Volná diskuze o skútrech, která tématicky nespadá do žádné z výše uvedených kategorií.
Odeslat odpověď

Nový skútr - jak na něj?

21 kvě 2015, 12:48

Zdravím. Pořidil jsem si nový skútr (Honda X8r-s) Jaké jsou hlavní zásady v péči o skútr? Co často kontrolovat? Jakou si pořídit helmu? Jak se chovat v provozu? Co člověk se skútrem může a co nemůže? (vim jen, že se nesmí na dálnici :D) Jaké jsou zásaditosti? Prostě vše na co si dát pozor, než začnu jezdit :) Díky. Adam

Re: Nový skútr, jak na něj?

21 kvě 2015, 13:00

Ohledně doplňků je tady snad i dost témat, s údržbou bych se u nového skůtru držel návodu. Se skůtrem můžeš, co ti dovolí :-) Na dálnici smí vozidlo, pokud má max. konstrukční rychlost vyšší než 80km/h, že je to skůtr není podstatné. Jezdi hlavně opatně. Mysli si, že tě všichni okolo chtějí sestřelit.

Re: Nový skútr, jak na něj?

21 kvě 2015, 13:13

Zmíním i netechnické věci: Jestli na jednostopém vozidle začínáš, rozhodně se vyplatí upozornit na silniční nástrahy v podobě kanálů, kolejí, dehtem zalévaných spár, vodorovného značení (přechody), šotoliny po zimním posypu, olejových skvrn, a jiných, které jsou extrémně kluzké a zvlášť v zatáčkách na to bacha... Možnái nějaký kurz bezpečné jízdy v jedné stopě by se hodil.

Re: Nový skútr, jak na něj?

21 kvě 2015, 13:43

Skútr nový není, je to ročník 2003, najeto cca. 7tkm. Dost často jezdím na kole, i když je to samozřejmě něco jiného :)
Jak se chová 2t 50tka, jak se k němu chvoat, čekat až se olej zahřeje? Jaký olej do 2taktu dávat? Jaký tankovat benzin? Je lepší tam lít 100 oktanů pro pročištění, nebo to může nějaké díly spálit?

Re: Nový skútr, jak na něj?

21 kvě 2015, 14:00

Jazdi, uvidíš sám, čo skúter, to iná starostlivosť, čo človek, to iné preferencie.
Hlavne čítať, čítať, čítať - aj zdanlivo nesúvisiace fóra, ono sa človek dosť naučí.
O oleji tu nájdeš kilometre textu. O helmách dvojnásobok. Na začiatok len rada, nič nepodceniť! Ale netreba to ani preháňať, dobrá 50 2T prežije viac než zvládneš ty, napr. že treba čakať na zahriatie, na to ser, u 12r starého skútra už je to prašť jak uhoď. On ti dá jasne najavo, čo sa mu páči a čo nie.

Re: Nový skútr, jak na něj?

21 kvě 2015, 14:10

Popravdě si neumím představit koupit stroj a až poté řešit podobné dotazy.. A porovnávat jízdu na kole a jízdu na skútru byť jen letmou zmínkou, to už snad vážně nééé ! Pochopím začátečníka, který dostane NOVÝ "noname" skútr od rodičů za vysvědčení. Ale jestli dotyčný vybíral, a to že asi ano když vybral zrovna tento model, očekával bych, že ví dost o stroji samotném a nepochybně i o věcech, na které se zde dotazuje. Prostě mi toto vlákno nedává vůbec žádný smysl.. :idea: :roll:

Re: Nový skútr, jak na něj?

21 kvě 2015, 14:37

Angel, môj prvý skúter bol od kolegu, ktorý sa odsťahoval a potreboval sa ho rýchlo zbaviť. Dostal som sa k nemu zo dňa na deň bez toho, aby som vôbec vedel, čo skúter je. Netreba to hrotiť, skútre sú fun, obzvlášť lacné, staré pajcky :).

Re: Nový skútr, jak na něj?

21 kvě 2015, 15:33

V pohodě, nehrotím, jen mi to nedává smysl.. Navíc tvůj případ je zcela něco jiného přece. Navíc pan DoctoR si už správné vlákno našel a diskutuje tam... Tím se stává toto vl. asi už skutečně zbytečným :wink:
hand-157251_640.png
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Re: Nový skútr, jak na něj?

21 kvě 2015, 15:49

The_DoctoR: 100 oktanů nelej. Lej to, na co je stavěnej - tzn. 95tku. Vyšší oktanový číslo = rychlejší hoření = provoz na chudší směs = možnost poškození/přidření motoru (hodně zjednodušeně řečeno). Jediný oleje, který jsou ve 2T motoru je v nádržce pro míchání do benzínu (případně přímo v benzínu, když to nemá mixér) a pak v převodech (4 ozubený kola). Přímo v motoru žádnej olej jako u 4T není, takže není potřeba nijak vzlášť pečlivě zahřívat - stačí za to nebrat jak urvanej hned co nastartuješ - 100-200m po nastartování na půl plynu stačí, pak můžeš jet normálně - je to vzucháč, ten je ohřátej rychle.

Po koupi jetýho skůtra doporučuju mrknout na válečky, vodítka, variátor, spojku, řemen, případně vyměnit opotřebený díly za nový. Většinou na to majitelé serou a jenom jezděj. Těch 7000km na tenhle motor není moc, ale minimálně kontrolu a vyčištění celýho variátorovýho prostoru by si to určitě zasloužilo.

Re: Nový skútr, jak na něj?

21 kvě 2015, 18:14

Mr. Voza: Jaká je souvislost: Vyšší oktanový číslo = rychlejší hoření = provoz na chudší směs...? Myslim, ze to není obecne dobre interpretovano. Oktanove cislo udava odolnost paliva vůci vyskytu klepani. Takze pokud motor nemá adaptivni systém rizeni predstihu zazehu na zaklade informaci ze snimace klepani, tak spis pouze nevyužijete jeho potencial na ceste k vyssi ucinosti. Vyhoda benzinu s vyssim oktanovym cislem muze byt v mensim (nekdy zadnem podilu biosložky) a pripadne aditivech. Rozhodne neni potřeba se obavat poskozeni motoru spis, efekt není tak vyznamny.

Re: Nový skútr, jak na něj?

21 kvě 2015, 18:52

proto jsem psal "Hodne zjednodusene receno". kdyz natankuje 98 nebo 100 oktanu, tak vylozene poskozeni motoru asi nehrozi, ale uz jsem videl 2t motor, ktetej jeho majitel ve snaze usetrit, provozoval na ethanol s oktanovym cislem 108 a propalil pist - jasna zavada zpusobena chudou smesi.

Odesláno z mobilu přes Forum Fiend. Tapatalk už fakt neee!

Re: Nový skútr, jak na něj?

21 kvě 2015, 19:25

Mr. Voza: Diky za upresneni - v pripade etanolu to uz je ale něco uplne jiného, to uz jinde jsme... :D - vysoke oktanove číslo ale jiny stechiometricky pomer... U standartniho benzinu urcite takovy problém nehrozi a je to tak jak jsem psal v předchozí odpovedi. Bonus je mozne ocekavat typicky v delší skladovatelnosti a ruznych prisadach s např. cisticim efektem (zaroven prevence proti tvorbe usad)... Hezky vecer

Re: Nový skútr, jak na něj?

22 kvě 2015, 16:47

Pokud chcete mít klid, aditivujte si sami do normal benzínu 1ml/L Vif SBA. Vše je krásně čisté a bez karbonu, eliminuje to neblahý vliv biosložek, vyzkoušeno to mám a funguju na to v mopedu, křoviňáku, sekačce, skůtru i v autě. :-)

Re: Nový skútr, jak na něj?

22 kvě 2015, 18:36

No vono s tím oktanovým číslem a chudou směsí není až tak pravda, problém je že ethanol není benzín a potřebuje jinej směšovací poměr. Benzín asi 1:15, zatímco čistý ethanol 1:9 a E 82 1:11. Pokud kamoš neprovedl úpravu směsi (karburátor-tryska,vstřikování-nová mapa) tak měl chudou směs a propálil píst.

Re: Nový skútr, jak na něj?

22 kvě 2015, 19:12

Pokud jde o obsah bioslozky v benzinu, zkuste mrknout na benzin (ale i naftu) od EuroOil - cerpaci stanice Cepro, a.s.. Standardni benziny i naftu prodavaji bez bioslozky. Myslim, ze se tam vyplati tankovat, povinny procento bioslozky udajne michaji do jinych paliv, cimz neporusuji zakon a pritom prodavaji slusne palivo...
Odeslat odpověď