8steve píše:Jimmy píše:Doufám, že takto přísný návrh budeš chtít aplikovat i na sebe:
Phantom Max - Euro 2
Inova - Euro 2
nejdřív si zjisti fakta a potom plácej innova je Euro 3 a Phantom má Euro 2 jenom kvůli věku. Každý skútr s katalyzátorem splní euro 3 s prstem v nose. Ale to bys musel zapojit to co nosíš na krku, případně alespoň provětrat pana googla ...
Nemám Innovu ani Phantoma a tak jsem právě hodil dotaz do google a na prvních místech byly odkazy s EURO 2 pro Innovu. Ráno jsem neměl čas to víc kontrolovat, musím taky občas do práce.
Nicméně na nesmyslnosti celého nařízení to nic nemění. Pokud to nebude platit pro místní obyvatele v zóně a lidi tam pracující, tak už to bude úplný nesmysl. Jednak kolik aut neplnící žádnou euro normu běžně potkáváte ? Už bývá ve větších městech trochu problém potkat už jen Favority a to i Favority od roku 1993 měli katalizátory. A když už nějakého "veterána" bez katalyzátoru potkáte, tak kolik z nich pojede jako tranzit a nebude místní (tj. kolik asi starších aut jezdí pravidelně delší trasy a ještě se nerozpadli ani si jejich majitelé na delší trasy nepořídili něco lepšího ? ). Ohledně 2T tak Warburga ani Trabanta už jsem opravdu hodně dlouho v provozu nepotkal a jediný 2T co lze občas potkat je 50ccm skútr nějaké lepší značky. Ale protože většina prodávaných 50tek jsou čínské 4T, tak ani těch 2T skútrů nepotkáte tolik.
Ve výsledku tedy po zavedení emisních zón lze očekávat stejný výsledek jako v Německu. Vliv na ovzduší se bude limitně blížit nule.