Volná diskuze o skútrech, která tématicky nespadá do žádné z výše uvedených kategorií.
Odeslat odpověď

Plexi a turbolence

19 kvě 2016, 20:48

Zdravím vas,
mam prosbu,nemate nekdo zkusenosti s chovanim vyssiho plexi?
Poridil jsem na sve XCTvyssi plexi, ochrana rukou i trupu s helmou bezvadny, ale v rychlostech 90-100Km/h se vubec neda jet kvuli strasnym turbolencim nad helmou,hazi mi to hlavou a ten hluk je nesnesitelnyani na chvilku natoz na delsi cestu.
Jakmile se trosku prikrcim v ramenou tak je krasne ticho a klidek. Mate nekdo prosim zkusenosti s resenim? Zda plexi snizit a presunout turbolenci doramenou a nebo naopak zvysit? Kdyz zvysit tak nastevce jsou strasne drahe na to,ze se jedna o kus plexi.
diky za info,
M

Re: Plexi a turbolence

19 kvě 2016, 20:56

A co takhle vyrobit si samo-domo deflektor na míru za pár korun?! Jako už to udělalo mnoho z nás.

Re: Plexi a turbolence

19 kvě 2016, 20:59

Zkus je o pár centimetrů přiříznout :mrgreen:

Vypadá to možná na první pohled, že už jsem večer popil :roll:, ale ne: proudění vzduchu je strašná věda. Mám SH s originál plexi, sám jsem prcek 172 cm, ale ze začátku jsem měl taky dojem, že mě ve větších rychlostech brzdí a hlučí.
Z úplně jiného důvodu - protože jsem chtěl mít možnost v dešti natáhnout krk a koukat přes horní hranu - první zimu jsem plexi o 3, max. 4 cm zkrátil. A ejhle! Ztišilo se a zdá se, že opravdu klade i menší odpor!
A jako bonus se mohu v dešti koukat s vytaženým krkem přes horní hranu. No neberte to :mrgreen:

Re: Plexi a turbolence

20 kvě 2016, 07:34

No jasne,za par korun ho vyrobit mohu, uz jsem to zde několikrát cetl, ale ma otázka spise smerovala na zkusenejsi, zda naopak nesnižovat, v pripade,ze mam turbolence nad hlavou :) a bohužel nemam uplne prostředky k opracovavani plexi, schopnosti by asi byli ale prostor bohužel není.

to medved.m : diky za zpravu, zatím si ruzne sedam,ruzne prikrcuji abych vedel zda nahoru ci dolu

Re: Plexi a turbolence

20 kvě 2016, 07:59

Jak píšou kluci,je to elaborát.Správně by měla být výška plexi při normálním posedu někde v úrovni nosu.Snížením se turbulence zmenší.Vyšší plexi bych nechtěl už jen z důvodu zamlžení a pak není vidět vůbec nic.To se mi stalo,když jsem kupoval majdu a projížděl mlhou.Plexi bylo absolutně neprůhledný a být vyšší,tak bych neviděl totálně nic.
Hele,díval jsem se na to Tvoje Kymco a origo tam je nízký štít a docela si v testu pochvalovali,že je funkční.Hlavně je to naladěný na lepší obtok vzduchu.Každá úprava zasahuje do proudění a pak je průšvih.

Necituj poslední příspěvek viz. pravidla o citaci. Díky Kyblos.
Naposledy upravil KYBLOS dne 25 bře 2017, 10:41, celkově upraveno 1
Důvod: Citace posledního příspěvku

Re: Plexi a turbolence

20 kvě 2016, 08:19

No prave, ono to nizke plexi není uplne spatny,ale jde o to jaky jezdec to testoval :)
mnohem komfortněji se mi jede s tim novym, tedy az na ty turbolence a v testech u te 300 zase vice vychvaluji to vyssi plexi takze ono je otázka kdo to testuje a jakou ma vysku a posez.....

Re: Plexi a turbolence

20 kvě 2016, 09:05

Ahoj,
já jsem teď u svého X-Maxe plexi nejdřív úplně sundal a bylo po turbulencích. Potom následoval takový symbolický sportovní štítek, který snížil nápor vzduchu na tělo a teď jsem (x)max spokojený :) Opravdu záleží spíš na kombinaci výšky jezdce, sklonu a tvaru odtokové hrany plexi, takže deflektor to může a nemusí řešit. Výhodou samo domo deflektoru je cena a možnost neustálého laborování. Přesto si myslím, že nějaké turbulence tam budou vždy. Zkus si někdy za jízdy naopak stoupnout než přikrčit a uslyšíš ten rozdíl. Já byl velmi překvapen, jak málo vadí vítr (ve skůtrových rychlostech) a jak hodně se mi ulevilo od hluku a házení hlavy a celého těla.

Re: Plexi a turbolence

20 kvě 2016, 09:10

Tak tahle varianta mne ještě nenapadla,sundat plego uplne :)
Zitŕa otestuji :)

Re: Plexi a turbolence

20 kvě 2016, 10:10

Moje dosavadní zkušenosti: SH150 s origo plexi - turbulence znatelné. SH300 s Givi Airflow - turbulence žádné, nebo neznatelné. Aprilia SRmax - s orig. plexi mi táhlo na krk, s vyšším Givi to šlo do přilby, ale bez turbulencí. Integra s orig. plexi - vítr do přilby, s nástavcem Givi Airflow jde vítr okolo, nebo nad, bez turbulencí. Ale co doporučit v Tvém konkrétním případě - to je otázka pro odborníky z aerotunelu :)
Odeslat odpověď