Hele, tak jedna dobrá, a jedna špatná zpráva.
Psal jsem včera známému, co dělá auto-motoškolu v Kolíně, bezva chlap, píšu mu vždy, když si něčím ve vyhlášce nejsem jistej. Psal, že teoreticky by to tak mělo fungovat, dokonce jsem i já našel na netu motoškolu, kde provádí výcvik na skútru, bohužel však jen A1 (do 125ccm). Špatná zpráva je, že ani ten známej (byť má dění v autoškolách zmapovaný opravdu výborně) neví, že by někde tuto metodu praktikovali na neomezené A.
Hele, takže to vypadá na jednoduché řešení. Otázkou mi ovšem zůstává, zda ty se bojíš toho, že by jsi neudělal zkoušky a mohli by ti vzít papíry, co už máš, a nebo máš jen strach z motorky bez variátoru?
To první se dá docela snadno chápat, stejný problém řeší soused z vesnice, má papíry na všechno krom Áčka. Dokoce i profesák, a bojí se jak čert kříže, aby o to nepřišel. Má doma skútříka čínu 50ccm (skoro nová, najeto 500km, a teď se mu ji nedaří prodat
hold čína) a já ho jezdím vždy dráždit s Viragem (má rád amerikan styl, a čopřík, to mu tečou sliny jak bernardýnovi) a nebo se Sferrari, tuhle jsem mu ho pujčil, ať se projede, a když se vrátil, bylo vidět, že jsem ho dostal do kouta, vono to totiž na rozdíl od 50ccm JEDE. Je tu ale taky snadná pomoc, problém je jediný, hodně autoškol dělá to, že si s tebou prostě odkroutí něco z teorie a něco z jízd (často dokonce méně, než jsi si zaplatil), a pak tě kopne ke zkouškám. Pak se jen instruktor baví na tom, co všechno tě nenaučili, a tebe česky řečeno "kopnou do pr*ele"! Snadná pomoc je, najít autoškolu v okolí (už jsem psal tomu známému, zda ví o nějaké v Brně s dobrým přístupem, co nejpodobnějším tomu jeho, čekám na odpověď od něj, a pak dám taky vědět) která to bere trochu vážně, věnuje se ti, a 1. odjezdí s tebou všechny jízdy, které jsou součástí kurzu, byť to budeš umět, a 2. ke zkouškám tě nepustí, když ještě bude pochybnost, a budou tě "cepovat" dokud si neboudou jistí. Pak už stačí jedniné, nepřijít na zkoušky po vopici, nebo nedej bóže i s ní (byť bys ji měl v kočárku), nezpanikařit, a hlavně VŽDY BÝT KLIDNEJ, A MÍT CHLADNOU HLAVU! Já zatím dělal 2 řidičáky (AM, pač jsem musel už letní prázdniny na pincku projezdit, a čekat na 16tiny v listopadu se nechtělo, a A1, kterou jsem dělal 5 měsíců po dokončení AM, den po narozeninách), a vždy jsem viděl, že vypadnul buď frajírek, který si myslel "já to vím, nepoučuj, vyliž mi", nebo někdo, kdo byl tak vynervovanej, že při podepisování papírů skoro přeškrtnul celý lejstro.
Normální motorky se bát NEMUSÍŠ! Neříkej, že jsi nikdy nejezdil na pincku, a když opravdu ne, pujč si Simsona nebo pincka a do 2 hodin ježdění budeš připraven, co se řazení týče. Pak sedneš na normál motorku, a jen si zvykneš, že to trošku víc váží, ale to je pohoda. Ve správné autoškole by ti první jízdy měli dát ideálně na 125ccm, když řekneš, že jsi na motorce moc nejezdil, nebo při nejmenším alespoň na motorce pro výcvik A omezeného. A pak teprve šup na "litrouše"