Dal jsem si vedle sebe foto SYM Fiddle 3 125 a Lambretty. Je tam podobnost, ale rozhodně mi nepřijde, že jsou stejné, totožné nebo příliš podobné. Spousta modelů "ala Vespa design" si je moc podobná a přesto mají své kupce, zastánce, ale i odpůrce. A přestanou se vyrábět? Ne. A to je dobře. A že to vyrábí celé nebo jen část ve firmě SYM? Tak ať! Pokud to bude kvalitní, za slušnou cenu a jízda na tom bude příjemná, klidně si to pořídím (když na to budu mít
), i když obecně tento vzhled není zrovna můj nejoblíbenější, ale rozhodně patří k tomu lepšímu
. Pokud firma Lambretta (původní majitelé to nejsou, dnes je právo na značku v majetku švýcarské společnosti Innocenti SA) uzná firmu SYM jako vhodného výrobce skůtrů pro svoji značku, nevidím v tom nic špatného. Je to zakázková výroba, protože původní výrobní linky jsou dávno na šrotišti v Indii, kam byly po krachu společnosti prodány. Vykupovat nové pozemky, stavět nové haly, pořizovat vybavení, najímat oproti levné asijské pracovní síle evropské dělníky, a to vše s nejistým výsledkem, zda při dnešní konkurenci by se takové náklady vrátily za rozumnou dobu, to neudělá ani sebelépe finančně zajištěná firma. Prostě někde se udělá návrh, jinde projekt, pak se postaví prototypy a po odzkoušení a ujištění se, že vše funguje tak, jak má, se zajistí výrobce. Kdo má výrobní zázemí, vyrábí sám, případně některé části nechá vyrobit zakázkově jinde. A kdo výrobní zázemí nemá, dodá vhodnému výrobci s vybavením, lidmi a zkušenostmi podklady potřebné pro výrobu, nechá vyrobit zkušební sérii a po ujištění se, že je vše v pořádku, se rozjede výroba. V Itálii nebo na Taiwanu, to je pak fuk. Podvod by to byl, KDYBY TO BYL SYM Fiddle 3 s jiným logem, názvem, ale 100% stejný, jako původní model, ale s vyšší cenou jen proto, že je na tom nápis Lambretta. ALE TO NENÍ.
https://auto.idnes.cz/skutr-lambretta-je-zpatky-byval-slavnejsi-nez-vespa-f9z-/motorky.aspx?c=A170616_221459_motorky_taj