Volná diskuze o skútrech, která tématicky nespadá do žádné z výše uvedených kategorií.
06 říj 2015, 20:57
Ano, první vlaštovky v parkování pro moto se objevují i v Česku. Např. parkoviště u výstaviště Floria, Kroměříž, zde je také koutek pro moto a na rozdíl od automobilů se za parkování neplatí, teda alespoň letos v květnu jak jsem tam byl, tak za moto nevybírali nic
wp_20150502_13_05_09_pro__highres.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
06 říj 2015, 21:08
Parkování na chodníku má hodně úhlů pohledu. Parkuji u lampy, kde zůstává 5m průchozí místo! Na skútru vzkazy typu "Prase* neparkuj na chodníku" atp...
Naštval jsem se, začal jsem zabírat místo na 2 auta.... Na jedno místo MOTO na druhé Skútr... brzy se na skútru objevila cedulka "proč neparkuješ na chodníku ty prase* "
Teď nevím komu se zavděčit
Jinak strietwiev a centrum Paříže
Skútry všude, kam oko kamery dohlédne
*prase = náhrada za vulgární výrazy
06 říj 2015, 21:18
Problém je v tom, že v ČR se mnohdy striktně vyžaduje dodržování totálně blbých zákonů.Ne že bych si nemyslel, že to, že motorky nesmějí za splnění nějakých podmínek stát na chodníku podobně jako bicykly či že nějakej pablb má právo ovíněnému cyklistovi na signálce ("= účelové komunikaci") uprostřed polí napařit 50 tisíc pokuty (což činí zcela absurdním oficiální slovní spojení "vinařská stezka"!) je blbost.
Ale tohle je teda (lituji, Timgade) ukázkovej blábol.
Motáš totiž dvě věci do sebe.
PROBLÉM JE V TOM (maximálně)
, ŽE V ČR EXISTUJÍ BLBÉ ZÁKONY. Tečka. Ne to, že se v ČR vyžaduje dodržování zákonů
Každej tady furt vykřikuje, že chce, aby byl u nás právní stát - a pak z něj vypadne tohleto... Pokud si budeme každý myslet, že "zákon, který se někomu (a komu? Mně? Jednomu policajtovi? Pepkovi odvedle od koz?) zdá blbej, se nebude dodržovat", se z té řiti nikdy nevyhrabeme.
Odpusťte mi mé naštvání, ale nemohl jsem si pomoci.
27 led 2016, 03:16
Ahojte po čase, moje SH je v "kelu", ale o tom to tady není... uvažuju o koupi něčeho jiného. A prošel jsem si toto vlákno a říkám si - mám vůbec kupovat znovu skútr?
V Brně v centru se teď nově platí za auta do 22:00 (v týdnu). Ano, čtete správně. Většina měst má do 17, popř. 18:00. Brno nově do 22:00! Tak jsem zase začal uvažovat o skútru, ale jestli budou vybírat i skútry, bylo by to opravdu na nějakou akci, třeba jako v té Bratislavě. Slováci jsou v tomto akčnější. No uvidíme, jak se začnou chlapci od MP na jaře chovat. Jsem dost citlivej na selskej rozum a kdyby to začali nějak systematicky vybírat, jdu do takové akce po hlavě, hlavně by nás muselo být hodně (skútrforum, motorkari.cz, různá další fóra, a samo hlavně facebook stránka a sdílení, myslím, že by i nějací bratři Slováci pomohli). Komunita na to je.
Přemýšlím takto nahlas, protože představa, že si koupím skútr z několika pohnutek a jedna z nich je parkování v centru na chodníku, abych nemusel jezdit autem - a oni to začnou vybírat - má pro mě stejný efekt jako červenej hadr na býka. Velmi se toho obávám a jsem na to zvědav. Protože, jak známo, se v naší vlasti musí využít jakákoliv skulinka, která ještě negeneruje zisk a role skútrů ve světě - tedy rychlejší přesun bez zdržení a bezstarostné parkování kdekoliv (s rozumem) - je u nás naopak trestána...
Prosím všechny, kdo bude mít jakoukoliv zkušenost, aby sem hned psali.
..nebo si můžeme všichni koupit elektrokola a hoverboardy...
27 led 2016, 09:42
Tak to je zlý scénar a že Brno je zlatá loď
Na SK nieje problém parkovať na chodníkoch kdekoľvek ale musí sa dodržať zákon a to 1,5m na prechod kočíka a nesmie ináč prekážať ale zatial je to benevolentné a parkovať sa dá prakticky všade.Ale pred tým ako parlament schválil túto výnimku sa dávali aj papuče na motocykle
Však ten skúter je na to aby nezaberal autám parkovacie miesto a aby sa odlahčili cesty vo velkomestách.Všade inde to pochopili a že by Brno išlo opačnou cestou? Keď je to tak,tak im to dlho nevydrží a určite od toho upustia a spravia výnimku.
A ty akože zvažuješ o tom či máš alebo nemáš ísť do skútra?To je snáď jasné nie.Ja by som si nevedel predstaviť fungovať bez tohoto skvelého pomocníka a na miesta kde odmietam chodiť autom by som ináč ani nešiel ako na skútri alebo bicyklom.Bratislava je síce najväčšia dedina aspoň tak sa hovorí v jednom nemenovanom rádiu ale rozťahaná ako moje gate
27 led 2016, 14:53
V Praze 1 mají botičky pro moto? To jsou opravdu tak dementní jako v Brně? Je mi smutno co se v ČR děje.
27 led 2016, 16:08
Dementní jsou všude, kde se dementi vyskytují. A plošné rozložení dementů ve společnosti je myslím (s mírnými odchylkami) celkem rovnoměrné. Nepočítám třeba okolí nočních klubů a diskoték...
Jde pak pouze o štěstí, na koho narazíš
Nicméně jsem na to fakt vědavej... měšěťáci jsou taky různí, ale když pak zavelí velitel, tak oni pak musí. Tak to bylo v Brně už několikráte. Tak se teď tohoto trochu bojím a v případě, že by se to fakt nějak zvrtlo, tak jdu do akce všemi deseti.
27 led 2016, 19:05
Aj keby to bolo hocijak s parkovaním vždy sa dá nejak s tým vybabrať,kto sa bojí nech nechodí do lesa, a v našom prípade nech nesadá na skúter
Všade a to aj v Brne sú platené parkoviská resp. ohradené kontrolované parkovanie kde sa väčšinovou dá prejsť zo skútrom medzi rampou a obrubníkom,a potom zaparkovať tak aby som neobsadzoval box vyhradený pre auto.Parkujem takto často v nákupných centrách ako u nás tak aj v zahraničí a ešte ani raz som s tým nemal problém že by ma niekto naháňal že som nezaplatil.Mnoho krát ma aj sama obsluha vyzvala na tento štýl vjazdu nakoľko nemajú ani lístky pre skúter a keďže im neblokujem žiadne miesto pre auto ani nieje dôvod ho vydávať.
Čo som obdivoval v Británii ako aj v Chorvátsku sú parkoviská alebo ich vyhradené časti len pre motocykle s boxmi označené značkami a kovovými rampami na ich uzamknutie. Možno sa toho dočkáme niekedy v budúcnosti aj u nás/vás.
27 led 2016, 19:31
Tak jsem si jak tu bylo zmíněno dal street view, nejdříve Paříž, potom Miláno viz :
https://www.google.cz/maps/@45.4668692, ... l=en&hl=enProjděte si pár ulic, parkujou všude, kde se dá a mají hodně MOTO stání. Je to dobré si projit i před nákupem stroje z Fr,nebo I, neboť po shlédnutí pár uliček každý zjistí, že je to pro ně pouhý spotřebák a ztratí veškeré iluze o výborné péči, skůtry rozesetý úplně všude a je jedno, jestli chčije, nebo je hezky, jestli je to Tmax, s wing, piagiio (hodně MPtrojek), nebo Lead
27 led 2016, 19:35
V nákupných centrách parkujem aj ja často a keď som zaparkoval v tescu NR. pri stojane na bicykle tak ma securiták vyhnal že mám zaparkovať na miesto pre autá. Keď som sa pýtal na dôvod tak mi povedal že šéfka to zakázala lebo že z motoriek tečie olej. Asi posledná motorka ktorú videla bola nejaká jawa 250 z roku pána...
27 led 2016, 19:42
Z většiny případů je to obyčejná bezduvodna buzerace a nechat skútr na parkovišti pro auta a jít na dvě hodiny do tesca bych asi nedal. A u nás v Plzni je u tesca hodně sirokej chodník
28 led 2016, 21:39
Komfortné parkovanie v Sheffield UK.Kiež by to takto jednoducho mohlo byť aj u nás
IMG_1924.JPG
IMG_1925.JPG
IMG_1927.JPG
IMG_1928.JPG
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
29 led 2016, 00:06
V normálnych krajinách áno
ale nie v ko.kotistane!
29 led 2016, 16:11
Takto to riešime keď jazdíme ako partia a niesu inak označené/vyharadené parkovné miesta pre motocykle.Parkovanie na chodníku by som neriskoval asi nikde , nevieš na akého zle vyspatého príslušníka budeš mať šťastie.
4 v jednom
Odoslané z LG-H440n pomocou Tapatalku
29 led 2016, 18:27
Tak mu treba ukázať toto:
Zákon č. 8/2009 Z. z. o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení upravuje v § 25 povinnosti vodiča týkajúce sa zastavenia a státia vozidla. Podľa § 25 ods. 1 písm. q) tohto zákona vodič nesmie zastaviť a stáť na chodníku okrem prípadu podľa § 52 ods. 2. Podľa § 52 ods. 2 zákona iní účastníci cestnej premávky než chodci nesmú chodník používať; to neplatí, ak dopravnou značkou alebo dopravným zariadením je určené inak alebo ak ide o zastavenie alebo státie vozidla, pri ktorom ostane voľná šírka chodníka najmenej 1,5 m okrem zóny s dopravným obmedzením spočívajúcim v zákaze zastavenia alebo státia a zóny s plateným alebo regulovaným státím.
To je všetko, čo k tejto téme hovorí zákon. Je jasné, že z takto formulovaných ustanovení musia vyplývať určité výkladové nejasnosti pri používaní a interpretácii zákona. Tieto nejasnosti a pochybnosti je možné využívať napríklad takto:
1. Ak vodič ponechá voľnú šírku chodníka 1,5 m, môže zastaviť alebo stáť na akomkoľvek mieste chodníka.
2. Každý ďalší vodič môže zastaviť alebo stáť na inom mieste chodníka než iní vodiči (napríklad jeden na okraji chodníka a druhý pri budove).
3. Voľná šírka chodníka 1,5 m nemusí byť ponechaná v celku, ale môže ísť o súčet voľných plôch chodníka medzi okrajom chodníka, stojacimi autami a budovou.
4. Jazda po chodníku nie je nijakým spôsobom obmedzená alebo regulovaná. Vodič nemá pri jazde po chodníku žiadne povinnosti. Pravidlá cestnej premávky podľa zákona sa na jazdu vozidiel po chodníku nevzťahujú.
5. Na jazdu vozidiel po chodníku alebo iné používanie chodníka vozidlom sa dopravné značky nevzťahujú.
6. Značka B1 „Zákaz vjazdu všetkých vozidiel v oboch smeroch“ a pod. sa vzťahuje iba na vozovku, ale nie na priľahlý chodník.
7. Značka B33 „Zákaz státia“ a značka B34 „Zákaz zastavenia“ sa vzťahuje iba na vozovku, ale nie na priľahlý chodník.