Plánované nízkoemisní zóny versus skútry a motorky

Volná diskuze o skútrech, která tématicky nespadá do žádné z výše uvedených kategorií.

Re: Plánované nízkoemisní zóny versus skútry a motorky

Příspěvekod Jimmy » 02 črc 2012, 17:15

8steve píše:
Jimmy píše:Doufám, že takto přísný návrh budeš chtít aplikovat i na sebe:
Phantom Max - Euro 2
Inova - Euro 2

nejdřív si zjisti fakta a potom plácej :roll: innova je Euro 3 a Phantom má Euro 2 jenom kvůli věku. Každý skútr s katalyzátorem splní euro 3 s prstem v nose. Ale to bys musel zapojit to co nosíš na krku, případně alespoň provětrat pana googla :mrgreen: ...

Nemám Innovu ani Phantoma a tak jsem právě hodil dotaz do google a na prvních místech byly odkazy s EURO 2 pro Innovu. Ráno jsem neměl čas to víc kontrolovat, musím taky občas do práce.

Nicméně na nesmyslnosti celého nařízení to nic nemění. Pokud to nebude platit pro místní obyvatele v zóně a lidi tam pracující, tak už to bude úplný nesmysl. Jednak kolik aut neplnící žádnou euro normu běžně potkáváte ? Už bývá ve větších městech trochu problém potkat už jen Favority a to i Favority od roku 1993 měli katalizátory. A když už nějakého "veterána" bez katalyzátoru potkáte, tak kolik z nich pojede jako tranzit a nebude místní (tj. kolik asi starších aut jezdí pravidelně delší trasy a ještě se nerozpadli ani si jejich majitelé na delší trasy nepořídili něco lepšího ? ). Ohledně 2T tak Warburga ani Trabanta už jsem opravdu hodně dlouho v provozu nepotkal a jediný 2T co lze občas potkat je 50ccm skútr nějaké lepší značky. Ale protože většina prodávaných 50tek jsou čínské 4T, tak ani těch 2T skútrů nepotkáte tolik.

Ve výsledku tedy po zavedení emisních zón lze očekávat stejný výsledek jako v Německu. Vliv na ovzduší se bude limitně blížit nule.
Zontes 310M Obrázek, dříve Runner 50 Purejet, Runner ST200
Uživatelský avatar
Jimmy

250+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 316
Registrován: 28 bře 2010, 00:20
Skútr / moto: Zontes 310M/ Dříve Gilera Runner Purejet 50/ST 200

Re: Plánované nízkoemisní zóny versus skútry a motorky

Příspěvekod aumirek » 02 črc 2012, 17:32

8steve píše:no nic proti, ale jediný, kdo se tu opírá o ekologii je malincik. mně je ekologie naprosto volná a žádný ideály mě nezajímají. tenhle svět se prostě opačně ze dne na den otáčet nezačne i kdybychom se všichni postavili na hlavu. na to jsme malý páni. a ti co to v rukou mají sledují naprosto jiný cíle. proto se v rámci svých možností starám jenom o to co mě a moje blízké pálí. takže ano, lodě kouřící na moři jsou mi volný, výfuky pod okny mě žerou. kapitalistický fungování společnosti nechávám koňovi, má větší hlavu. s tím nehnu. a ano, v principu souhlasím s malincikem, ale prostě jedním dechem dodávám, že je to marný a je třeba se starat o to, co jde ovlivnit

teda já nejsem ekolog ani náhodou přesto tak hloupej a to ti lichotím názor jen tak někdo nevyplodí.Ekologie je ti volná a staráš se jen o to co tebe páli a po mě potopa.Ale ten tvuj mozek už nepobral že pokud budeš dýchat ten sajrajt tak to odneseš i ty.Ono vše se nedá omezit nebo zrušit přesto člověk by měl mít nějakej ten rozum a neničit vše někdy uplně zbytečně jen pro svou arogantnost a lenost.Jeden příklad u nás je trafika od ní 50 či 70 metru hezké parkoviště.Přesto 90 procent zákazníku co přijede autem zastaví arogantně přímo naproti a pod značkou zákaz zastaveni.No přeci on nepujde pěšky 50 metru.
aumirek

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 302
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Klimkovice
Skútr / moto: Biagini Tiger
Tuning / úpravy: zatím nic a asi to tak zustane

Re: Plánované nízkoemisní zóny versus skútry a motorky

Příspěvekod aumirek » 02 črc 2012, 17:47

já tě chápu také jiné názory bude mít mladej jinej starej jiný názor bude mít kdo žije bokem a jiný ten co žije v místě kde se nedá dýchat.Ale tvuj názor co jsi napsal je uplně mimo chápáni normálního člověka
aumirek

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 302
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Klimkovice
Skútr / moto: Biagini Tiger
Tuning / úpravy: zatím nic a asi to tak zustane

Re: Plánované nízkoemisní zóny versus skútry a motorky

Příspěvekod aumirek » 02 črc 2012, 18:05

v podstatě velice málo celkem nic to znamená neleju do kanálu olej nepálím pet lahve snažím se topit rozumným palivem v rámci mých fin. možnosti schvaluji a dodržuji byt nepopulárni nařízeni a taktéž nejsu línej jít 5 minut nebo pod pěšky.Ale ono ani nejde co kdo dělá ale jakej má názor a ten tvuj byl sakra blbej.A to zelené mám za ekoteroristy nicméně všeználka a otce tunelářu co rozumí té ekologii také nemusím.Vše je třeba dělat s rozumem a že je něco třebas dělat je víc než jisté.
aumirek

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 302
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Klimkovice
Skútr / moto: Biagini Tiger
Tuning / úpravy: zatím nic a asi to tak zustane

Re: Plánované nízkoemisní zóny versus skútry a motorky

Příspěvekod malincik » 02 črc 2012, 19:15

No tak už jste se poškorpili, ale pořád jsem se v diskuzi nedočetl to, co mě zajímá: a to je, jak se naloží s výnosem této (ať chceme nebo ne) ekodaně. Přispějí těm, co donesou doklad o zrušení neekologického vraku na koupi nového vozidla? Nebo jim za to, že nebudou čmoudit koupí celoroční předplatné na MHD? A nebo je nechají, ať čmoudí dál, hlavně ať je obecní kasička plnější. Hádám, že je všem jasné jak to dopadne. Ti co jsou normální, a záleží jim na tom, v čem žijí, už dávno ekologicky nezávadné auto, motorku, kotel a další věci mající vliv na životní prostředí používají a mají. Ti hloupější půjdou ve stádu, zaplatí odpustek a budou si myslet, že udělali něco pro okolní svět. Bláhoví... Opakuju, že všechno je to penězích: příklad za všechny-emisní povolenky pro elektrárny - jenom šmelina z níž má zisk ČEZ. Takže jednotlivec se může chovat zodpovědně a ušlěchtile, může třídit, a jánevímco, ale tady jsou velcí hráči, kterým je košile (jejich zisk) vždy bližší, než kabát. I když je jasné, že ušlechtilé chování jednotlivců je nanejvýš žádoucí. Takže já bych toho nechal a spolu s ostatními motorkáři bych vznesl dotaz na příslušný úřad, jaký je smysl poplatků, kam půjde výnos a jestli někdo opravdu vyhodnotí, jestli je smysl poplatku naplněn a ukáže nám jasná čísla. Za naše prachy na to máme právo.
Renault Espace IV 2.0T pro rodinu, Gilera Nexus 500i.e. pro mne. Na fotovýlety přibaluji Pentax K-7 a plnou brašnu fotoharampádí.
Najeto: celkem dost, ročn tak 12-15 tis. na Nexusovi a tak 30-40 tis Espacem. Pěšky jen do hospody přes cestu:-)) na KOFOLU!
Uživatelský avatar
malincik

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 138
Registrován: 02 dub 2011, 07:14
Bydliště: olomoucko, obec Výkleky
Skútr / moto: Gilera Nexus 500ie
Tuning / úpravy: lak drásaný asfaltem

Re: Plánované nízkoemisní zóny versus skútry a motorky

Příspěvekod aumirek » 02 črc 2012, 19:40

malinčik ano souhlasím s tebou nicméně já říkám že s tím sice souhlasím a doufám že nějakej přínos lidem co tam žijí to přinese.Na druhou stranu jsem také přesvědčen že ty vybrané peníze se vytunelují případně připadnou nějakému lobistovi a pod.Ale s tím už asi nic neuděláme.
A pro steve ano činy jsou duležité a uznávám že moc toho neudělám nicméně snažím se hlavně pokud mě to nic nestojí jen trošku námahy.Kdežto ty říkáš ekologie je mi naprosto volná což je opravdu extrém a dá se pod tím představit ledacos.Taktéž souhlas že jedinec nic nezmuže přesto to říct tak jak jsi řekl je opravdu moc hloupé.Nechci se dožít ale přijde doba že dopadnem jak v japonsku že bez roušky se neodvážíš jít ven
aumirek

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 302
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Klimkovice
Skútr / moto: Biagini Tiger
Tuning / úpravy: zatím nic a asi to tak zustane

Re: Plánované nízkoemisní zóny versus skútry a motorky

Příspěvekod malincik » 02 črc 2012, 19:54

No ale na to nepotřebuju odpustkovou známku, ale jednoduchou dopravní značku, která zákáže vjezd vozidlům s určitou emisní třídou dle techničáku. A je to.
Renault Espace IV 2.0T pro rodinu, Gilera Nexus 500i.e. pro mne. Na fotovýlety přibaluji Pentax K-7 a plnou brašnu fotoharampádí.
Najeto: celkem dost, ročn tak 12-15 tis. na Nexusovi a tak 30-40 tis Espacem. Pěšky jen do hospody přes cestu:-)) na KOFOLU!
Uživatelský avatar
malincik

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 138
Registrován: 02 dub 2011, 07:14
Bydliště: olomoucko, obec Výkleky
Skútr / moto: Gilera Nexus 500ie
Tuning / úpravy: lak drásaný asfaltem

Re: Plánované nízkoemisní zóny versus skútry a motorky

Příspěvekod aumirek » 02 črc 2012, 20:02

ale jo v tom naprosto souhlasím nicméně netuším co ta známka má stát ale slyšel jsem že bude za nějakej manipulační poplatek či i zdarma.Ale jen u aut co tohle maj asi v techničáku zapsány ty emise u některých a hlavně dovozu co u nás běžně nejezdí to bude horší.Popravdě ta známka není odpustek ale doklad o ekologickosti daného vozu alespon myslím.A jak říkám osobně s tím souhlasím ač bydlím 3 km od klimkovic a nepracuji tam tudíž ta známka se bude týkat i mne.A nakupovat jezdím převážně tam
Ps a ta značka by asi nefungovala ne všechny auta maj tu emisní třídu zapsanou.
aumirek

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 302
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Klimkovice
Skútr / moto: Biagini Tiger
Tuning / úpravy: zatím nic a asi to tak zustane

Re: Plánované nízkoemisní zóny versus skútry a motorky

Příspěvekod foky » 02 črc 2012, 20:41

Kód: Vybrat vše
V Česku je podle údajů AutoSAP už kolem 90 tisíc aut, která mají na předním skle známku z Německa. I když je systém německých známek takřka identický, v Česku zatím platit nebudou. Takže řidiči budou mít ještě omezenější výhled z vozu: spolu s dálničními známkami či parkovacími kartami může být na předním skle pět i více nálepek.


O kompatidebilitě bych tady asi nemluvil :mrgreen:
| Life is better with MY KTM | Žijte naplno...tenhle kolotoč jede jenom jednu jízdu...
Uživatelský avatar
foky

2500+
 
Reputace: 176
Příspěvky: 4039
Registrován: 08 dub 2010, 08:38
Bydliště: Praha - nejlepší město v ČR
Skútr / moto: KTM 1090 Adventure

Re: Plánované nízkoemisní zóny versus skútry a motorky

Příspěvekod Jimmy » 02 črc 2012, 20:53

aumirek píše:Nechci se dožít ale přijde doba že dopadnem jak v japonsku že bez roušky se neodvážíš jít ven

V Japonsku jsem strávil celkem cca 1,5 roku, takže tohle musím upravit na pravou míru, neboť je jak z rádia Jerevan.

Ano, Japonci poměrně často chodí venku nebo i v místnostech s rouškou přes pusu. V 99% má rouška na puse pouze jeden ze dvou důvodů.
1. Její nositel je nachcípaný či přímo nemocný (chřipka atd.) a přesto chodí do práce a nechce nekazit své spolupracovníky a ostatní lidi které potká. Lepší by sice často bylo kdyby na pár dnů zalehl do postele, ale to není jejich styl.
2. Její nositel je sice zdravý, ale okolo zuří chřipkové epidemie a tak se snaží zdraví zůstat. Nosí tedy masku jako ochranu proti virům, bacilům ale ne proti emisím.

Dnešní Japonec tedy rozhodně nenosí roušku jako ochranu proto špatnému vzduchu způsobenému dopravou a to přesto, že doprava tam je nesrovnatelně hustší než u nás. Toto jsem vysledoval ve druhém největším městě Japonska Osace, kde v celé oblasti žije cca 8 milionů lidí.
Zontes 310M Obrázek, dříve Runner 50 Purejet, Runner ST200
Uživatelský avatar
Jimmy

250+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 316
Registrován: 28 bře 2010, 00:20
Skútr / moto: Zontes 310M/ Dříve Gilera Runner Purejet 50/ST 200

Re: Plánované nízkoemisní zóny versus skútry a motorky

Příspěvekod tatík » 02 črc 2012, 21:19

tuto známku mám v práci na tahači.Jezdil jsem do Německa do Aalenu,kde se projíždí touto zonou.Pokud se pamatuju,mají čtyři skupiny emisí,rozlišené barvou,zelená je nejvyšší,čili EURO 5.V praxi je to tak,že se dojde na STK,kde podle TP vystaví známku s SPZ konkrétního vozidla,na kamion stojí tuším 300 kč a platí po celou dobu životnosti vozidla.Známka je to pro to,aby bylo možno kontrolovat jednoduše vozidla a ne je stavět a hledat v OTP emisní třídu.Pro daný úsek je na začátku normální dopravní značka s barevným vyznačením.Pokud je tam např.žlutá,znamená to,že tam mohou vozidla označená žlutou nálepkou(euro3-4) a nebo zelenou,(euro 5)která je vyšší.Ostatní,tedy horší emisní třídy,tuším bílá a červená tam nesmí.Konec useku je opět označen dopravní značkou.Nejsem si už jistý,ale nejhorší je snad bílá,což jsou auta bez katalyzátoru a červená,to jsou s neřízeným,obě tyto skupiny se už v Německu snad ani nevyskytují,čili to omezení se týká jen minimálního počtu lidí.Pokud se budeme bavit o vozidlech do pětti let stáří,s největší pravděpodobností se jejich majitelů žádné omezení nedotkne a zřejmě ani trochu starších,omezení jen na zelenou jsem snad v Německu ani neviděl
bylo Jawa O5-10000 km,Jawa 20-3000 km,nová Babeta 210- 6100 km,Jawa 50 Mosquito 585-14700 km,nový Yuki Matrix 50- 6500 km,Suzuki Burgman 400 K4-35456 km,Honda SW-T 600 7000 km,nová Honda Forza 300
tatík

1000+
 
Reputace: 92
Příspěvky: 1453
Registrován: 25 bře 2011, 16:41
Bydliště: Potkáte mě u Kolína
Skútr / moto: nová Honda CB500X model 2023
Tuning / úpravy: kufr SHAD,držák na mobil,zásuvka 12V,hlavní stojan a nástavečky pro rozšíření zrcátek

Re: Plánované nízkoemisní zóny versus skútry a motorky

Příspěvekod aumirek » 02 črc 2012, 21:49

steve viděl jsem ty respirátory i v japonsku ale to je nakonec jedno skrátka bych se toho nechtěl dožít u nás.A došlo mi že bavit se o odpustcích za vjezd je holá hovadina.Tak to opravdu nefunguje.Ty si opravdu nebudeš moct koupit známku například pro trabanta ten tam nebude moct jet.Ale známku co dokazuje že tvé vozidlo splnuje limit což s odpustkem nemá nic společného
aumirek

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 302
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Klimkovice
Skútr / moto: Biagini Tiger
Tuning / úpravy: zatím nic a asi to tak zustane

Re: Plánované nízkoemisní zóny versus skútry a motorky

Příspěvekod janon » 02 črc 2012, 22:12

Kdyz pominu smysluplnost teto veci. Druha vec, ktera mne v dobe elektronizace a digitalizace pripada zvlastni, je system vylepovani nalepek v dobe exisitence kdejake databaze, centralnich registru a podobne, za chvili budou auta a moto polepene jak vanocni stromek. Proste podle mne, si zase kamos nejakeho politika, co ma tiskarnu zaloboval a bude tisknout nalepky na emise, na dalnice atd. atd. Je to proste zoufaly pokus o dalsi tahani penez z nasich kapes a nema to ani koncepci ani motivacni prvky. za chvili budem mit na aute nalepku, ze je auto obuto do ekologickych pneu, dalsi nalepka bude, ze je nalakovano ekologicky nezavadnym lakem, ze ma zdravotne nezavadne sedacky atd.. Proste zoufalost bej sebemensi kocepce. :roll:
bylo Honda Lead 100 najeto 40 000 km (ja 12 000)
bylo Yamaha Majesty 400 najeto 206 000 km (ja 136 000)
bylo Honda Silver Wing 600 najeto 110 000 km (ja 92 000)
nyní Yamaha T Max 560 najeto 27 000 km (ja 14000)
Uživatelský avatar
janon

2500+
 
Reputace: 195
Příspěvky: 2745
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Praha

Re: Plánované nízkoemisní zóny versus skútry a motorky

Příspěvekod sedli » 03 črc 2012, 11:12

IMHO, kde berete ty údaje, do jaké EURO skupiny patří Váš model skútru? Dík.
Bylo : Piaggio Hexagon 125 LX 1996, Honda PCX 125 2011, Suzuki GSX-F, Kawasaki Versys 650.
Nyní : Kentoya HAMMER II-i 125
Uživatelský avatar
sedli

1500+
 
Reputace: 27
Příspěvky: 1942
Registrován: 27 črc 2009, 16:03
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Honda PCX 1.generace
Tuning / úpravy: Laděný výfuk IXIL dual HyperLow, vyhřívané gripy Oxford,reflexní proužky na ráfky, LED parkovačky, karbonová fólie na pár dílech, množství originálních škrábanců a prasklin

Re: Plánované nízkoemisní zóny versus skútry a motorky

Příspěvekod homat » 03 črc 2012, 12:05

Někdy kolem roku 1995 - 1996 byly buď výrobcem nebo při registraci udělovány zelené známky na S2, které se lepily na čelní sklo. V podstatě to bylo to samé co se dnes s velkou slávou objevuje. Cílem bylo zamezení přístupu vozidel do center měst v případě, že je vyhlášen stav zhoršeného stavu ovzduší. Mám pocit, že tento stav byl vhlášen v Praze všeho všudy jednou (spíše cvičně) a pak tato asi logická úvaha zcela utichla a vytratila se. Nevím zda na tom měl¨podíl lobing nějaké automobilky. Teď se vymýšlí hovadiny, pro známku si někam poběžím, i když například při registraci nového vozidla dodám veškeré údaje odpovídajícímu orgánu přímo pod nos (připadá mi to jako vyplňování dotazníku sčítání lidu, rok před tím jsme oběhávali veškeré úřady kvůli stavebním povolením a oni se mne pak zeptají jestli mám kuchyň nebo čím topím).
Pokud nejsou pro motorky měřeny emise, tak si logicky nemůžu představit, že je někdo bude nějakou formou vyžadovat a to ještě ne na základě plněné normy, ale určením roku výroby.
V neposlední řadě je zcela zřejmé, že o řešení ekologie vůbec nejde, ale o naplnění státní / obecní kasy. Pokud je internet plný nabídek pokoutných firem, které nabízí odstranění katalyzátorů, filtrů pevných částic nebo chip tuning na vozidla určená pro běžný provoz, tak je někde chyba. Jakákoliv z uvedených úprav je změnou homologace a zatím jsem si nevšiml, že by si nějaký "šikula" své zvěrstvo nechal homologovat (ono by to ani nešlo). A pokud se podívám na seznam aut, u kterrých tito odborníci úpravy provedli, a které si ještě většinou vyfotí a přidají na své stránky, tak to jsou všechno E4 a E5 vozidla, které jsou pro centra měst to "nejlepší". Z mého pohledu bych nechal dožít cokoliv co má kola, pokud je tomu věnována potřebná údržba a pokud se bude důsledně kontrolovat plnění emisí. Na druhou stranu bych netoleroval uvedené úpravy vozidel, pokud nemají homologaci.
homat

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 71
Registrován: 07 črc 2011, 14:05
Skútr / moto: aprilia Mana 850

PředchozíDalší

Zpět na Diskuze o skútrech

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků

cron