Na padesátce jsem jezdil 50km denně 7 let i celou zimu pokud nebyla sněhová kalamita nebo náledí třeba i při -25°C a bylo to jen o oblečení. V jakémkoli motorkářském bych ale asi umrznul takže jsem to řešil silnými vatovanými kalhotami pro udržení tepla a přes ně ještě tenké pertexové které neprofoukly a nahoře více vrstvami na těle a pořádnou péřovou bundou + hodně teplé boty, dvoje rukavice, kuklu. Hledí integrálky by při těch mrazech bylo zamrzlé po pár minutách kdybych si dovnitř nadýchal tak jsem měl vymyšlené nasávání a " výfuk " mimo přilbu. Na Manetu Korado sice žádná ochrana, ale zase rychlost do 50km a ten strojek byl tak lehounký, že se případně dalo jet i na sněhu a v nejhorším tu muší váhu zachytit nohama. Potkával jsem pravidelně v protisměru jednoho nadšence blázna na stejném stroji a docela jsme si to užívali
. Zima mi rozhodně nebyla a přežil jsem to bez jediného karambolu nebo újmě na zdraví a ještě jsem se dobře pobavil. A měl jsem dobrou trasu - v části kde byl dost provoz se dalo jet po široké krajnici abych nepřekážel a ostatní za mnou nemuseli brzdit. No a také tento způsob cestování byl podstatně levnější, rychlejší a pohodlnější než busem na který bych musel vstávat o hodinu dřív a 2x přesedat. Autem to zase bylo hodně drahé - tenkrát jsem měl veterána Saaba 96 4V který papkal i 10 litrů. Ty největší mrazy ale netrvaly déle než 3 týdny, takové ty běžné teploty do -10 mi pak připadaly skoro už jako jaro
No a potom na maxících Malagutce 150 a teď na B650 už je to trochu jinak hlavně kvůli váze ( 150 a 270kg ) takže pokud hrozí náledí tak nejedu to by bylo o hubu, ale když je sucho tak v pohodě do -10°C 35km denně v motorkářském se zimními vložkami. Oba stroje jsou výborně kapotované, B650 navíc vyhřívání heftů a sedadla, a nemají plexi na řidítkách takže netáhne mezerou mezi kapotáží a plexi. Stále na dvou kolech ? ANO !