Pokud mohu posoudit z vlastní zkušenosti a znalosti:
Cyklocomputer - velmi záleží na možnostech a přesnosti nastavení. Je nutno zadat velice přesně (s přesností na mm) obvod pneumatiky
při zatížení, ten se navíc dlouhodobě mění s ojetím vzorku a tlakem v pneu. Tím vzniká, sice v dlouhém časovém horizontu, určitá (a ne zanedbatelná) chyba.
GPS - U moderních GPS chipů, pokud se zaloguje a chytá alespoň 4 satelity, je přesnost velice vysoká. Pohybujeme se při výpočtu s přesností řádu metrů. Jediné co může trochu lhát, je časové zpoždění výpočtu. To znamená načtení dat z GPS, keré probíhá periodicky v určitém časovém intervalu, nikoliv kontinuálně. Pro běžné účely porovnání rychlosti tachometru bohatě dostačující. Dovolím si tvrdit, že v případě příjmu z 6 a více satelitů je přesnější v jednotkách km/h než běžný radar.
Radar - samozřejmě, pokud je správně zkalibrován, je velice přesný. Ale i při správné kalibraci může zanést chybu +- 3km/hod (to je ona tolerance, kterou má policie pro přestupky). U infocedulí v obcích je to trochu složitější, velmi záleží na systému měření, údržbě a kalibraci. Chybu může také zanést jiné vozidlo v dosahu měření.
Tachometry jsou od výrobce vždy nastaveny tak, že ukazují vyšší rychlost, než je skutečná. Předpisy nedovolují, aby tachometr ukazoval nížší rychlost než skutečná. Pro různé konstrukce tachometru je také proměnná chyba v závislosti na rychlosti. Většinou ve středu rychlostního pole je nejnižší (kolem +3%), v krajích se může výrazně zvyšovat (k +10%). Samozřejmě, jde i o kvalitu tachometru, u levných výrobků (čínské skůtry a pod.) je přesnost velmi pofidérní záležitost.
Naposledy upravil
pjirasek dne 06 kvě 2010, 13:14, celkově upraveno 2