Volná diskuze o skútrech, která tématicky nespadá do žádné z výše uvedených kategorií.
14 pro 2010, 11:51
Vážení, dnes jsem obdržel vyjádření od výrobce Kymca k používání paliva s označením E10. Před nedávnem jsem i já vyzkoušel toto palivo do svého auta a přískokem jsem měl co dělat abych ho vyjel. Na slabší obsahy aut vřele nedoporučuji a na silnější kubatůry doporučuji ředit 1:1 s BA95.
Níže uvedený postoj si myslím hodí nejen pro majitele skútrů značek Kymco, ale obecně pro všechny majitele skútrů..
Mé osobní zkušenosti s tímto palivem u skútrů prozatím nejsou, ale určitě budu rád když bude diskuze..
SDĚLENÍ:
Jak jistě víte, od příštího roku se dle zákonů EU do prodeje chystá zavedení paliva s označením E10. Vzhledem k množícím se dotazům, jaké dopady to bude mít pro vozidla Kymco uvádíme následující.
Všechna vozidla KYMCO s 4-taktním motorem mohou používat nové palivo E10!
Všechna vozidla KYMCO s 2-taktním motorem musí dále používat palivo s nižším podílem bioethanolu; nedoporučujeme palivo E10!
Všeobecné informace o palivu E-10. Palivo s vyšším podílem bioethanolu je zásadně
agresivnější k lakovaným a plastovým dílům Vašeho vozidla. Toto platí pro všechna aktuální paliva s podílem bio složky, zvláště pak pro palivo E-10.
Informace k momentálním znalostem:
- Je možné zvýšení spotřeby paliva při stejném jízdním stylu
- Je možné zhoršení maximálního výkonu, výkonové křivky a kultivovaného chodu motoru,taktéž zhoršení volnoběhu a startování motoru.
14 pro 2010, 12:17
No myslím,že to tankovat nebudu
.Docela mě vlastnosti E10 děsí
Kdo na to budete jezdit ? Já teda ne i kdyby to bylo za pětku a to určitě taky nebude
14 pro 2010, 15:32
Tak to je taky pěkný, do mé pracovní oktávky 1.6 se to Lilo pěkně, palivo bylo škodě o třetinu levnější, ale nemelo to. Za studena to skákalo jak koza a když se to zahřálo tak to furt mělo dole díru.
Ve skůtrech to bude průser, jelikož jak říkáš to dlouho nevydrží tak už se to tu někde probíralo, palivo začne vodnatět a oddělené pryskiřice ti zalepí trysky. Já bych to tam vůbec necpal....
14 pro 2010, 16:11
Koukám další paskvil který nám vnutila EU. Akorát na to, abychom si zprasili miláčky. Ach jo
zachvíli nám budou holit hlavy, pokud nebudeš mít reflexní trencle s reflexní gumou. Vůbec bych na to radši nejezdil.
14 pro 2010, 17:45
Jsem zvědavej co s tim budou pánové dělat až jim to začne plesnivět v těch nádržích
Pán na pumpě mi poradil jak na to jezdit, prý si mám nechat přenastavit počítač v autě a vše se vyřeší, ale nevím jestli si nemám koupit ještě jeden, třeba aby byl naladěnej na tu BA95, kdyby náhodou došel líh, tak ti nevim..
14 pro 2010, 20:00
Běžně by E10 nemělo z hlediska spalování v motoru nic dělat a to ani z hlediska emisí a už vůbec ne z hlediska výkonu nebo klepání. Děsí mě ale co se stane po delším stání - myslím z hlediska oxidační stability paliva, tvorba gelů. No vlastně jde o to, jestli bude podobné palivo E10 běžně skladováno i z hlediska státních hmotných rezerv, tj. 3 měsíce. Předpokládám aditivaci atd. Jinak co třeba E85 ? U SHčka mám výslovně napsáno, že nesmím používat palivo s vyšším obsahem ethanolu(lihu) než je 10%, tj. pod 10 mohu používat. Nechci tady teď rozebírat proč používat proč ne. Klikrát teda stačí jedna blbá hadička nebo kus nějakého plastu a už je s lihem problém.
14 pro 2010, 20:06
Jasně souhlasím, mám ale jinou zkušenost. Mám pracovní Octavku 1.6 a můžeš přijet, natankujeme a odzkoušíme. Jináč kdyby měl někdo zájem tak si zajeďte na pumpu 100 na modřanské ulici, tam to natankujte a hijé poskokem vpřed
14 pro 2010, 20:09
[quote="8steve"][/quote]
Bio je prostě moderní termín no, jinak je to kvasný líh a kvašení je biologický nebo řekněme biochemický pochod. Pořád to je obnovitelný zdroj. Zajisté každý ví, že to je dražší než ropa. Ropovod ničím nehradíš, ale bude to tak vždy ? Co závislost na Rusku ? Chce to jisté energetické portfolio. Co se týče výrobců paliv, tak věř, že to není ani pro ně nic moc. Co se týče E85, tak to se čepuje třeba ve Švédsku už desítky let. Rozhodně ČR není nějak napřed. Docela se teď tento kšeft rozjíždí v Americe. Myslím severní, v Brazílii to už je roky. Jinak díky, že v této souvislosti nezmiňuješ ekology, ono přecijen to je výmysl především zemědělské lobby. Jenže ta z EU dost ostrouhá, protože se často využívá líh kdoví odkud. Vlastně ČR, lihovary a první republika - jo, když nebyl ropovod.
14 pro 2010, 20:12
[quote="Pavel"][/quote]
Není nad zkušenosti:-) Jedna věc je kvalitní BE s lihem a druhá věc čerpačka tamhle kdoví kde. To samé s naftou a řepkou. Je to věčné téma. Co k tomu dodat, snad jen to kontrolovat. Asi těžko to bude politika velké firmy, myslím dělat nekvalitní BE no a jestli někdo z nějaké čerpačky testuje co kdo unese, tak to se opravdu máme na co těšit.
Edit:
Ještě pár drobností - pokud by se spaloval čistý líh, tak by určitě spotřeba vzrostla a pokud ten líh neobsahuje nějaké těkavé podíly, tak kdo ví jak by to startovalo (musí být nějaká destilační křivka a nějaký VLI vapour lock index), resp FVI. U E10 to neplatí u E85 a běžného motoru no možná- Kultivovanost o tu bych se nebál vysoké oktanavé číslo. Co se týče té agrasivnosti nebo korozivnosti, tak ano, ale u té korozivnosti také záleží na obsahu dalších aditiv a že jich v benzínu je.
14 pro 2010, 20:26
[quote="8steve"][/quote] Přiznám se, moc to nechápu. Zas tak napřed nejsme a třeba methylestery řepkového oleje, tak těch se v zahraničí do nafty přidává často víc než u nás, běžně 5% a někde třeba 35. Ono vše má svoje pro a proti a když k tomu člověk přidá zkušenosti jako třeba Pavel, tak to potom nebude nic růžového.
14 pro 2010, 20:50
[quote="8steve"][/quote] Ono těch 35% je řekněme mez, kdy to ještě nafta je a kdy to bez větších úprav vždy funguje. Konec konců unás třeba 31% MEŘO.
14 pro 2010, 21:04
Evropa se zhlídla v Brazílii,, ALE ,, tam používají naprosto jiné materiály, průměry trysek. Navíc mají tam sklizeň 2x do roka a tudíž ekoplodiny mají jaksi jiné ceny. NENE tohle do Evropy nebrat.
14 pro 2010, 23:17
v budějcích na jednej benzíně začali prodávat bionaftu která je o 7kč levnější a všichni spořivý češi aby ušetřil jí začaly tankovat ,výsledek:plný servisi aut s poruchami střikování
není pravda že vědčina aut to snese jen ročníky zhruba 2007+
ale nejlepší je šáde na vyjetej olej
15 pro 2010, 21:35
matty46 na který pumpě a za kolik? Myslim že můj medvěd by to schrochtal