Mám vážný záměr provést zjara pokus, neboli experimentum a porovnat spotřebu paliva za následujících podmínek. Suroviny jsou pořízené - karanténa tomu přeje.
Stroj Kymco Downtown 350 s nájezdem 12 tisíc, huštění pneu 1,8/2,2 Bar (doporučené rozmezí dle zatížení je 1,8-2,2 vzadu 2,2-2,5) - vážím 70 kg. Tovární plexi s deflektorem.
Oleje a přísady:
A - ENI 5W-40 API SL JASO MA/MA2
B - MANNOL 5W-40 Energy Formula PD 5W-40 API SN/CH-4 ACEA C3
C - dtto + Ekolube plus v motorovém a převodovém oleji (http://www.ekolube.cz/obsah/ekolube_informace)
1. Okruh do 300 km za přibližně stejných teplot a větru - to je tak právě jedna nádrž https://mapy.cz/zakladni?planovani-trasy&x=14.6350249&y=49.2639006&z=10&dim=5e96bb8c40a0133e340c99ee
2. projet 1x s olejem Eni Jaso
3. projet 1x s Mannolem
4. projet 1-2x s přídanou Ekolune Plus ()
5. podle okolností ještě jedna jízda s vyšším huštěním 2,0/2,3 Bar
O vlivu výše uvedených komponent mají lidé v četně mne různé představy a je třeba to ověřit.
- do jaké míry chybějící mazací přísady v olejích JASO ovlivňují negativně spotřebu
- jak ovlivní spotřebu přísada Ekolube - zde jsem si vědom, že vliv přísady se projeví v různých motorech podle jejich konstrukce a opotřebení různě
- vliv huštění pneu
Pokud se osvědčí budu aplikovat Ekolube Speed s dlouhodobější trvanlivosti do skútr a diesel auta