O přidávání biosložek do benzínu toho bylo napsáno již hodně, tak jen k tomu co bylo napsáno tady před několika příspěvky ... předně nikde se neprodává surový benzín. Surový benzín je produktem především primární destilace ropy a je to několik různých benzínů o různých oktanových číslech atd. atd., které se potom mísí na požadované vlastnosti. Benzín co se prodává je víceméně vždy různě aditivovaný (protikorozní přísady celkem až 10 přísad atd.). To co se v poslední době více uplatňuje v aditivici BE jsou detergetní přísady co omezují zanášení nejen nádrže,ale i palivového vedení a v poslední době i spalovacího prostoru.
V přídávání neuvažujte jen líh, ale spíš ETBE.
http://www.petroleum.cz/slovnik.aspx?pid=83Pochopitelně čím více biosložky tím nižší výhřevnost paliva, nižší střed destilační křivky a tím nižší dojezd. Tak s 10% biosložky bude o nějakou tu jednotku procenta nižší dojezd.
Jinak za první republiky u bnás auta hodně jezdila na různé směsky s vysokýmpodílem lihu. No motory té doby teda mají jiný nižší kompresní poměr atd. atd. Proč bylo na území ČR kdysi tolik lihovarů?