Volná diskuze o skútrech, která tématicky nespadá do žádné z výše uvedených kategorií.
03 úno 2019, 13:27
Ve variátoru jsou ty boční síly proměnlivé a větší než v pevné řemenici to je snad jasné. Filip ať si dá řemen jaký chce je to sice nesmyslné riskovat celý variator protože nějaký průmyslový kevlar si to svoje za chvíli pěkně vybrousi a nehledě na to když se přetrhne
ale do té doby to možná pojede pěkně a levně ..
Odesláno z mého motorola one pomocí Tapatalk
03 úno 2019, 15:27
Na takové diskuse je nejlepším řešením "pokus neboli experimentum" ... pak si na své otázky odpoví tazatel sám a poučí nás.
03 úno 2019, 15:34
Nie som zrovna odborník na klinové remene,ale jak josuk píše,bočné tlaky sú väčšie.Obyčajný remeň má klin proti prešmyku a aj iný uhol a tlak na klin je vyvinutý napnutím a nie chodom remeníc variátora,ktoré vyvíjajú tlak na bočné strany remeňa a tým sa aj opotrebováva.Takže usudzujem,že variátorový remeň by mal byť vyvinutý na ťah aj bočný tlak.To ale nieje podstatné.Ak chce filipcz ušetriť,tak nech zvolí variantu lacnejšej náhrady.Pre príklad uvediem remene na moju majdu - origo z Yamahy za 60€ vydržal 12000km a lacnejšie verzie do 35€ vydržali 2 x po + - 9000km. Značky iných remeňov si musí odskúšať sám.Veľká úspora to zasa nieje.
03 úno 2019, 15:42
V pohodě, já jsem jen myslel, že chceš popřít princip klínového řemene
03 úno 2019, 22:32
No a když jsme teda u těch variátorových řemenů, jaký je rozdíl mezi kevlar a origošem,pokud teda origoš není taky kevlar. Jasně, nejlíp je asi koupit origoš a nic neřešit,ale jenom se ptám, protože u mého stroje ho zatím měnit nepotřebuji, mám furt origoš, ale jednou to přijde. Dokonce ho mám i změřený a vyfocený.
Tady někde na fóru je o tom i diskuse a vítězí kevlar. Takže,jaké máte zkušenosti vy,co jste už několikrát řemen měnili, někdo kevlar chválí,že víc vydrží a má i lepší vliv na chod variátoru,někdo zase říká,že je to zase pro variátor škodlivé kvůli opotřebení řemenice varce,takže jak to vlastně je....
Budu rád za jakoukoliv smyslplnou radu nebo názor, dík....
03 úno 2019, 22:54
No, mě to taky brzy čeká a volím jasně originál. Už jsem to tu psal několikrát, co Honda dělá, dobře dělá a jak říkal můj táta "výrobce není žádný blbec".
U SW-T se má měnit po 24 tisících (doufám, že se nepletu). To je tolik, že nemá smysl spekulovat. Nebo že bych třeba kevlarovým získal o pár tisíc navíc s rizikem zvýšeného opotřebení, čili domršení řemenice? Mě to za to rozhodně nestojí, ale každý svého štěstí strůjcem.
04 úno 2019, 13:36
Tak ono je to celkem asi jednoduché.
Kevlarový řemen je vystužen kevlarem. Má větší odolnost a je pevnější. Tudíž, ale zároveň se musí ty síly které normálně absorbuje orig. řemen někam přenést. Takže když ti to nepožere řemen, který je pevnější, tak se to vrazí do řemenice.
04 úno 2019, 18:26
Ono i u origo řemenu je jistý podíl Kevlaru, nebo Vectranu, jde hlavně o to v jakém množství se tam nachází...
Firma jako Mitsuboshi ho dává do řemene "správné" množství, zaručující optimální funkčnost mnoho tisíců kilometrů, není třeba laborovat, nejjednodušší je dát origo brandovaný řemen. To samé většinou u Hondy platí i o válečcích.
05 úno 2019, 10:45
Moje zkušenosti s řemeny, ještě z doby kdy jsem lítal na 50ccm (70ccm).
Kevlar ... a je jedno jestli Malossi nebo RMS atd mi vždy vydrželi půlku toho co originální řemen. Je pravda že se víc "zakousnou",ale na ukor životnosti řemene, řemenice atd ...
Takže teď u 125ccm už řemeny neřeším, buď mi ho vymění při garanční prohlídce v servisu origo za origo nebo stihnu koupit nový skůtr i s novým řemenem
Jak píše "kerim7" - výrobce není blbec, tedy pokud nejde o nějaký noname Taiwai/čína.
A stejně tak laborování s válečky, už jen originál.
Ale, já si dávám skůtr stále na servisní garanční prohlídky i když je po záruce. Dříve jsem se v tom hrabal sám, ale posledních 5-6 let na to prdím, ať se stará někdo jiný, já chci jen jezdit a o nic se nestarat - stejně jako s auty.
05 úno 2019, 13:39
U mňa vydržal kevlarový remeň servisný interval rovnako ako originálny, avšak pri výmene bol viditeľne viac opotrebovaný ako originál s rovnakým nájazdom.
Takže životnosť by mal určite menšiu, no našťastie sa remeň mení ešte pred hranicou životnosti
05 úno 2019, 22:21
Takže,co se týká var.řemenu,tak to shrneme konstatováním, že se koupí origoš co tam má být od výrobce a richtig..Dál to nemá smysl rozvádět...
Jen pro zajímavost,můj origo řemen má šířku 22mm a po posledním měření někdy loni v listopadu,po sezoně jsem šuplérou naměřil 21,9mm po více jak 16.000km od funglovky a vypadá pořád super,žádné trhliny,deformace a.p. nejsou.
06 úno 2019, 13:53
ja dam ale opacnu otazku, oplati sa kupit remen z ciny ? kupoval niekto z aliexpressu ?
06 úno 2019, 14:50
100% se vyplatí nakupovat z Číny , vždyť tady všichni píšou že nejlepší je neoriginální náhrada. Nejlépe z Aliexpresu.
06 úno 2019, 16:35
Mattess píše:ja dam ale opacnu otazku, oplati sa kupit remen z ciny ? kupoval niekto z aliexpressu ?
Ta úspora se vyplatí. Vhledem k tomu co všechno se může při jeho prasknutí zničit tak určitěěěěěěěě
06 úno 2019, 22:29
Kúp si kladivo a rozmláť si to sám.Vyjde ťa to lacnejšie.A nerozbiješ si pri tom držku.