Plánované nízkoemisní zóny versus skútry a motorky

Volná diskuze o skútrech, která tématicky nespadá do žádné z výše uvedených kategorií.

Plánované nízkoemisní zóny versus skútry a motorky

Příspěvekod pan.smith » 29 čer 2012, 09:35

Tak máme první příspěvek do mlýna:

Nízkoemisní zóny budou platit i pro motorkáře. V Evropě je to rarita

http://ekonomika.idnes.cz/nizkoemisni-z ... nomika_brd
Aktuálně: Gilera Runner 200 ST
Dříve: Piaggio NRG MC2; Gilera Runner 50 SP

Obrázek
Uživatelský avatar
pan.smith

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 328
Registrován: 13 kvě 2009, 18:16
Bydliště: Praha 8
Skútr / moto: Gilera Runner 200 ST (2011)

Re: Plánované nízkoemisní zóny versus skútry a motorky

Příspěvekod foky » 29 čer 2012, 09:38

Mě se "líbí", jak nejdřív schválej 125ccm skútra k "B"čku, aby se ulevilo městům v dopravě a zárověň k tomu vymyslej tohle :mrgreen:
| Life is better with MY KTM | Žijte naplno...tenhle kolotoč jede jenom jednu jízdu...
Uživatelský avatar
foky

2500+
 
Reputace: 176
Příspěvky: 4039
Registrován: 08 dub 2010, 08:38
Bydliště: Praha - nejlepší město v ČR
Skútr / moto: KTM 1090 Adventure

Re: Plánované nízkoemisní zóny versus skútry a motorky

Příspěvekod saimon1 » 29 čer 2012, 09:51

Tak vše je o penězích :roll: :evil: Zase chcou dobře vydělat.
Fotoalbum | Motorkáři |
Bylo: Stadion S11 a S22 (S22 mám pořád doma), Jawa pařez 50, Pionýr 20 (21), Babeta 1, Jawa 250 kývačka, Skútr (BMC) Benzhou B10, Access Motor Max 250, Suzuki LT-A 750 King Quad 4x4, Suzuki Burgman 125. Nyní Piaggio Mp3 500 LT Business.
Uživatelský avatar
saimon1

1000+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 1389
Registrován: 14 črc 2007, 08:50
Bydliště: Dubňany
Skútr / moto: Piaggio MP3 500 LT Touring BUSINESS v bílé perleti
Tuning / úpravy: Nosič a zadní box KAPPA 46N, blástry, reflexní pásky na bocích, poziční LED osvětlení a LED pod sedlem, ve předu zásuvka 12V, textilní brašna, vyhřívání gripů, stupačky ve předu, blatník nad zadním kolem.

Re: Plánované nízkoemisní zóny versus skútry a motorky

Příspěvekod Winterwolf » 29 čer 2012, 10:32

Já si naopak myslím že je to vymyšlené velice dobře, ale ne pro řidiče :evil:

Když už teda narvem lidi na skutry tak nám do centra bude jezdit méně aut tak jim taky uděláme plaketky :arrow: Každý si holt zaplatíme výpalné abychom mohli do centra :roll:

Spíš nechápu tohle dělení :

Kód: Vybrat vše
Známky budou pro motorky dvě: pro stroje vyrobené před rokem 1993 a po něm.


Spíš by to mělo být motorky s katalizátorem a bez aby v tom byl alespoň malý závan ekologie :!:
Lukas
EX Huatian HT50QT-16 EX Yamaha VP300 Versity EX Honda SH 150 EX Yamaha Majesty 180

Honda SH300i
Obrázek
Uživatelský avatar
Winterwolf

Moderátor
 
Reputace: 197
Příspěvky: 2901
Registrován: 11 dub 2010, 20:13
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Honda SH300i /Honda PCX 125
Tuning / úpravy: Vyhrivane hefty, deka, a jeste par dalsich...

Re: Plánované nízkoemisní zóny versus skútry a motorky

Příspěvekod pan.smith » 29 čer 2012, 10:34

Kluci, já se trochu bojim, aby nakonec to nedopadlo tak, že si známku budou muset pořizovat i lidi s elektro skútry, protože ten má taky motor.
Aktuálně: Gilera Runner 200 ST
Dříve: Piaggio NRG MC2; Gilera Runner 50 SP

Obrázek
Uživatelský avatar
pan.smith

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 328
Registrován: 13 kvě 2009, 18:16
Bydliště: Praha 8
Skútr / moto: Gilera Runner 200 ST (2011)

Re: Plánované nízkoemisní zóny versus skútry a motorky

Příspěvekod keto » 29 čer 2012, 15:19

Smysl toho datumu mi taky uniká,spíš bych pochopil členění podle plnění euro I až III :roll: .Jenom čekám až to zavedou i na motorové sekačky a křovinořezy :mrgreen: :mrgreen:
Uživatelský avatar
keto

1000+
 
Reputace: 70
Příspěvky: 1142
Registrován: 24 zář 2010, 07:45
Bydliště: Ludgeřovice
Skútr / moto: Forza 350, NC 700X, SH 300i, Aprilia Scarabeo 200i

Re: Plánované nízkoemisní zóny versus skútry a motorky

Příspěvekod _Tom_ » 01 črc 2012, 11:27

dodnes nedokázali žádnými předpisy odstranit ze silnic stará auta jako trabanty, škodovky a co já vím. dodnes se občas objevuje tydýt s olejem u pumpy. a kolik je to let se to snaží omezit. a na druhou stranu tu řeší nálepky pouze nových moto kdy z výfuku vyletí místo čmoudu motýl
Galerie fotek | Profil motorkáři.cz
nyní: Honda Vision 110 - najeto 7 000km | Honda NC750X - najeto 21 000km

dříve: Honda SH300 - najeto 41 000km | Honda PS125 - najeto 22 000km
Uživatelský avatar
_Tom_

Moderátor
 
Reputace: 98
Příspěvky: 3946
Registrován: 04 kvě 2009, 14:49
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda

Re: Plánované nízkoemisní zóny versus skútry a motorky

Příspěvekod malincik » 01 črc 2012, 12:10

Nějaká nálepka nic neřeší. Na co se použijí peníze takto získané? Použijí je snad na dotací elektroskútrů nebo elektroaut? a kdo si koupí elektrovehikl? Bude na něho mít zase jen ten, který má na auto s nejvyšší emisní třídou. Ti chudší si zaplatí odpustek a budou nám čmoudit dál. Je to jen další kamuflované odírání lidí, aby se mohlo vesele rozhazovat. Uvítal bych, jako řidič, který často jezdí, aby na okraji města bylo parkoviště za rozumnou cenu, t.j. na den tak cca 80-100Kč a aby parkovací lístek současně platil jako volná jízdenka na MHD. Pak bych milerád zaparkoval a neotravoval se v kolonách a smogu. Ale to ne, my pronajmeme parking vychcánkům, dalším narveme do správy MHD, a všichni z toho rvou co se dá...
Renault Espace IV 2.0T pro rodinu, Gilera Nexus 500i.e. pro mne. Na fotovýlety přibaluji Pentax K-7 a plnou brašnu fotoharampádí.
Najeto: celkem dost, ročn tak 12-15 tis. na Nexusovi a tak 30-40 tis Espacem. Pěšky jen do hospody přes cestu:-)) na KOFOLU!
Uživatelský avatar
malincik

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 138
Registrován: 02 dub 2011, 07:14
Bydliště: olomoucko, obec Výkleky
Skútr / moto: Gilera Nexus 500ie
Tuning / úpravy: lak drásaný asfaltem

Re: Plánované nízkoemisní zóny versus skútry a motorky

Příspěvekod KubaD » 01 črc 2012, 12:35

Souhlasim plne s 8steve.
Ono jedine tohle aspon trochu omezi vjezd do center. Na stare auta a moto bych tu znamku dal v cene nove motorky, je hruza, co dnes u nas jezdi po cestach. Pritom novy skutr 50ccm nic nestoji
KubaD

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 9
Registrován: 26 črc 2010, 19:42
Bydliště: Ostrava-Muglinov
Skútr / moto: Aprilia Atlantic 500 Sprint

Re: Plánované nízkoemisní zóny versus skútry a motorky

Příspěvekod manet125 » 01 črc 2012, 13:50

Kubo, jsi trošku mimo. Proč bych měl, podle tebe, platit dardu za veterána z roku 1964. Mám si ho vystavit a nejezdit na něm, nechat sešrotovat? Než něco napíšeš, popřemýšlej.
Kolik mají nalítáno Manety nikdo nezjistí, ale já na nich asi 48000km.
Xciting 20000km, z toho já 17400km
Kymco club
Uživatelský avatar
manet125

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 106
Registrován: 04 zář 2010, 23:04
Bydliště: Blansko
Skútr / moto: 2x Manet S125, Xciting 500iR
Tuning / úpravy: Vysoké plexi

Re: Plánované nízkoemisní zóny versus skútry a motorky

Příspěvekod keto » 01 črc 2012, 15:17

Ano veteráni jsou krásná věc a bohulibá vášeň,ale zároveň si musíme uvědomit,že při dnešní hustotě provozu,kdyby všichni vyrazili v trabantech tak ve vetších městech jsou všichni mrtví :lol: :mrgreen: ,veterán má mít spešl spz a jezdit jen na veteránských akcích,né v běžném provozu.Co se týče v přísnosti ohledně členění dle "euro" jsem téhož názoru co 8steve a co se týče starších strojů tak řešit parkovišti jak psal malicik.Ale výmysly jako emise na stk,eko daň při přepisu a teď nově ekoodpustek je jen tahání peněz z lidí,který absolutně nic neřeší.Nemluvě o těch,co vyhodí v honbě za vyšším výkonem katlyzátor,a celý výfuk nakradí kusem trubky pro lepší zvukovou kulisu :shock: :roll: :mrgreen:
Uživatelský avatar
keto

1000+
 
Reputace: 70
Příspěvky: 1142
Registrován: 24 zář 2010, 07:45
Bydliště: Ludgeřovice
Skútr / moto: Forza 350, NC 700X, SH 300i, Aprilia Scarabeo 200i

Re: Plánované nízkoemisní zóny versus skútry a motorky

Příspěvekod Jimmy » 02 črc 2012, 06:50

8steve píše:já to podporuju. je to lepší než drátem do oka. je potřeba to řešit. není možný nechat po městech jezdit 2T, starý diesly bez DPF a benzíny bez katu. když se podívám na monžství emisí ve výfukových plynech. tak pro mě je přijatelný až benzín od EU4, motorka EU3 a nafta EU5. ve městech je doprava dominantním zdrojem znečištění a jsem pro její modifikaci tímto způsobem. Rozhodně lepší, než různý dem..... projekty na "zklidňování dopravy (čti likvidaci) nebo zpoplatněný vjezd do širších center měst a podobně.

toto je jeden z mála rozumných návrhů. a kdybych měl debatovat o nastavených parametrech, tak řeknu, že jsou ještě příliš mírný.

Doufám, že takto přísný návrh budeš chtít aplikovat i na sebe:
Phantom Max - Euro 2
Inova - Euro 2

Takže doufám , že přestaneš na svých "zastaralých" skútrech otravovat ovzduší ve městě a pořídíš si raději něco moderního :!:

Současný návrh, že by motorkář měl mít emisní známku v kapse vedle techničáku, ve kterém je napsaný ten samý údaj je zcela nesmyslný.

Druhá věc je, že v Německu byl po zavedení emisních zón naměřen nulový rozdíl, takže nesmyslný je celý návrh sám o sobě, protože nic nezlepší.
Naposledy upravil KYBLOS dne 26 bře 2013, 16:51, celkově upraveno 1
Důvod: Úprava neslušných výrazů
Zontes 310M Obrázek, dříve Runner 50 Purejet, Runner ST200
Uživatelský avatar
Jimmy

250+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 316
Registrován: 28 bře 2010, 00:20
Skútr / moto: Zontes 310M/ Dříve Gilera Runner Purejet 50/ST 200

Re: Plánované nízkoemisní zóny versus skútry a motorky

Příspěvekod TUNER » 02 črc 2012, 08:47

No,taky myslim že se to,proč se to "jakoby" dělá,moc nezlepší...a to ovzduší v centrech. Jen se vyberou prachy a ty zase skončí v něčí kapse.....nebo krabici od vína.... :cry:
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Plánované nízkoemisní zóny versus skútry a motorky

Příspěvekod aumirek » 02 črc 2012, 09:45

já s tím taktéž souhlasím pouštět v dnešní době do provozu 2 takty a staré naftáky je čin hodný rozvojových zemí.Druhá věc je že nakonec ty peníze mohou opravdu skončit v krabici od vína což také patří rozvojové a nekulturni zemi.A mimochodem žiji v klimkovicích takže se mne to týká a při koupi skutru byla jasná volba 4 takt.I když u aut je to otázka peněz tak u skutru už ne.
aumirek

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 302
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Klimkovice
Skútr / moto: Biagini Tiger
Tuning / úpravy: zatím nic a asi to tak zustane

Re: Plánované nízkoemisní zóny versus skútry a motorky

Příspěvekod keto » 02 črc 2012, 11:00

Jen takový malý dodatek.Podíl motorek na celkovém znečištění je tak malý,že kdyby je zakázali úplně,tak by se to ani nepoznalo,spíše by se to asi ještě zhoršilo,protože by mnoho lidí místo na moto jeli autem a né hromadnou dopravou a nemluvě o tom,že inverze bývají v obdobích,kdy na moto jezdí jen málokdo a taky asi proto jsou v Německu od těchto karet motocykly osvobozeny a tak by to měli udělat i u nás,ikdyž si myslím,že celý ten systém je jen na naplnění něčích kapes, nic víc,v kvalitě vzduchu se to nepromítne vůbec :roll:
Uživatelský avatar
keto

1000+
 
Reputace: 70
Příspěvky: 1142
Registrován: 24 zář 2010, 07:45
Bydliště: Ludgeřovice
Skútr / moto: Forza 350, NC 700X, SH 300i, Aprilia Scarabeo 200i

Další

Zpět na Diskuze o skútrech

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků

cron