje za cosi nemotorkářsky zženštile rozmazlenýho
a já zase tyhle jeho mašiny(má tři)za zbytečně přesilněnýho,rozeřvanýho a nepraktickýho
Po příjezdu k němu domů,jsme si vybrali stroje.Já poskytnul Burgmana(mám jen jednoho a Leada jsem zapřel
,nejspíš by ho hned zakousnul)a on mi dal vybrat CBR 600 F
,Yamahu Virago 750
a něco od Kawasaki s motorem 1100 v hnusný modrý barvě,brrr
takže to si fakt vyzkoušet nemůžu.Rozhodoval jsem se podle jízdní polohy,tedy něco jako když Jeníček ukazoval ježibabě,jak se sedí na lopatě
a Máňa z toho měla srandu a mám tady první výsledek testu-na Virágu se nedá sedět,alespoň ne v pravém smyslu toho slova.Připomělo mi to chápana pralesního,jak se tak rozvěsí na ty větve.Mě nešlo ani vyjet z garáže,natož se trefit na silnici a vadily mi tam i ty prahy ze starýho autobusu,jak můžou na každý straně stát ještě tři lidi
A třásničky z řidítek se mi chytly do sucháče na bundě a bylo po lásce
Tak jsem si vybral tu Hondu,to připomíná motorku a při stání na místě se na tom dá i tak nějak sedět.Jarouš šel mezitím do garáže pro svíčák,že prej mi jde ten skůt
na jeden válec
a pak mi nechtěl věřit,že to tak má bejt
Podle jeho názoru to má motor z nějakýho kompresoru a mlátí se to jak stará ždímačka
a vysvětlil mi funkci vyvažovacího hřídele,což jsem neposlouchal.Nastal čas někam dát věci a vyjet,takže jsem dal pod sedlo peněženku s klíčema a neměl jsem kam dát mobil,nebo klíče,nebo peněženku a v případě žízně se mám jako zastavit u potoka
Kufr by prej nějak rušil,tak asi jezdí s ruksakem jako nebožtík starej Vondřich.Vyndal jsem mu tedy z mýho kufru nepromoky,návleky na ruce,na nohy,teplé prádlo,kuklu,kraťasy,sandále,dvoulitrovou kofolu,automapu,drobné nářadí,tři plechovky nějakýho posilovače a půlku chleba
co jsem zapoměl v neděli doma vyndat
Dále pod sedlem dvě přilby,dvoje rukavice,nějakej drobnej bordel,pumpička na lehátka,co vezu reklamovat.A dál antipich,nářadí,lékárna,zámek,náhradní řemen,okena,počkej,kam utíkáš
,to není všechno,ještě mám dva kastlíky vepředu.
A máme další výsledek testu,všechny zavazadlový prostory u Burgmana jsou k ničemu,akorát prý sebou tahám třista kilo krámů a pak to má jet
Když jsme si to navzájem dostatečně pohanili,přešlo se k praktickým jízdám.Nastartujeme Honda napoprvé,Burgman na potřetí
Jára byl fascinovanej,jak ty ručičky od budíků po zapnutí klíčku přeběhnou tam a zpátky
,tak to musel ještě třikrát zkusit a tady získal Burgman první plusový bod.Následoval rozjezd,řadím jedna a vyjíždím.tak čekal jsem,že bude CBR rychlejší než skůtr,ale po 400 metrech Burgman nikde,tak se teda vracím,zjistit co se stalo.Měl jsem prej zataženou tu pojebanou ruční brzdu a nemohlo se přijít na to,jak se to odbrzdí,plusový bod byl tedy odebrán
Tak teda jedem,takhle nikam nedojedem.Nejsem žádnej střelec,na motorce jsem toho moc nenajel,ale tak nějak jedu.Po asi dvou kilometrech zjistím,že jedu sice hezky,rozumě,ale sám.Vracím se,potkávám rozjetýho Buráka se zmateným řidičem a debatujeme o levý páčce,což není u skůtra spojka,ale zadní brzda,jednoho by to zmátlo.
Když si to dvakrát přibrzdil a nohou nenašel řadičku,teprve pochopil kouzlo variátoru
Mě naopak řazení problém nedělalo,až na neutrál,mám na to v práci tlačítko na páčce řazení a tady to fakt není
A taky mi dost vadilo to cuknutí při každým přeřazení,ale prej to je rukama,tak nevím,že to nenechal už dávno opravit
Po asi 20ti km,kdy jsme se tak trochu zžívali,už se jelo celkem dobře a mě začalo bolet zápěstí.Po celkem asi 40 km zastavujeme na zmrzlinu,krom zápěstí mě bolí i za krkem.
Při této zastávce dostává Honda 17 mínusových bodů,protože mám bundu posetou tolika mouchama,
jako na Burgmanovi za celou sezonu,naopak Jaroušova bunda září čistotu,Zčásti za to může i to,že ji nechal doma
a je kožená,zřejmě jde oprásknout wapkou
Neposkvrněnost mikiny mu zaručuje Burgmanovo plexi a taky kalhoty ho nepleskají za jízdy po kotnících,takže Burgman dostal opět plusový bod.Hodnotíme i výkon,podle mě jede Honda strašně moc,podle něj nejede Burgman vůbec,ale když pojedem spolu,jede nám to v průměru dobře,tak si dáváme vzájemně bod.
Ve zrychlení ovšem můj gauč pokulhává a bylo by hůř, jen díky tomu,že se za tu Hondu bojím víc vzít .Nedostávám dva mínusové, je tam rozdíl asi 50ti koní,takže za to Burgman nemůže a jeden mínusový bod je mu proto smazán.Brzdy jsme si vzájemně pochválili,já se výrazně brzdit bál,on to nepotřeboval,takže hodnotíme jako dostatečné=oba plusový bod.Dáváme si ale mínusový bod za zvuk.
Mě se zdá,že Honda mi řve přímo za uchem debilním laďákem a to ještě nic není,když se to prý roztočí
Naopak Burgman podle něj svým zvukovým projevem vypadá,jako by za sebou táhnul vyfouknutej medicinbál a šťěká na něj každej pes v okolí.Tam jsme si napálili po třech mínusových a pak jsem mu nenápadně ještě jeden přidal,protože to fakt řve.
Potom jsme pokračovali v jízdě,já už trošičku jistější,ne že bych si to vyloženě vychutnával,ale sem tam jsem si líznul a jo,fakt to jede.
Po zhruba dalších 2O km byl čas na cigáro a hodnocení jízdních vlastností.Tak já jsem zjistil,že jsem si žádných vlastostí nevšimnul,na to jsem jel pomalu.pokud se projevují i při 70tce,
jsou teda vynikající.Ale dávám Hondě bod,že ji nevibrují.řidítka a neodhoupe se v zatáčce,někam mimo zvolenou stopu.Burgman byl zhodnocen jako pohodlnej fotel,jízdních vlastností motorky nemaje,ale dá se to
.Za to,že čipernýmu páru výletících důchodců by ještě udělal radost dostal dva plusové body
Po návratu ze 105 km kolem komína jsme ještě doplnili nádrže pro test spotřeby.Honda skončila s o tři litry vyšší spotřebou,ale byl ji taky udělen bod,protože za 6,4 ještě nikdy nejela,což svědčí o citu řidiče pro ekologii a jezdecké vyzrálosti
Burgman nedostal nic,protože ten žere málo pořád a ničím tedy nepřekvapil.
Zbyly tři body a nevěděli jsme,co s nima.Vyhlásil jsem tedy soutěž krásy a jako porota jsem hned přidělil 2 body Burákovi,
protože je to hezkej skůtr
a jeden bod Hondě,zas tak ošklivá motorka to taky není.Závěrečné hodnocení je,že oboje má něco do sebe
To bylo jasné už na začátku,ale každému u jeho stroje,výsledek testu to jen potvrdil,takže si každý necháme ten svůj.Ale až se bude chtít Jára svízt na něčem pohodlným,ůsporným,hezkým a převézt si při tom věci na táboření
a já si budu chtít užít trochu adrenalínu a nebude mi vadit,že mě pak bolí všechno,
tak si to zase někdy vyměníme
Fotky
,já zapoměl fotit
Dávám si mínusovej bod,sakra
bylo Jawa O5-10000 km,Jawa 20-3000 km,nová Babeta 210- 6100 km,Jawa 50 Mosquito 585-14700 km,nový Yuki Matrix 50- 6500 km,Suzuki Burgman 400 K4-35456 km,Honda SW-T 600 7000 km,nová Honda Forza 300